12 april, Seventeen Seventy - Reisverslag uit Sydney, Australië van Ton en Fina Poppema - WaarBenJij.nu 12 april, Seventeen Seventy - Reisverslag uit Sydney, Australië van Ton en Fina Poppema - WaarBenJij.nu

12 april, Seventeen Seventy

Door: Ton&Fina

Blijf op de hoogte en volg Ton en Fina

13 April 2012 | Australië, Sydney

12 april, Seventeen Seventy

vandaag weer een luie dag, ik lig nog even op bed wat te lezen. Fina is al op en gaat straks met Saskia die de komende vijf dagen vrij is, de was doen in het dorp. Hun eigen wasmachine is stuk dus dan maar even op deze manier. Garth gaat aan het werk bij de Beachclub en ik blijf dus lekker thuis, eet een paar boterhammen en zit wat te lezen. Dan ga ik bezig met de afwas, Fina had me een niet mis te verstane hint gegeven :) Als ik bijna klaar ben komt Melissa haar pup bekijken, dat doet ze wekelijks al vanaf het moment dat ze haar pup uitgezocht heeft. 'mr Joe' haar pup komt gelijk op haar af. Melissa is samen met haar twee kinderen, haar moeder (fotograaf) en haar zuster en ze zijn weg van het niet meer zo heel kleine grut. Als mr.Joe tien weken oud is komt ze hem halen, nog drie weken geduld dus. Als Saskia en Fina van de wasserette terug komen blijven ze nog even maar gaan dan weer huns weegs.
De was wordt opgehangen, we maken de afwas af en gaan dan even koffie drinken en we doen gezellig een spelletje yahtzee. Dan nog even een half uurtje met Jessie naar main beach. Er staat een behoorlijke wind, je voelt soms je benen gezandstraald worden maar het is hier heerlijk toeven met een uitbundig schijnende zon. Met flinke golfslag is het bovendien lekker pootjebaden..
Als we weer terug zijn doen we eerst de pups in bad want we gaan strakkies met ze naar de dierenarts voor hun eerste prik. Om te voorkomen dat ze gelijk weer in het zand gaan zitten spelen laten we de pups in de kamer en op de veranda, ’t is een gezellige bende. We hebben nog twintig minuten voor we weg moeten en dus nemen Fina en ik yoghurt, met honing en muesli en Saskia warmt de penne van gisteren op. Dan gaan we op pad, Saskia gaat achterin de Mitsubishi Magna zitten met Jessie en de zes pups, ik kruip achter het stuur, Fina zit naast mij en zo rijden we naar de dierenarts waar Garth inmiddels ook al is. We nemen drie pups mee naar binnen waar ze onderzocht worden en een prik krijgen. Die drie doen we in de Toyota Camry en dan zijn de volgende drie aan de beurt. Er is ook een weegschaal en wat ons niet verbaasd, Sheba is het zwaarst met 4,9 kilo waar de rest zo rond de 4,5 kilo weegt. Als ze allemaal geweest zijn zitten de zes pups in de Camry en rijden wij met z’n tweeën naar huis, de meiden volgen met Jessie in de andere auto.
Bij terugkomst zitten we even wat na te praten en dan is het tijd voor een spelletje Croquet, lastig spelen op een glooiende zanderige, steenachtige en dan weer grassig speelveld. Garth wint dit spelletje en ik ben goede tweede.
Fina wil nog eens een zonsondergang op de foto zetten dus lopen we het strand op lopen een eindje en gaan dan zitten wachten tot de zon ondergaat, het is niet de mooie zonsondergang zoals eergisteren maar toch wel een paar foto’s waard. Dan wordt het tijd om ons klaar te maken want we gaan uit eten bij Getaway. We hebben gehoord dat ze heerlijke pizza’s serveren dus dat moeten we proberen. Ik ben de Bob vanavond dus ik mag rijden, onderweg kopen we nog even een rode en witte wijn voor bij de pizza’s en even later parkeer ik de auto bij Getaway. Het is er druk, wat zeer zeldzaam is maar als we even willen wachten zorgt Elvis voor een plekje voor ons vieren. Als we nog maar net op onze plek zitten begint het te regenen en het waait ook wat harder, we worden net niet nat. Het is goed dat we ieder een vest o.i.d. hebben meegnomen, het zal zo’n achttien graden zijn. Als Elvis langs komt voor de menukaart vindt hij dat we een beter plek moeten hebben en hij zorgt we op een inmiddels beschikbare beschutte plek komen te zitten. We bestellen twee entree’s die we met z’n vieren delen, heerlijk. Dan de pizza’s door Michael de eigenaar zelf in de steenoven gebakken. Garth en Fina delen een lamb pizza en Saskia en ik delen ook een pizza waarbij haar helft vegetarisch met salami is en mijn helft meatlovers. De pizza’s zijn rijkelijk voorzien van vlees, ui, kaas, champignons, tomaat etc. Het komt allemaal op, op één stuk na die Garth in een ‘doggiebag’ meekrijgt. Na de pizza is er nog ruimte voor koffie met iets erbij. Koffie wordt geserveerd in een mug of een cup. De rest gaat voor een cup, ik neem een flat white in een mug. De mugs zijn van Sikko-formaat J, het blijkt dat er een halve liter lekkere koffie in gaat, het klinkt heel veel maar ‘t is best te doen. We zijn heerlijk verzadigt als we even na negenen richting de auto wandelen. Als we weer thuis zijn genieten we nog wat van de pups en gaan dan naar bed. Weer een dag voorbij, nog drie te gaan. Tsjonge niet leuk maar ja ’t is niet anders.

  • 13 April 2012 - 07:45

    Ria:

    Ik mis wel de fotoos bij de verhalen.
    Dus moeten wij snel iets afspreken als jullie weer voet hebben gezet op Hollandse bodem. Dan kook ik iets lekkers en nemen jullie alle fotoos mee! Lijkt mij een hele goede deal, toch? Geniet nog even door en doe de groetjes aan Sas en Garth.

    Dikke knuffel van mij...

  • 13 April 2012 - 08:21

    Bruun:

    Relaxd!!!!! Heerlijk die verhalen. Wat leuk dat jullie je zo vermaken met Jess en de pups en dat bijkletsen is natuurlijk ook zalig! Gezellig dat Sas de komende dagen vrij is. Geniet er nog maar even lekker van!
    Wat zijn die 5 weken omgevlogen.... ik kan me nog zo herinneren dat je tijdens de zangdienst vertelde dat jullie 's zaterdags zouden gaan - en nou alweer bijna terug naar huis. Gelukkig heb je de foto's, je eigen verhalen en natuurlijk de herinneringen!! Onbetaalbaar:-)
    Maar... eerst nog even verder genieten - het is nog geen maandag!!
    Lieve groeten van hier en knuffels voor jullie allemaal! (Myrte zou ook graag even met Jess op het strand spelen!!!! Wie weet wat de toekomst brengt;-)))

    Liefs Bruun

  • 13 April 2012 - 11:36

    Alice Drenth:

    Hoi allemaal daar in het verre Australië
    Wat klinkt dat allemaal gezellig voor al heerlijk genieten van de pups en een heerlijke strand wandeling met jessie is ook nooit weg wat kun je dan genieten van de beesten.
    Ook geweldig natuurlijk om met carth en saskia samen te kunnen zijn en een spelletje te doen.
    Nou genieten doen jullie wel in ieder geval en zo,n pizza lijkt mij ook wel lekker alleen een half liter koffie word mij dan toch iets te veel denk ik Bob(ton).
    groetjes

  • 13 April 2012 - 15:43

    Tineke:

    Moiiiiiii....nog ongeveer 55 uur gezellig met zn vieren met jess en de pups.
    Van die laatste uren gaan jullie ook nog slapen????
    Nog even volop genieten..hahahah.
    Hoe laat gaan jullie maandag vliegen?
    Als jullie nog eem opschaitn, kenn jullie mithelpn toene groavn..;-)
    Knuf van ons..

  • 13 April 2012 - 15:45

    Tineke:

    Hey pa, volgens mij heb je dit verhaaltje nog niet gelezen,want ik zie geen reactie van de kade..;-)
    Jij ook lekker slapen voor vannacht en je ziet me morgenmiddag.XXX
    Net zo makkelijk dit..hahhaha

  • 13 April 2012 - 18:49

    Kade 150:

    Dag mensen van een goed leven,geniet nog maar van de laatste dagen in luilekkerland,want straks in Nederland moet er weer gewerkt worden.Dus Ton dronk koffie uit een mug [ een raar woord] van een halve liter,vanmiddag heb ik koffie gedronken uit mijn grootste beker van 0,8 liter en het smaakte mij ook best na een paar uur werken in de tuin.Morgen krijg ik hulp en wordt de tuin voor mij omgespit.Fijn he als men zulke kinderen heeft die dat voor mij doen.Het grootste deel van de tuin is netjes en er bloeien 80 rode tulpen ,wat een mooi gezicht is.Ja hoor Tineke komt morgen ook helpen dus succes verzekerd.Kom volgende week maar eens langs.Alle goeds gewenst voor alle 4 pa ,opa

  • 10 Mei 2012 - 20:54

    Saskia:

    Getaway...echt een huis van thuis en heeeerlijk om lekker te vertoeven. Gister weer gezellig met Garth wezen pizza eten en tegen eind van de middag kopje koffie met gebak samen met Lisa. Life = Good :D

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ton en Fina

Nog 3 dagen en dan vertrekken we naar Australië om onze dochter Saskia (Hostelmanager in Robe, South Australia) te bezoeken die er al sinds maart 2006 verblijft. Natuurlijk maken we van deze gelegenheid gebruik om zoveel mogelijk van Australië te zien. We hebben een reisschema opgesteld en aan de hand hiervan alvast (i.v.m. hoogseizoen) binnenlandse vliegreizen, hostels en auto's geboekt.

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 241
Totaal aantal bezoekers 62611

Voorgaande reizen:

09 Oktober 2023 - 23 Oktober 2023

Marokko 2023

08 Oktober 2022 - 28 November 2022

Australië 2022

15 September 2019 - 22 September 2019

Marokko 2019

18 September 2016 - 27 Oktober 2016

Australië 2016

27 Augustus 2015 - 04 September 2015

Marokko 2015

10 Maart 2012 - 18 April 2012

Australië 2012

21 September 2010 - 28 September 2010

Marokko 2010

05 Oktober 2008 - 11 Oktober 2008

Marokko 2008

28 December 2007 - 04 Februari 2008

Australie 2008

Landen bezocht: