Magnatic island - Airlie Beach - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Ton en Fina Poppema - WaarBenJij.nu Magnatic island - Airlie Beach - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Ton en Fina Poppema - WaarBenJij.nu

Magnatic island - Airlie Beach

Door: Ton&Fina

Blijf op de hoogte en volg Ton en Fina

16 Januari 2008 | Australië, Airlie Beach

15 januari

Vanmorgen werden we wakker en ja hoor het regende regende en regende. De hele nacht ook al regen gehad dus eigenlijhk al voldoende vocht naar beneden gekomen.
Ik (fina) had het even niet meer, had iets anders verwacht op dit mooie eiland.
Maar oke s'middags was het gelukkig weer droog en toen hebben we een flinke wandeling gemaakt van 3 en een half uur. Vet warm dat wel maar heel mooi, we zijn door de bergen gewandeld en hebben van mooie uitzichten genoten. Echt een hele belevenis weer, we hebben hier ook weer mooie foto's van gemaakt. Wat ik wel een beetje eng vond was dat er ook slangen rondspookten, en die waren ook nog erg gevaarlijk. Maar als je op het pad zou blijven was het oke. hmmm toch stiekem nog een beetje eng hoor.
Terug van de wandeling eerst even op adem gekomen met een koppie koffie en daarna aan het koken geslagen in een vieze keuken. Nou ja eerst de boel maar afspoelen voor we beginnen. Ton de worteltjes en het vlees in stukkies en ik de aardappelen, uien en saus en broccoli. De boel in de pan en koken maar met die hap.
Uiteindelijk heerlijk gegeten. mmmmm
s'Avonds een uurtje achter internet gezeten om jullie wat op de hoogte te houden en daarna op bed gegaan.

16 januari

Na als een blok, of als een roos (net wat je wilt) begonnen we aan de nieuwe dag.
Alles weer inpakken want we moeten om 8 uur in de bus zitten op weg naar de ferry. Nog ff rennen en dan pppff in de bus. De boot was weer relaxt dit keer zatten we boven op het dek. Bij een fotosessie van Ton vloog zijn hoedje in de zee. baaay baaai. Die zien we nooit meer terug!!!
Aan land weer in de auto gestapt en een stuk watermeloen gegeten. Saskia nog ff gebeld of we wel naar de plaats van bestemming konden gaan i.v.m. een overstroming, maar alles was oke. Dus gaan met die banaan. Weer zo'n 270 km gereden. Goed gereden in een keer goed. We zochten een plekje om te parkeren en we parkeren zonder het in de gaten te hebben precies op de plek waar we moesten zijn voor de bakkerij. Daarnaast zat de maatschappij die de cruise aanbood. En wat we de komende 3 dagen dus gaan doen.
We hebben ingecheckt in ons hostel op naar kamer 7. Gelukkig dit is netjes niet groot maar prima te doen. We delen de badkamer en toilet met onze buren.
Nog ff nieuwe sandalen gekocht, de was in wasmachine gedaan en lekker gezwommen in het zwembadje bij het hostel. Straks een broodje gezond halen aan de overkant (subway) en dan lekker relaxen.

dag lieve mensen, voor marijke een speciale knuf en de jongens een zoentje van paps en mams. see you later

• 16 Januari 2008 - 14:37

Opa:

Wat hebben jullie het goed zeg,mooie vergezichten,prachtig weer,lekker eten,volop water,goed slapen en heerlijk gezond geweldig toch? Alle goeds ook voor de komende tijd en het vervolg van de reis

• 16 Januari 2008 - 21:37

Saskia:

Had het niet verwacht maar ook vandaag weer een weblog van jullie :D. ik hou mijn site al bijna 2jaar bij, maar wat ontzettend leuk om van anderen te lezen zeg!! Met het bedenken van jullie rondreis heb ik geen moment gedacht aan de wet-season in de tropen...Hoewel ik er zelf geweest ben in die tijd (Darwin en Cairns). Maar vandaag lekker naar de Whitsundays!!! Of het nu regent of niet: gewoon genieten! Tis zat mooi en met snorkelen of duiken ben je toch al nat :P

• 16 Januari 2008 - 21:38

Saskia:

PS: Fotootjes zijn een beetje te veel tijd/werk om op de site te zetten? Ben namelijk heel erg benieuwd! ;)

• 17 Januari 2008 - 07:45

Alice Drenth:

Ton pas je wel een beetje op je bolletje nu je hoedje in zee is gewaaid.
    En fina lekker toch een broodje gezond jullie maken wel echt veel mee .
    leuk om al die verhalen te lezen.
    groetjes alice doei doei

• 17 Januari 2008 - 08:44

Ria:

Verkopen ze daar geen petjes? Goed om te lezen dat er ook dingen voorspoedig gaan.
    Fien, ik kan me voorstellen dat je van de regen baalt. Dus we hopen op "zonnige" tijden voor jullie. Lekker doorgaan met genieten.

• 17 Januari 2008 - 20:52

Hans Schouten:

Hallo globetrotters,

Een hoedje of petje e.d. moet wel goed in de gaten houden hoor. Je kunt daar in down-under niet zonder ivm UV van de zon. Nou ja zon, hopelijk toch ook nog wel. Doe je met slangen e.d. ook wel voorzichtig. Ze zijn meestal banger voor jou dan jij voor hun. Zorg dat je altijd een flinke stok bij je hebt. Je hem die dan aanbieden om zich er in vast te bijten of zich er omheen te slingeren. Zit ie aan de stok dan zwiep je hem met een flinke zwaai een flink eind weg.
    Deze truuk gaat natuurlijk niet op bij een pyton van vele meters lengte en een paar decimeter dik. Maar die zitten daar niet dacht ik.
    Nog een paar hele fijne dagen want het er al weer bijna op voor jullie. Snel he zoals die tijd omvliegt.

Groetjes, Haans en Marijke

• 17 Januari 2008 - 20:53

Hans:

Haans moet natuurlijk Hans zijn. Maar dat had al begrepen.