4wd met Steve en Deb - Reisverslag uit Sydney, Australië van Ton en Fina Poppema - WaarBenJij.nu 4wd met Steve en Deb - Reisverslag uit Sydney, Australië van Ton en Fina Poppema - WaarBenJij.nu

4wd met Steve en Deb

Door: Ton&Fina

Blijf op de hoogte en volg Ton en Fina

02 Januari 2008 | Australië, Sydney

Hallo allemaal, een beetje laat misschien maar volgens mij zijn we vergeten om iedereen 'veul hail en zeegn' te wensen dus bij dezen.
We hebben ook helemaal niet het gevoel van 'oud en nieuw', komt natuurlijk van het feit dat je wakker wordt met zoals vandaag 25°C. En dus hebben we nog niet anders dan in korte broek en t-shirt rondgelopen.
Gisteren hebben Steve en Deb(ora) ons uitgenodigd om met hen en hun kinderen en nog twee couples een 4wd door de duinen hier in Robe te maken. We gingen met een Nissan Patrol(Steve) en twee Toyota Landcruisers(Bruce, Bill) op pad en het is uiteindelijk een rit geworden van 10:00 tot 17:00!! We begonnen in de duinen bij Robe en zijn bij Beachport (50km van Robe) weer in de bewoonde wereld aangekomen.
Halverwege moest Fina van Steve bij Bruce in Landcruiser (comfortabeler)zitten, waarschijnlijk omdat hij gehoord had dat Fina een zwakke rug heeft. Misschien van Deb gehoord die ons allen op oudjaarsdag tracteerde op een massage.
Gewoon heel leuk zoals ze zorg voor ons hadden.
Het was een prachtige ervaring. We moesten allebei aan Henk denken tijdens de rit, wat zou jij hiervan genoten hebben Henk! We zullen proberen er een paar foto's bij te plaatsen die een beetje een indruk geven van wat wij meegemaakt hebben.
Rijdend door een afwisselend duinengebied soms in een soort woestijnlandschap en even later weer reed je over een stuk strand. De ene keer door heel mul zand en even later over hobbelig rotsachtig terrein. Steile hellingen omhoog en naar beneden waarbij de auto soms wegdreef vanwege het mulle zand. Een keer dacht ik dat we om zouden slaan zo dreven we weg maar gelukkig was dat niet het geval.
We zijn twee keer vast komen te zitten waarbij de ene auto de andere vlot trok. Geregeld even gestopt voor foto's maken, een drink of voor de lunch. Vanuit de auto ook veel foto's en een paar filmpjes gemaakt, je kon eigenlijk wel aan de gang blijven zo mooi als alles was.

Dit was het wat vandaag betreft, we gaan straks uit eten met Saskia en Garth daarna een spel of gewoon lekker nog even een boekje lezen. Marijke, het boek wat ik van je gekregen heb is echt pakkend. Bedankt!!
Heej beste mensen ik stop er voor vandaag mee. Morgen ga ik in elk geval voor het eerst achter het stuur, ook weer een hele ervaring. Overmorgen gaan we starten met de Great Ocean Road en dan is het wel handig als je de auto een beetje kent en wat geoefend hebt met links rijden.
Ook nog bedankt voor de leuke berichtjes die jullie op deze site achterlaten. Nu stop ik echt. dag dag, veel liefs van ons tweëen.

• 02 Januari 2008 - 09:17

Hilta:

heeej wat nu? mijn berichtje gewist? tsja, dan ga ik de volgende x onder een nickname....

ehhh wat moet ik hier nu van denken?!!!

• 02 Januari 2008 - 10:11

Opa:

Zojuist hebben wij samen koffie gedronken en onderwijl het nieuwe bericht van Ton gelezen.Wytske en ik genieten met jullie mee als we van deze belevenissen lezen Wyts zegt :laten wij ook gaan sparen voor een reis naar dat geweldige land en die lieve inwoners: Het zal wel een wens blijven.Ook van hier de beste wensen en morgen lezen we jullie nieuwe berichten wel.Groet Wytske en opa

• 02 Januari 2008 - 11:07

Ria:

Hoe zo oefenen? Rechts-links-links rechts!Niet vergissen hoor, dus "links" denken, maar hoe doe je dat? Ik zal jullie verrichtingen wel lezen, maar doe voorzichtig, ik wil de verhalen niet missen!