Sydney - Robe - Reisverslag uit Robe, Australië van Ton en Fina Poppema - WaarBenJij.nu Sydney - Robe - Reisverslag uit Robe, Australië van Ton en Fina Poppema - WaarBenJij.nu

Sydney - Robe

Door: Ton&Fina

Blijf op de hoogte en volg Ton en Fina

02 Februari 2008 | Australië, Robe

31 januari

We zijn voor de wekker aan om kwart voor zeven wakker, nog ff uitrekken en dan onder de douche. We eten onze laatste boterhammen op onze kamer op, nog even tandenpoetsen en dan gaan we naar beneden. Hier gooien we ons beddegoed in de daarvoor bestemde container en checken uit en om half acht staan we buiten. Het lijkt weer mooie weer te worden.
Met een bus met chagrijnige chauffeur (zo lijkt het tenminste) gaan we verschillende hostels en hotels in het centrum van Sydney langs om hier en daar een passagier op te pikken en dan gaan we richting de luchthaven. We checken ons in en gaan door de controle en na een uurtje wachten kunnen we onze plek in het vliegtuig opzoeken. Het is dit keer helemaal vooraan, lekker makkelijk bij het uitstappen. We kiezen om kwart voor tien het luchtruim en hebben een goede vlucht. We landen om twintig over elf op de zonovergoten luchthaven van Adelaide. Als we onze koffer hebben gaan we naar de 'huurautodesk'. We kunne onze creditcard nog steeds niet gebruiken zodat we niet een twee drie de auto mee kunnen krijgen maar alles wordt toch soepeltjes geregeld en om twaalf uur kunnen we met 'onze' Mitsubischi Outlander op pad.
Om half een rijden we de stad uit en rijden met af en toe een stop om even een foto te maken in een keer door naar Meningie. Hier stoppen we bij de plaatselijke bakery waar we bij de koffie een pie (pasteitje) nemen, die zijn hier zo lekker, mjammie! We hebben een leuk gesprek met een gezin dat uit Cairns afkomstig is en waarvan hun oudste zoon(22) in Noorwegen in de olieindustrtie werkzaam is. Dat is zo leuk hier, mensen zijn veel minder op zichzelf dan in Nederland.
Voordat we Meningie verlaten nemen we nog een paar foto's waarop je goed kunt zien dat ze hier een hele droge periode meemaken. Na een korte stop bij 'the Granites', een paar rotsen op het strand, wisselen we van plaats en rijden tegen half zes Robe binnen.
Er wacht ons een hartelijke ontvangst, de 'Residential suite' is voor ons gereserveerd en saskia heeft een paar muffins gekocht en op een leuk met 'welcome back' versierd bordje op de schoorsteenmantel gezet. Verder heeft ze ook nog wat lekker drinken in de koelkast gezet. Naast de muffins heeft ze trouwens ook nog een vruchtenbrood en bolletjes gekocht.
Het is goed om hier de laatste dagen van onzer vakantie door te brengen.
We gaan vanavond uit eten en Saskia en Garth betalen :)
Als voorafje heeft Garth een soort seafood soup en wij eten garlic bread. Na het voorafje volgt de snitzel met championsaus en patat en een glas wijn van een plaatselijke vineyard maakt de maaltijd compleet.
Er is meer dan we opkunnen aan de salad komen we niet eens toe en goed gevuld en goed gemutst rijden we weer naar de Lakeside Manor terug.
Saskia en Garth zijn behoorlijk meo en gaan naar hun kamer en Fien en ik zitten nog even met Lynn (al zes weken hier en die voor haar verblijf schoonmaakt) en Pascal onze neef wat te kletsen maar tegen een uur of elf houden wij het ook voor gezien en gaan naar onze kamer. In bed probeer ik nog wat te lezen maar ik merk al gauw dat ik toch wel behoorlijk moe ben en ga net als Fina heerlijk slapen, snurk snurk.

• 02 Februari 2008 - 13:43

Opa:

Al meerdereXX keek ik uit naar het volgende bericht,maar hier is het dan.Fijn dat alles OK is.De groeten ook van Angelo .Hebben jullie ook al weer zin om naar Nederland te gaan,of hebben jullie nog geen verlet van een koel klimaat?Een goede terugreis gewenst. Groet, ook aan de achterblijvers

• 02 Februari 2008 - 18:14

A&G:

Sterkte bij het afscheid nemen van Australië en een goede en voorspoedige terugreis gewenst. We zien uit naar de foto's en bijbehorende verhalen. Hartelijke groeten, ook aan Saskia en Garth. Dagdag Geert en Anny

• 02 Februari 2008 - 20:18

Hans Schouten:

Dit zal wel een van jullie laatste berichten zijn vermoed ik. Wel, geniet er maar goed van voor op het vliegtuig stapt. Maar wees gewaarschuwd; het is hier guur weer, zijn we niet meer zo gewend.
    Goeie reis en tot ziens
    Hans en Marijke Schouten

• 02 Februari 2008 - 20:35

Albert En Tineke:

dankzij jullie leuke verhalen zijn wij ook een beetje meegereisd door down under,wij hopen dat jullie een prettige
    terug reis hebben en kijken uit naar jullie aankomst,ook de groetjes aan Sas en Garth

• 02 Februari 2008 - 20:49

Yvonne:

Heee Ton en Fien! Wij willen jullie nog even een laatste super-dag toewensen EN een hele goeie, voorspoedige terugreis!!!!!!! [met ook wel een beetje sterkte??? pfff 24 uur.....!bieh] We zullen aan jullie denken! EN doe de groetjes van ons aan Saskia en Garth! Nou goeie reis en alvast welkom thuis in de kou.........! Doeiiiiii, knuf van ons allen!! Dag

• 02 Februari 2008 - 21:35

Teda En Jan:

We hadden een leesachterstand, die hebben we weer ingehaald. Het is heel leuk om jullie avonturen te lezen.
    Dus een tip: ga als jullie terugzijn (reis)verhalen schrijven. Een heel goede terugreis gewenst. Groetjes aan Saskia en Garth.

• 03 Februari 2008 - 11:44

Ria En Lucas:

Weer een mooi verhaal. Wat vliegt de tijd toch. We zien naar jullie uit hoor. Geniet nog van de laatste dagen en een voorspoedige terugreis toegewenst!
    Groetjes aan Sas en Garth van ons.
    Liefs, Lucas en Ria.

• 04 Februari 2008 - 20:08

Yvonne:

Luitjes....... WELKOM THUIS!!!!!!
    Blij dat jullie er gezond en wel weer zijn! Nu nog even helemaal niks doen, alleen lekker nagenieten......
    Groetjesssssssssssss