11 april, Seventeen Seventy - Reisverslag uit Sydney, Australië van Ton en Fina Poppema - WaarBenJij.nu 11 april, Seventeen Seventy - Reisverslag uit Sydney, Australië van Ton en Fina Poppema - WaarBenJij.nu

11 april, Seventeen Seventy

Door: Ton&Fina

Blijf op de hoogte en volg Ton en Fina

12 April 2012 | Australië, Sydney

11 april, Seventeen Seventy

weer lekker op tijd wakker en weer voor Fina om half acht eruit. Vanmorgen is het frisser dan gisteren, er is een licht briesje en op de veranda heeft het niet over. De lucht is weer stralend blauw dus als de zon over de heuvel achter het huis uitkomt zal het wel snel warmer worden. Saskia heeft een kop thee voor me en voor Fina die even later tevoorschijn komt met mijn hoodie aan. Als Garth en Saskia aan het werk gaan eten wij een paar boterhammen en gaan dan een vlucht van Gladstone naar Brisbane regelen.
’t is alleen even lastig dat Fina niet weet wat haar frequent flyer pinnummer is, van alles geprobeerd maar we krijgen het niet voor elkaar ook omdat intussentijd Fina’s emailadres is veranderd en we dat voor haar frequent flyer account niet hebben gewijzigd. Dus Quantas maar gebeld en na een paar vragen over adres, telefoonnummer en geboortedatum krijgt Fina een nieuwe pin en kan ik de vluchten gaan boeken. We hebben genoeg frequent flyer punten verzameld voor een gratis vlucht. We kiezen de vlucht van 11:05 met aankomst in Brisbane om 12:10 en dat geeft ons twee uur tijd voor de vlucht naar Singapore want die vertrekt om 14:10. Niet dus, bij controle blijkt de vertrektijd naar Singapore een half uur vervroegd, we hebben dus anderhalf uur. Inchecken voor Singapore kan tot 12:10, we moeten dus zorgen dat we maandagmorgen thuis online inchecken. Volgens Garth kan geregeld worden dat bij aankomst in Brisbane onze bagage direct naar onze vlucht naar Singapore doorgesluisd wordt. Dat zal een stuk schelen, we zien wel hoe we het gaan redden.
Als we ons vertrek geregeld hebben is het tijd voor een bak koffie. Daarna gaan we een strandwandeling maken en we nemen Jessie uiteraard mee. Ze heeft het naar de zin met achter de bal aanrennen, als ze met een flinke boomtak aankomt is dat het nieuwe speeltje, ik mag keer op keer de tak in het water gooien zij haalt hem springend en zwemmend weer op. Gravend in het zand heeft zij er duidelijk plezier in, wij genieten van haar, het uitzicht en het lekkere weer.
Anderhalf uur later zijn we weer terug en zorgen dat onze maag gevuld wordt (yoghurt, honing en muesli). Dan verdelen we de taken, ik ga lekker zitten lezen en Fina veegt het puppieonderkomen aan.
Na de middag gaan we nog even weer met Jessie naar het strand, een meisje vraagt of ze met haar mag spelen en da’s natuurlijk helemaal goed. Wij kijken op een afstandje toe hoe Jess keer op keer de bal uit het water haalt en weer netjes aflevert vol verwachting voor de volgende gooi.
Als we weer terug in huis zijn eten we tegen drie uur een verlate lunch met Garth en Saskia die hun werkdag er inmiddels ook weer op hebben zitten.
Saskia gaat vanavond naar de theatergroep om te oefenen, wij tweetjes gaan mee en we doen mee met de opwarmingsoefeningen en gaan dan als enige publiek kijken naar de verschillende sketches met Saskia, Jason, graham en Julia. Lisa heeft de algemene leiding geeft aanwijzingen, souffleert, motiveert en zorgt voor de muziek. Leuk om te zien hoe het allemaal vorm krijgt. Om negen uur is tijd om te stoppen en gaan we naar huis. Tegen kwart over negen zijn we weer thuis en hebben nog wel wat trek, Saskia bakt een paar schnitzels en als we die op hebben doen we nog een paar spelletjes Yahtzee. Garth ligt nog steeds uitgeteld op de bank op de veranda en wordt alleen even wakker om van de bank waarop hij ligt een bed voor de nacht te maken. Het is tien uur en dus tijd om naar bed te gaan.

• 12 April 2012 - 17:16

Kade 150:

Zo te lezen gaat het met ouders en kinderen goed daar in het verre Australie zeker ook wat de temperatuur betreft,geniet daar nog maar van.De verwachting is hier voor dinsdag ,hoog 8 en laag o graden. Wel even wennen dus.Pa en Ma Drenth laten jullie groeten, het slapen gaat best en het eten smaakt hun prima.Voor Garth en Sas zal het wel even wennen zijn als de gasten na een mooie tijd weer vertrekken en Jessy zal haar speelkameraden ook missen. Hartelijke groeten met de beste wensen . Pa

• 02 Mei 2012 - 03:48

Sas:

We hebben een naam voor onze volgende theatreshow: The Farmer Wants a Wife! Haha...:P Je snapt um :) We gaan ook een poster maken om mee te adverteren, lekker sappig met Jason en ik voorop een surfboard met armen wijd als in de titanic. De rest staat in de achtergrond met hun leukste outfit aan (Elivis, granny in een winkelwagentje, joggers, bimbo..) wordt helemaal leuk, volgende week doen we een fotoshoot :D Jammer dat jullie de echte voostelling in juni niet kunnen zien maar ga proberen iemand te regelen die het op kan nemen! Kan ik het misschien op YouTube zetten. Verder genieten we hier nog heerlijk door van de Yahtzee dobbelstenen en scoreblok, elke dag doen we wel een paar potjes...helaas blijkt Garth de betere Yahtzee speler va ons twee :( Nou ja, nog maar meer oefenen dan! PS: nog heel erg bedankt van Jess voor het wandelen!!!