laatste dagen bij saskia - Reisverslag uit Robe, Australië van Ton en Fina Poppema - WaarBenJij.nu laatste dagen bij saskia - Reisverslag uit Robe, Australië van Ton en Fina Poppema - WaarBenJij.nu

laatste dagen bij saskia

Door: Ton&Fina

Blijf op de hoogte en volg Ton en Fina

06 Februari 2008 | Australië, Robe

1 februari

Ik slaap lekker uit, eindelijk weer een bed van ‘normale’ afmetingen. Fina is al wat eerder uit bed gegaan omdat ze wat last van de rug heeft. We zijn van plan om er een luie dag van te maken. We gaan lekker ontbijten, Saskia heeft gisteren voor ons fruitbrood gekocht en een paar pistoletjes. Helaas is het fruitbrood niet te ..eten, tenminste wij drieën, Fina, Saskia en ik vinden dat, maar gelukkig zijn Lynn en Pascal een andere mening toegedaan en hoeven we het brood niet weg te gooien. Na het ontbijt lopen we naar buiten, het is weer heerlijk weer.
Garth laat ons de boomgaard zien, we eten een appel en een paar lekkere pruimen en eten ook een als appel verklede peer (lijkt op een granny, rond en groen, erg lekker!).
Na het bezoek an de boomgaard gaan we (Saskia, Fina en ik) lopend naar Robe om te shoppen. We waren in Sydney vergeten een t-shirt voor Garth te kopen en ook willen we nog iets voor Marijke kopen. Het lukt prima en we kopen eigenlijk nog iets meer dan de bedoeling was, maar ja zo gaat dat (soms). Na het vermoeiende shoppen is het tijd voor het terras. We gaan naar Saskia’s hangplek en Saskia trakteert ons op caramelkoffie? Ik vind het niet echt lekker maar Saskia lust er wel pap van dus die drinkt mijn glas erbij leeg. We hebben alle tijd en nemen die ook. Wat is het gezellig, zo in het zonnetje zittend te babbelen over van alles en nog wat.
We lopen tegen een uur of vier weer naar het hostel terug. Fina en Saskia nemen de huurauto en gaan nog even wat boodschappen voor het avondeten doen en ik ga lekker buiten zitten schrijven. Ik wil vanavond de laatste twee dagen in Sydney op de weblog zetten en ik schrijf dan eerst even in het klad wat op papier. Als ik voldoende op papier heb ga ik naar de lounge waar de computers staan en probeer me in te loggen maar dat gaat niet, om één of andere manier kan ik dus niet meer bij de foto’s, later maar even bekijken. Als ik op een andere computer bezig ben met de weblog komt Fina me roepen.
Fina en Saskia hebben vanavond gekookt, het is een heerlijke pittige Chili con carne met een lekkere salade erbij. We eten gezellig met ons zessen en na afloop, het toetje staat nog in de oven, wast Lynn af en drogen Pascal en ik de vaat.
Ik ga samen met Garth kijken wat er met de ene pc aan de hand is maar wat we ook proberen, we kunnen niet bij de foto’s komen. Terwijl we met de pc bezig zijn spelen Fina en Saskia een variant van Party&Co en hebben dikke pret. Ik kom nog even een foto maken.
Tot een uur of half tien zijn Garth en ik bezig en dan stoppen we ermee. Garth zal het bedrijf dat de pc’s onderhoud inschakelen en als e.e.a. vakkundig is opgelost de foto’s op dvd zetten en naar ons opsturen.
Garth, Saskia en Fina gaan naar bed en ik ga bezig om de laatste dagen in Sydney op de weblog te zetten. Om een uur of half elf komt Pascal langs, we hebben nog steeds een toetje in de oven staan of ik nog wat wil, ja natuurlijk wel! Af en toe smullend van het toetje maak ik het verhaal af en om half twaalf ben ik ermee klaar.
Ik maak nog even een praatje met een gast uit Malawi die in Adelaide studeert en nu hier een paar weken verblijft om wat geld te verdienen in één van de vineyards hier in de omgeving. Tegen twaalf uur zoek ik m’n bedje op en ga lekker slapen.


2 februari

Weer goed geslapen, Fina is er vanwege haar rug eerder uit. Ze laat de whirlpool vollopen zodat we straks samen een lekker bad kunnen nemen. Maar Saskia klopt aan en vraagt of Fina zin heeft om mee te gaan naar het strand, een paar minuten lopen, om Jessie uit te laten. Zo kan ze haar golfslagen oefenen en jessie krijgt haar beweging door de golfbal telkens weer op te halen.
Ik blijf nog lekker even lezen en stap dan in bad maar na een half uurtje vind ik het genoeg en stap eruit. De meiden zijn inmiddels terug en we gaan samen ontbijten. Fina gaat daarna in haar eentje met de auto naar het dorp om Garth’s t-shirt maatje S te ruilen voor maatje L.
Deze morgen staat een kayaktoer op het programma en om tien uur vertrekken we om eerst de kayaks op te halen die bij Garths compagnon Graeme opgeslagen zijn. De aanhanger achter de auto van Garth gekoppeld en nog even een praatje gemaakt met Graeme en zijn vrouw Diana en dan rijden we naar lake Nunan waar we de kayaks aan waterkant leggen. Ik rijd daarna achter Garth aan naar de haven aan de andere kant van Robe om daar bij een klein strandje, het eindpunt van de kayaktoer, de auto met aanhanger achter te laten. Samen rijden we weer naar het startpunt van de toer en gaan in de kayaks. Fina en Saskia in een tweepersoons evenals Pascal en Lynn. Garth en ik ieder in een éénpersoons kayak. Jessie moet bij Garth voor op de kayak maar door haar speelsheid en doordat ze beslist niet bang van water is duurt het even voor ze zit. Als we halverwege het meer zijn springt Jessie uit de kayak en zwemt naar de kayak van Fina en Saskia met de bedoeling daar in te klimmen maar dat gaat niet omdat ze anders omslaan. Dus zwemt Jessie achter de kayak van Garth aan tot we bij een met de hand gegraven kanaaltje komen. Hier is het erg ondiep zodat we uit de kayaks moeten. Jessie springt hier uitgelaten in het rond. Iets verderop kunnen we weer peddelen en krijgt Garth met enige moeite Jessie weer in de kayak.
We peddelen rustig door, het is hier zo rustig en mooi. We zien witte ibissen, en een pelikaan komt laag overvliegen. Als we via het kanaaltje bij het Pub lake aankomen zien we een vijftiental pelikanen op een drooggevallen stukje land zitten, ze zitten er echter niet lang want ook hier is er weer een ondiepte en Jessie springt enthousiast in het rond daarmee de pelikanen verjagend. Ik probeer zo lang mogelijk in de kayak vooruit te komen omdat de ondiepte hier bestaat uit een dikke laag slib. Achter mij hebben ze de grootste lol. Fina en ook Lynn komen vast te zitten in het slib, als ze er één been uit hebben zit de andere inmiddels weer vast. Maar Fina is niet voor één gat te vangen en gaat het gewicht verdelen en zo kruipt ze schaterlachend op handen en knieën door het water. Lynn volgt haar voorbeeld en ’t is een maf gezicht die twee rond te zien kruipen. We lachen wat af met elkaar, heerlijk!
We peddelen verder, Jessie meer uit de kayak dan erin. Via Pub lake komen we bij lake Fox aan en als we die doorgepeddeld zijn komen we bij de doorgang naar zee. Hier stoppen we om wat fruit te eten dat Garth heeft meegebracht. Garth brengt Jessie naar de Lakeside Manor hier vlakbij en wij tillen de kayaks over de rotsen en leggen ze bij zee neer. Als Garth er weer is gaan we rustig peddelend naar het eindpunt van de toer. Onderweg genietend van de zee, de zachte deining, de mooie kust en het heerlijke weer, (zo’n 25 graden). Ook zien we nog een paar roggen zwemmen.
Bij het strandje aangekomen worden de kayaks weer op de aanhanger geladen en rijden Saskia en ik met Garth mee naar het beginpunt om de huurauto weer op te halen. Ik ga Fina, Pascal en Lynn even ophalen en Garth en Saskia brengen de kayaks weer naar de opslag.
Thuisgekomen gaan Fina en ik nog even in het bad en tegen een uur of twee staan we weer helemaal fris en schoon klaar. We hebben trek en halen even in het dorp fish and chips met wat wedges erbij. Omdat Saskia en Garth al hebben gegeten eten we het samen met Lynn en Pascal op.
Dan gaan we onze koffers inpakken, iets waar we wel een uurtje mee bezig zijn, maar dan zit ook alles erin. We zetten de koffers vast in de auto, we hebben ze toch niet meer nodig.
Na een kopje koffie gaan we met Saskia nog even boodschappen doen voor het avondeten en ook voor morgen onderweg.
We gaan gezellig met z’n zessen eten, Saskia, Fina en ik een maaltijdsoep met stokbrood en Lynn, Garth en Pascal een pasta. Na het eten wassen we af.
We drinken nog een bak koffie en spelen een paar spelletjes shithead en dan gaan we naar onze kamer. Nog even tandenpoetsen en dan naar bed, ik probeer nog wat te lezen maar nadat ik hetzelfde stuk een paar keer opnieuw moet lezen denk ik dat ik toch maar beter kan gaan slapen en dat doe ik dan ook.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ton en Fina

Nog 3 dagen en dan vertrekken we naar Australië om onze dochter Saskia (Hostelmanager in Robe, South Australia) te bezoeken die er al sinds maart 2006 verblijft. Natuurlijk maken we van deze gelegenheid gebruik om zoveel mogelijk van Australië te zien. We hebben een reisschema opgesteld en aan de hand hiervan alvast (i.v.m. hoogseizoen) binnenlandse vliegreizen, hostels en auto's geboekt.

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 10095
Totaal aantal bezoekers 62532

Voorgaande reizen:

09 Oktober 2023 - 23 Oktober 2023

Marokko 2023

08 Oktober 2022 - 28 November 2022

Australië 2022

15 September 2019 - 22 September 2019

Marokko 2019

18 September 2016 - 27 Oktober 2016

Australië 2016

27 Augustus 2015 - 04 September 2015

Marokko 2015

10 Maart 2012 - 18 April 2012

Australië 2012

21 September 2010 - 28 September 2010

Marokko 2010

05 Oktober 2008 - 11 Oktober 2008

Marokko 2008

28 December 2007 - 04 Februari 2008

Australie 2008

Landen bezocht: