15 april, Seventeen Seventy - Reisverslag uit Sydney, Australië van Ton en Fina Poppema - WaarBenJij.nu 15 april, Seventeen Seventy - Reisverslag uit Sydney, Australië van Ton en Fina Poppema - WaarBenJij.nu

15 april, Seventeen Seventy

Door: Ton&Fina

Blijf op de hoogte en volg Ton en Fina

17 April 2012 | Australië, Sydney

15 april, Seventeen Seventy

We waren van plan om vanmorgen ergens te gaan ontbijten maar in plaats daarvan gaan we in het parkje ontbijten bij één van de barbeques. Wel zo leuk en een ontbijtje kost toch al gauw $20 pp. Saskia en Garth gaan met z’n tweetjes op pad om boodschappen te doen Als ze weer terug zijn zorgen we dat we alle benodigdheden van huis meenemen. We nemen de hardware (borden, bestek, glazen) en de software (food) mee. Kommetjes zijn vergeten dus die haal ik even op. Het is al weer mooi weer, het zonnetje schijnt en wij zitten lekker in de schaduw op de overdekte picknickplaats met uiteraard uitzicht op zee.
De bbq is electrical operated door een knop 5 seconden ingedrukt te houden wordt ie ingeschakeld. En als de plaat goed heet is gooit garth een aantal flinke plakken bacon op de bbq even later gevolgd door een paar eieren. Dat alles tussen een roll (bolletje) en smullen maar. Dat vult al lekker. We hebben pannenkoekmix meegenomen ik doe er genoeg water bij en schudden maar. We schenken de mix uit op de bbq-plaat en even later hebben we alle vier een pannenkoek op ons bord. Maple syrup erop en smullen maar, het smaakt beter dan de pannenkoek van broodmix wat we gisteren hebben gehad. Na een kom yoghurt met honing houd ik het voor gezien. Fina had al eerder wat yoghurt gehad en is ook uitgeteld, de aussies doen al niet meer mee. De croissants eten we een andere keer wel op.
Als we de boel weer oppakken om naar huis 100 meter verderop te gaan laat Garth de resterende vier eieren vallen, de opruimhond vindt het helemaal niet erg en bovendien schijnt het goed voor haar vacht te zijn. Als we thuis zijn wassen we gelijk weer af. En dan is het weer tijd voor een spelletje yathzee. Als we amper begonnen zijn komt Melissa met de kinderen en haar man nog even weer naar de pups kijken en dan natuurlijk met name naar mr. Joe, Joe is de naam die haar zoontje Storm de pup heeft gegeven maar mister Joe vinen wij veel stoerder klinken, dus voor ons is ie mr. Joe.
Als het bezoek is vertrokken gaan wij ook weg voor een strandwandeling, Garth rijdt ons naar de Beachclub waar we met Jessie het strand opgaan. Garth zelf rijdt door naar 1st Point Caravan Park waar hij op ons wacht. Wij lopen 35 minuten lekker uit te waaien over Main beach naar ons rendez-vous. En dan is het weer tijd voor koffie met iets erbij. Als we een uurtje later weer thuis zijn spelen we gedrieén een spelletje hartenjagen, Garth is naar Luke die voor een paar weken naar Brisbane gaat en om de surf te checken. Als Garth weer terug is spelen we samen boerenbridge, altijd leuk :).
Fina en Saskia gaan naar de dierenopvang van Yvonne, waar voornamelijk aangereden kangoeroes opgevangen worden. De achterblijvers spelen een spelletje schaak met Garth’s nieuwe glazen schaakspel..Als de dames weer terug zijn maken we ons klaar om te gaan dineren bij Getaway’s. Lisa, Chris en Claire zijn er met nog een stel. Als we een plakje hebben komt Michael de eigenaar ons wat spit roasted lamb brengen, mjammie lekker gekruid, dat smaakt naar meer. En als Elvis langs komt voorde bestelling nemen we alle vier de spit roasted lamb. We doen ons best maar niet alles komt op, maar geen nood doggiebags zijn er niet voor niets. We nemen koffie (saskia een Chai latte) na, maar dit keer is er geen ruimte voor een desert. Wel neem ik de halve liter mug in plaats van een cup, het is de laatste keer dat we hier zijn dus….
Thuis spelen we nog een aantal spelletjes yathzee en gaan dan tegen een uur of elf naar bed. Helaas, de laatste nacht.