2e dag Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Ton en Fina Poppema - WaarBenJij.nu 2e dag Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Ton en Fina Poppema - WaarBenJij.nu

2e dag Sydney

Door: Ton&Fina

Blijf op de hoogte en volg Ton en Fina

29 Januari 2008 | Australië, Sydney

28 januari 2008

Na weer een heerlijk nachtje te hebben geslapen eten we een broodje in onze hotelkamer waarna we de taken gaan verdelen (jaja het is even druk vanmorgen :) ) Ton haalt de kleding op die we gisteren hebben gekocht en ik ruim onze kamer op en ga ff tutten. Dit is echt lekker als je 3 dagen in de bush bent geweest zonder douche enz.
Als we allebei onze 'taken' hebbben gedaan gaan we de keuken maar eens opzoeken daar was het nog niet van gekomen. De keuken blijkt erg netjes te zijn, zoals alles in dit hostel wat eigenlijk meer een hotel is. Ookl de ruimte waar je kunt eten is keurig en gezellig. We besluiten om tussen de middag een blikje soep op te warmen en een broodje in het rooster te wippen. We hebben gezellig zitten eten.
vanmiddag gaan we naar Queen Victoria Building maar op weg er naartoe staan we ineens weer in diverse winkeltjes, we kunnen niet elke verleiding weerstaan en kopen nog wat goedkope t-shirts voor Fina.
Bij een straatkunstenaar laat Fina zich knippen voor $2. Nee niet haar haar maar deze man weet in 1 minuut een silhouet van je te knippen, bij de een lukt het beter dan bij de ander maar het blijft verbazingwekkend wat deze man met een schaartje kan. verder maar weer!
In het Queen Victoria Building aangekomen zien we een juwelierszaak, Fina wil graag een ring kopen en we zijn wel nieuwsgierig wat de prijzen zijn. We schrikken ons een hoedje, een ring met een prachtige 'black opal' kost zo'n $8000, omgerekend 5000 euro mm beetje duur dus. Fina heeft zo'n 80 euro gespaard en dacht daar wel een leuke ring voor te kunnen kopen maar deze gaat niet helemaal lukken :) Voor $2000 kun je trouwens ook al een leuke ring kopen aldus de verkoopster, we vertellen dat we iets anders in gedachten hebben en bedanken vriendelijk voor de uitleg over de 'opals'.
We gaan weer verder in het Queen Victoria Building een winkelcentrum gevestigd in een groot schitterend gebouw uit ±1900. Je hebt hier van alles bij elkaar van heel sjiek tot heel goedkoopen in een van die goedkope zaakjes koopt Fina nog een heel lief schattig hemdje.
In de stad gaan we bij een starbucks koffie drinken, lekkere koffie in een kippenhok, niet vanwege de inrichting maar door het gezellige gekwebbel om ons heen. We hebben weer het gebruikelijke en omdat we toch ook een klein beetje onze portomonnee willen ontzien blijft het bij koffie.
We besluiten naar het hostel terug te gaan en doen nog ondergronds boodschappen, wat weer een mensen en winkels. Als we weer boven de grond komen zijn we even de kluts kwijt, we zijn n.l. ergens anders weer naar boven gekomen, na wat heen en weer geloop staan we na een half uurtje weer op de plek waar we ondergronds gingen.
We vervolgen onze weg en zien een oud chinees vrouwtje in vuilnisbakken snuffelen, het grijpt ons beiden aan en als we een eindje verder zijn gaat Fina even terug om het vrouwtje een vijfdollar biljet te geven, kan ze in elk geval bij de chinees een warme maaltijd kopen.
We lopen het laatste eindje naar ons hostel en gaan even relaxen voordat we naar een volgens de folder goedkoop en lekker libanees restaurant gaan.
Als we naar deze eetgelegenheid wandelen worden we twee keer aangesproken door iemand die wel een paar centjes van ons wil, nee dus. Ik kan bijna zelf wel met ze mee op pad zo dun is mijn portomenee inmiddels :)
Ik ben vergeten om de naam van het restaurant op de plattegrond te schrijven, op de aangegeven plek zijn er meerdere restaurants, we gaan naar binnen bij abdul's restaurant. Het eten blijkt iets duurder te zijn en het zal wel aan onze westerse smaak liggen maar dat het nou geweldig smaakt? Nee.
Terug in het hostel toch even gechecked en we hadden dus bij 'Almustafas libanese restaurant' moeten zijn, foutje kan gebeuren toch?
Inmiddels behoorlijk moe gaan we na een lekkere douche nog wat drinken en dan naar bed. Fina gaat slapen en ik ga nog ff lezen in een boek van Ken follet wat ik op de markt gekocht heb.

Hehe we zijn weer bij. Toch wel een hele klus hoor om alles een beetje te vertellen maar ik vindt het wel leuk werk. Vanmiddag de stad weer in en wat we gaan doen lezen jullie een ander keer wel weer. We vervelen ons nog helemaal niet. Het gaat ons nog steeds heel goed naar de zin.

Groetjes vanuit al weer een zonnig Sydney.

• 29 Januari 2008 - 04:55

Michel:

Heb net jullie verhaaltje weer gelezen..
    En dat al om 5:55 in the morning..

Ik ben van plan opa en oma te vragen of we daar morgen kunnen eten..
    En dan zullen we de verhaaltjes even meenemen..

We bereiden ons mentaal rustig aan voor op jullie terugkomst ;)

Love you guys (hug)

• 29 Januari 2008 - 06:17

Saskia:

Wat een verhalen deze keer. Zit hier bij receptie te wachten op mensen die komen inchecken maar het is (eindelijk) rustig vanavond en heb mijn administratie op orde. Komt het wel goed uit dat ik wat leesvoer heb :D
    Wel leuk ook ff die andere foto's trouwens! ;)
    xxx

• 29 Januari 2008 - 08:03

Ria:

Leuke foto's hoor! Was dat even schrikken, met dat verhaal over knippen. Dacht even dat Fina kaal terug zou keren. Niet dus! Dat wordt dus echt bijklussen, met een platte portemonnai is het slecht boodschappen doen. Je kunt altijd bij ons een maaltje halen hoor Ton, neem Fina dan ook maar mee. Lijkt me tof! Tot mails.

• 29 Januari 2008 - 10:01

Marijke:

Hey lieverds,

Ik zie dat jullie het wel naar je zin hebben... toch vind ik dat jullie mij nu wel erg plagen met dat constante shoppen en overal kleren en weet ik veel wat kopen.... dat wil ik ook!!! k ben een beetje later dan michel... ja weer een vrije dag, wat een weelde (of wat dan ook:P). T is maar goed dat jullie een boel souveniers voor ons meenemen ;).

liefs Marijke

• 29 Januari 2008 - 18:10

Jan En Bettie:

Wat een paradijs daar! Ik zei al tegen Bettie: "Als Ton daar werk kan krijgen, blijven ze vast en zeker in Australië!" Kun je geen bedrijfje opzetten voor verhuur van Toyota Landcruisers? Lekker aan het strand liggen wachten met een boekje tot ze weer worden ingeleverd ...!Maar ja, wat moet Fina dan doen? De hele dag winkelen is ook weer geen optie. Hotelletje opzetten? Nee jongens, kom maar gauw terug naar het knusse Knoal, het is hier ook best gezellig! Nog heel veel plezier toegewenst, we lezen met genoegen jullie rapportages! Jullie schrijven heel aardig, hadden we niet achter jullie gezocht ....!
    Hartelijke groeten en tot over ...? Even niet aan denken!

• 31 Januari 2008 - 11:01

Opa:

Hallo wereldreizigers,mooie plaatjes en dito verhalen krijgen we van jullie,ja wie verre reizen maakt kan veel vertellen.Jullie zien er goed uit,hoewel Ton op die foto met die dikke boom?Je lijkt daar wel echt mager hoor,EET JE WEL GENOEG? Nog goede dagen gewenst en denk maar goed om elkaar Groet