opnieuw - Reisverslag uit Cairns, Australië van Ton en Fina Poppema - WaarBenJij.nu opnieuw - Reisverslag uit Cairns, Australië van Ton en Fina Poppema - WaarBenJij.nu

opnieuw

Door: Ton&Fina

Blijf op de hoogte en volg Ton en Fina

12 Januari 2008 | Australië, Cairns

Hallo mensen, we zijn vanmorgen een uur
bezig geweest om onze weblog bij te werken maar er is aan het eind iets misgegaan dus maar opnieuw. Het is nu 8:00 's avonds.

Daar gaan we dan.

8 Januari Melbourne - Apollo Bay - Grampians
We zijn om ±9:00 uit Melbourne vertrokken, eventjes zoeken nog naar de uitgang maar we zaten al snel op de snelweg naar Geelong. We moesten via Appollo Bay omdat we daar de 'papierentas' hebben laten liggen. Rond 12:00 waren we er, tas gepakt en gecontroleerd, jaja je wordt zo langzamerhand wijzer. Na een kopje koffie in het hostel en boodschapjes in de stad zijn we richting de Grampians vetrokken, ons uiteindelijke doel.
We hadden een goede rit en kwamen zo tegen kwart voor zes 's avonds aan in onze cabin. Onderweg hebben we welgeteld 1 levende kangaroo (onze eerste) gezien.
Ons huisje was een positieve verassing. Een grote kamer waarin een groot bed, een jacuzzi en een klein gezellig keukentje. We hebben lekkere macaroni gegeten, leftover van de vorige dag in Melbourne.
Na het eten hebben we een korte wandeling over het terrein gemaakt. We waren nog maar net op pad of er kwamen een paar kangaroos aangesprongen die op het grasveldje voor onze cabin gingen eten. Fantastisch, gelijk een paar foto's gemaakt. Verderop in een veldje bleken zich een heleboel van die hoppers te bevinden. Hier ook weer foto's gemaakt en ook nog een filmpje van vechtende kangaroos. Terug naar het huisje, hier in de jacuzzi gezeten en aan het eind heb ik (ton) nog even de was gedaan, zittend in het sop. ff gedouched en toen zijn we gaan slapen.

9 januari Grampians
Na een heerlijke nachtrust en dito ontbijt zijn we naar de plaatselijke vvv gegaan om te kijken welke route we het best konden rijden in het nationale park. We hebben toen dus een rondrit gemaakt langs diverse mooie uitzichtpunten en een waterval. Bij het eerste uitzichtpunt kwamen we oud-nederlanders tegen (al sinds 1960 in Australie), hier een leuk praatje mee gemaakt. Je komt hier trouwens geregeld Nederlanders tegen.
Na onze rondrit lekker relaxed de middag doorgebracht, we hadden echt een vakantiegevoel. jaja nu pas :) 's avonds een wandeling gemaakt en ook nu weer diverse kangaroos gezien in het veld en in het bos, soms op een paar meter afstand. Ook hebben we toen een Echina (?) een soort van stekelvarkentje (geen eagle Geert. :p )
Terug in huis wat spelletjes gedaan, in de jacuzzi gezeten met een drankje en daarna weer lekker op bed.

• 12 Januari 2008 - 13:48

Ria:

Is er ook een plekje voor mij in de jacuzzi? Ik word een beetje jalours op jullie. Wat fijn dat er zo genoten wordt van al dat moois.Ik volg jullie nauwgezet hoor. En dat is echt top!
    lIEFS.

• 12 Januari 2008 - 18:31

Opa:

Hallo globetrotters jullie beleven zo heel wat.Ook al een kangoeroemoeder gezien met een jong in de buidel?Ik volg met belangstelling al jullie belevenissen.Groetjes

• 12 Januari 2008 - 22:45

Saskia:

Ha die pa en ma,
    Gisteren op de computer in de lounge al jullie foto's van de GOR gekeken. GAAF!!! Jullie hebben genoeg mooie plaatjes om straks de thuisblijvers de ogen mee uit te steken :P Helemaal goed want dan komen er misschien nog meer mensen deze kant op :D;)
    Dikke knuf, vandaag naar de Tablelands? Veel plezier!! Sas

• 13 Januari 2008 - 08:30

Irene:

Heel goed gedaan! :-) daar wordt een mens vrolijk van (ook al is het hier aan de andere kant grijs & grauw)ach boodschappen doen op de dappermarkt is ook best leuk.. X Néne

• 14 Januari 2008 - 10:07

Opa:

Hallo mensen van een goed leven,hebben jullie ook het schaatsen meegekregen?Na de dienst bij Jan en Teda er naar gekeken en gisteravond op verjaardag bij Wytske het was gezellig.Alle goeds gewenst genieten jullie daar maar wij doen het hier groet

• 14 Januari 2008 - 22:18

Opa En Oma Drenth:

Voor al onze kinderen en kleinkinderen in Australie. Het is zaterdagmiddag 12 januari; Gert Jan en Alice zijn aan het werk: ramen wassen, stofzuigen, wc. zijn nog even naar een winkel geweest voor een slaapkamerkast. Ze zijn de hele dag bij ons geweest, boodschappen meegenomen en we hebben samen lekker gegeten, daar hebben ze ook voor gezorgd. Met pa gaat het mooi vooruit, het gaat goed hier en we hopen met jullie ook (naar we horen is dat ook zo).

groeten opa en oma Drenth