28 maart, Batchelor (Litchfield Tourist Park) - Reisverslag uit Batchelor, Australië van Ton en Fina Poppema - WaarBenJij.nu 28 maart, Batchelor (Litchfield Tourist Park) - Reisverslag uit Batchelor, Australië van Ton en Fina Poppema - WaarBenJij.nu

28 maart, Batchelor (Litchfield Tourist Park)

Door: Ton&Fina

Blijf op de hoogte en volg Ton en Fina

30 Maart 2012 | Australië, Batchelor

28 maart, Batchelor (Litchfield Tourist Park)

vanmorgen zijn we na het ontbijt op tijd op pad gegaan, het is bewolkt en wie weet krijgen we nog een regenbui. Om negen uur zijn we waar we willen wezen, de Florence Falls en Buley Buckhole. En weer is het wij tweetjes want het busje dat er staat rijdt weg als wij goed en wel staan. Nou ja helemaal niet erg, we zoeken verkoeling in de creek voordat we aan de 1,1km lange wandeling naar de Florence Falls beginnen. Je kunt ook een trap met 135 treden afgaan maar gisteren vertelde Sander dat zij (hij en Janneke) voor de wandeling hebben gekozen en dat het de moeite waard is. Het is inderdaad een mooie wandeling die eerst een tijdje omhoog voert, maar wel zo dat het wandelen blijft, we hebben met deze temperatuur ook geen zin in klauteren. Daarna gaat het dan weer omhoog en dan weer naar beneden en een aantal keer steken we een kreek over. Het is een wandeling door een tropisch bos, erg warm en vochtig. Ik loop voorop en had al een paar keer gemerkt dat er hier spinnen zitten, het vieze gevoel van zo'n draad tegen je gezicht of je armen/benen kent iedereen wel denk ik. Maar goed je ziet het niet altijd. Gelukkig ik dit keer wel, midden op het pad in een flink web zie ik een halve meter voor mij ineens een joekel van een spin zitten. Hij is zeker tien centimeter groot pfff, ik moet er niet aan denken dat ik hier tegenaan was gelopen. Een paar foto's genomen, maar die in de macrostand is jammer genoeg mislukt, verdikkie. Nadat ik het web met spin aan de kant heb gehaald loop ik het laatste gedeelte gewapend met een stokkie.
Het water in het basin waarin de waterval zich stort is heerlijk koel. Ik zwem een beetje heen en weer want het duurt even voor Fina zich erin waagt maar dan zwemmen we beide een eind richting de waterval. Een meter of tien van de waterval vindt Fina een plekje waar ze kan zitten en ik zwem door, nou ja zwemmen, de stroming is te sterk. Langs de rotswand vindt ik enkele plekjes waar ik houvast heb en zo voel ik het eerste water om me heen vallen, nog iets verder proberen maar dan wordt de kracht waarmee het water mij raakt te heftig en laat ik me door de stroming richting Fina voeren en samen zwemmen we weer terug. Na een tijdje is het leuk geweest en gaan we terug naar de camper, nu via de trap. Fina neemt onderweg nog een paar foto's van de waterval en ziet ineens beneden haar iets bewegen, het blijkt een rotskangoeroe te zijn. 't Is een mooi beestje en het lukt ons om hem op de foto te krijgen. Weer helemaal blij rijden we terug naar de camping waar we om half twaalf de Camper op ons plekje neerzetten en eerst maar weer eens gaan zwemmen. Nadat we eventjes zijn afgekoeld eten we een broodje gezond en gaan dan op pad om te kijken of we de verhaaltjes online kunnen krijgen. Maar eerst gaan we tanken en dan rijden we naar Butterfly Farm waar in de hoek van de kamer een wat gedateerde computer staat. Ze hebben volgens Chris de eigenaar geen wifi dus moet het met een usb stick maar aangezien ik de mijne al een tijdje niet heb gezien vraag ik of hij toevallig eentje heeft die ik kan lenen. Niet dus maar bij het BP station 100 meter terug zijn ze te koop. En idd ze hebben een memory stick 8Gb voor $18 ik zit at te dubben want echt goedkoop kun je het niet noemen maar ik wil wel graag weer wat online zetten dus met de nieuwe stick weer terug naar Chris’s Butterfly Farm waar we eerst maar eens een smoothie (banana/mango) bestellen. Daarna de blogs op de stick gezet en zo moet het werken, niet dus. Er zijn schijnbaar geen drivers voor de usb-stick geïnstalleerd, ik ben maar zo brutaal om dit te doen maar na een tijdje, snel gaat het hier niet, komt de melding dat doorgaan betekend dat het systeem instabiel wordt. Tijd om er iemand bij te roepen, Chris heeft er totaal geen verstand van maar Nikky wel maar toch krijgt zij het ook niet voor elkaar, Het moet maar met haar laptop, waarop ik haar vraag of ze wifi heeft, wél dus. Dan lukt het ook wel met het netbook, ik krijg van haar de code en zet de laatste vier verhaaltjes online. Had ik me dus $18 kunnen besparen.
We gaan weer terug naar ‘huis’ en bestellen bij de receptie een bbq pakket (lamb chops,barramundi en een salad). We kunnen het om 71:30 ophalen. Tijd om te… zwemmen en daarna is het tijd om de boel een beetje bij elkaar te verzamelen zoveel mogelijk in de koffer en de rugtassen te proppen, kleren voor morgen klaar leggen, alle kastjes nog eens bij langs te gaan en de koelkast uitruimen.
Dan is het tijd voor de bbq en voor amateurs als wij zijn gaat het prima alhoewel ik achteraf liever sausages dan lambchops had gehad, maar onze maagjes zijn gevuld dus niet zeuren. E spoelen de boel af en gaan naar de camper terug, het is inmiddels lichtjes gaan regenen. ik begin met het verhaaltje van vandaag en Fina doet even de oogjes dicht.
De regenbui gaat over in een onweersbui met een flink aantal ontladingen het gaat maar door en af en toe, bij een flinke klap voel je door de luchtdruk de camper trillen. We doen een spelletje en als het weer wat te warm wordt wil ik de airco aanzetten maar mooi dat ie het niet doet, alle systemen nagekeken maar als ik zie dat het overal om ons heen pikkedonker is dan ligt de storing verder weg. We maken het spelletje af en ik ga me douchen, m.b.v. de zaklantaarn lukt het goed. Het is wel een beetje spooky maar ook wel weer leuk.
Als ik ons bed klaargemaakt heb is van het frisse gevoel van het douchen weinig meer over. Misschien had ik beter een andere volgorde kunnen aanhouden :).
Ik ga nog even tikken en dan slaapjes doen, onze laatste nacht in de camper.


Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ton en Fina

Nog 3 dagen en dan vertrekken we naar Australië om onze dochter Saskia (Hostelmanager in Robe, South Australia) te bezoeken die er al sinds maart 2006 verblijft. Natuurlijk maken we van deze gelegenheid gebruik om zoveel mogelijk van Australië te zien. We hebben een reisschema opgesteld en aan de hand hiervan alvast (i.v.m. hoogseizoen) binnenlandse vliegreizen, hostels en auto's geboekt.

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 179
Totaal aantal bezoekers 62444

Voorgaande reizen:

09 Oktober 2023 - 23 Oktober 2023

Marokko 2023

08 Oktober 2022 - 28 November 2022

Australië 2022

15 September 2019 - 22 September 2019

Marokko 2019

18 September 2016 - 27 Oktober 2016

Australië 2016

27 Augustus 2015 - 04 September 2015

Marokko 2015

10 Maart 2012 - 18 April 2012

Australië 2012

21 September 2010 - 28 September 2010

Marokko 2010

05 Oktober 2008 - 11 Oktober 2008

Marokko 2008

28 December 2007 - 04 Februari 2008

Australie 2008

Landen bezocht: