30 maart, Brisbane - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Ton en Fina Poppema - WaarBenJij.nu 30 maart, Brisbane - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Ton en Fina Poppema - WaarBenJij.nu

30 maart, Brisbane

Door: Ton&Fina

Blijf op de hoogte en volg Ton en Fina

31 Maart 2012 | Australië, Brisbane

30 maart, Brisbane (Annie's Shandon Inn)

we hebben redelijk geslapen, voor mij is het bed een beetje aan de kleine kant maar da's niet anders. Vandaag gaan we de \
stad verkennen d.w.z. we gaan shoppen. Na twee geroosterde boterhammen, een kop thee/koffie en een glas sinasappelsap kunnen we op pad. We weten waar we naar toe moeten en een tien minuten later zijn we waar we wezen willen, op ons lijstje staan souvenirs en schoenen voor Fina.
In Queenstreet Mall moet het gebeuren maar de schoenen die Fina zoekt zijn hier niet te vinden, in elk geval niet in de prijsrange die zij in gedachten heeft. Dan maar naar the Myer Centre zit ook aan de Queenstreet en is een heel groot winkelcentrum (nee niet zo groot als die in Edmonton, Canada pa) die een complet blok beslaat. Bij de eerste de beste schoenenzaak slaagt ze, het duurt even maar goed dan ben je ook klaar. Terwijl Fina aan het wikken en wegen is koop ik in de boekenzaak er tegenover een David Baldacci van $30 voor $10, ben benieuwd of ik hem uit heb voor de vakantie over is. Tot nu toe loopt het niet echt. Wat heet, ik heb nog geen letter gelezen sinds we in Australië zijn.
We willen naar de Southbank waar het groen is en goed toeven. Maar we blijken de andere kant op te gaan, normaal kan ik me goed oriënteren maar hier gaat het meerdere keren fout. Niet leuk omdat onze benenwagen tekenen van vermoeidheid toont. Eerst maar even ergens zitten, tijd voor koffie. Koffie en chocoladecake voor mij en een Cappuchino en muffin voor Fina. We doen het rustig aan en dat moet ook wel. Pffff ze zijn hier niet zuinig, nadat de schoteltjes leeg zijn hebben we het gevoel voor vandaag genoeg te hebben gehad. Nadat we uitgerust zijn gaan we weer op pad, Fina weet waar we heen moeten. We proberen zoveel mogelijk in de schaduw te lopen want het is nog best warm. In de groene en schaduwrijke southbank brengen we een groot deel van de middag door in het groen en de schaduw. Als we weer teruggaan naar het stadscentrum is het zaak om een plek te vinden waar we wat kunnen eten. Het valt nog tegen om iets te vinden dat ons aanstaat en we zijn moe. Dan maar een local gevraagd en die verwijst ons naar een restaurant boven de Starbucks coffee aan de overkant van de straat een honderd meter verderop. Het is hier megadruk, in eerste instantie geen vrije stoel te vinden maar terwijl we staan te kijken komt er bij ons een hele tafel vrij. Terwijl we de menukaart doornemen komt er een stel vragen of ze erbij kunnen komen zitten, geen probleem. Zij zijn van de sunshine coast en zijn hier het weekend voor een rugbywedtrijd van de Bronco's tegen de Brisbane Dragons, die vanavond gespeeld gaat worden. Zij hoort ons praten en vraagt of we soms dutchies zijn. Zij is toen ze één jaar oud was met haar familie naar Australië geimmigreerd maar kan nog een klein beetje nederlands. Zij hebben dezelfde cruise met de Pacific Sun gemaakt. en geven ons het advies ginger tabletten tegen zeeziekte te kopen. Fina gaat intussen bestellen, we gaan voor simpel en vertrouwd. Kipsnitzel, salad en patat (voor mij wedges want die heb ik hier nog niet gehad). Ook hier weer een bord vol waar we ook met z'n beiden genoeg aan hadden gehad. Logisch dat lang niet alles op komt, daar komt bij dat ik me niet helemaal lekker voel. De wandeling naar 'huis' had van mij dan ook wel korter gemogen. Tegen half negen zijn we weer op onze kamer. Waar we allebei op ons bed neerploffen. Ik heb het gehad, voel me wat koortsig en ga gauw onder de wol, Fina even later ook. Morgen voelen we ons hopelijk weer een stuk beter.
Maar in elk geval zien we morgen Saskia en Garth die hier in Annie's de nacht doorbrengen

  • 31 Maart 2012 - 11:43

    Kade 150:

    Goededag Ton en Fien ,het bed is te kort of de benen te lang? hoe ging het in de camper,was dat bed royaler? Het is een goed teken ,dat Ton nog niet gelezen heeft,blijkbaar met belangrijker zaken bezig.Dus vervelen is er niet bij en straks helemaal niet als Sas en Garth er zijn,dan zal er heel wat te vertellen zijn van beide kanten.Het zal een blij weerzien zijn.Hartekijke groet uit het zonnige frisse Stadskanaal

  • 31 Maart 2012 - 13:26

    Gert Jan:

    Leuke verhalen, ze passen zo in een boek: reisverhalen van Ton en Fina.
    Doe ff de groeten aan Saskia en Garth.

    Veel liefs, je broer en zwager.

  • 31 Maart 2012 - 14:50

    Tineke:

    Geweldig die verhalen weer..;-)
    Even 3 in a row gelezen..
    Weer helemaal op de hoogte...
    Brr ik zat hier te shaken bij het verhaal over die spin, oh Ton..als je dat beest niet gezien had...WWHHHAAAA..ik voelde de spin helemaal over mijn gezicht lopen...JAK!!
    Wens jullie een heerlijk weerzien met Sas en Garth.
    Nog een heerlijke relaxte vakantie te gaan!
    Kus van jullie zus.

  • 01 April 2012 - 07:01

    Bruun:

    Dag lieve mensen,
    En weer een dag verder! Inmiddels hebben jullie Sas en Garth alweer gezien en gaan jullie vandaag of morgen de boot op:-) Ik hoop dat Ton niet ziek is geworden en hebben jullie de tabletten tegen zeeziekte nog gehaald? Handig die tips van andere mensen - beter mee verlegen als om verlegen!
    Ben benieuwd naar de schoenen van Fien en wat lachen Ton dat je nog helemaal niks gelezen hebt:-) Ik ben midden in Reis door de Nacht bezig - echt heerlijk! Ik heb nu dus wel een leesperiode, maar heb ook maanden dat het gewoon niet wil. Komt wel weer! Nu genieten van Australie lijkt me ook relaxd:-)
    Op de boot hoop ik een wat langer bed voor jou - en heeeeeeeeel veel genieten!! Van de luxe, van de mensen, van niks moeten/hoeven - heerlijk!!
    Hier alles prima, een rustige zondag - we blijven thuis. Myrte is afgelopen week weer ziek geweest en voelt zich nog niet helemaal goed. Marcel is gister uit geweest en is moe - en vanwege de gebroken nachten ben ik ook wel aan wat extra slaap toe. Ik duik er zo nog even in! Dikke knuffel van hier en lieve groeten aan iedereen daar!!
    Liefs Bruun en de rest:-)

  • 01 April 2012 - 08:58

    Ria:

    Hoi luitjes, wat een zullen jullie straks weer moeten wennen aan ons koude kikker landje! Ik hoop dat Ton niet ziek word want dat kun je op zo'n reis niet hebben, toch! Doen jullie de groeten van ons aan Sas en Garth? Een dikke pakkerd van mij.....

  • 02 April 2012 - 10:18

    Ronald :

    ja ik zei al tegen opa er is vast wel 1 die ziek wordt van de vier de hele tijd op zon cruise schip zal idd verstandig wezen dit is ook raadzaam van een weize man uit het noorden. und ich habbe eine frage jawul eine mahr is het goed dat ik even bij jullie in kom wonen want ik wil naar madagascar zo schnell meuglich jaaa de groetn uut grunn vlakbei deutschland moii tsjusie later veel plezier en sus en zo doaro moiiiii

  • 06 April 2012 - 15:48

    Kade 150:

    goededag Ton en Fien,wat zijn we verwent met jullie verhalen tot nu toe.Elke dag kijk ik meerdere X X of er een vervolg is van jullie belevenissen. Te druk met allerlei zaken of er is geen mogelijkheid om ons iets mee te delen ? Geniet maar met jullie kinderen .Nog wel goede batterijen om foto,s te maken? Tot later, pa

  • 30 April 2012 - 21:10

    Sas:

    Zooo....eindelijk ff de tijd genomen om jullie verhalen bij te lezen...nou ja de eerste van een aardig aantal die ik gemist heb. Nou ja gemist...heb het natuurlijk zelf beleefd maar ff lezen hoe jullie het op papier hebben gezet is natuurlijk wel ff leuk...ik ga snel verder! xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ton en Fina

Nog 3 dagen en dan vertrekken we naar Australië om onze dochter Saskia (Hostelmanager in Robe, South Australia) te bezoeken die er al sinds maart 2006 verblijft. Natuurlijk maken we van deze gelegenheid gebruik om zoveel mogelijk van Australië te zien. We hebben een reisschema opgesteld en aan de hand hiervan alvast (i.v.m. hoogseizoen) binnenlandse vliegreizen, hostels en auto's geboekt.

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 210
Totaal aantal bezoekers 62431

Voorgaande reizen:

09 Oktober 2023 - 23 Oktober 2023

Marokko 2023

08 Oktober 2022 - 28 November 2022

Australië 2022

15 September 2019 - 22 September 2019

Marokko 2019

18 September 2016 - 27 Oktober 2016

Australië 2016

27 Augustus 2015 - 04 September 2015

Marokko 2015

10 Maart 2012 - 18 April 2012

Australië 2012

21 September 2010 - 28 September 2010

Marokko 2010

05 Oktober 2008 - 11 Oktober 2008

Marokko 2008

28 December 2007 - 04 Februari 2008

Australie 2008

Landen bezocht: