Fraser island (vervolg) - Reisverslag uit Sydney, Australië van Ton en Fina Poppema - WaarBenJij.nu Fraser island (vervolg) - Reisverslag uit Sydney, Australië van Ton en Fina Poppema - WaarBenJij.nu

Fraser island (vervolg)

Door: Ton&Fina

Blijf op de hoogte en volg Ton en Fina

27 Januari 2008 | Australië, Sydney

24 januari

Goeiemorgen. Na een nacht in een warme kleine tent met dunne matrasjes worden we rond zes uur wakker. We zijn vannacht zo af en toe wel wakker geweest maar al met al toch wel goed geslapen. een keer moest ik op wacht gaan zitten omdat fina wilde plassen en ze had net daarvoor twee dingo's voorbij zien komen dus..... zat ik daar in het maanlicht in m'n onderbroek om de eventuele dingo's op een afstand te houden. Toch wel een apart sfeertje.
maar goed het wordt dag en we lopen de ± 30 meter naar het strand om de zonsopgang te bekijken en te fotograveren. Het duurt nog wel even voordat de zon zich laat zien maar we blijven lekker genieten van de omgeving. Helaas zorgen de wolken ervoor dat we geen zonsopgang te zien krijgen zoals je wel op ansichtkaarten ziet.
Als we ontbeten hebben gaan we op pad naar lake Wabby met de bedoeling om daar te gaan zwemmen. het is weer een mooie rit waarbij we genieten van de omgeving het blijft elke keer weer verrassend. Inmiddels kennen we de auto een beetje en het rijden door het regenwoud begint een beetje gewoon te worden, voor zover dat kan maar we moeten elkaar er steeds weer even aan herinneren wat we aan het doen zijn.
Als we om ongeveer half elf op het lake Wabby carpark aankomen zien we in de diepte het blauw groene meer liggen met een prachtig zandstrand erbij. Goed voor een paar foto's. Om bij het meer te komen moeten we een kilometer wandelen. We besluiten het bij de foto's te laten. In de auto rijdend met de airco aan heb je niet in de gaten he warm en vochtig het is en bovendien hebben we vandaag nog genoeg op het programma staan.
Dus we stappen weer in en rijden langs een andere, even mooie, route naar het strand. Het is toch zeker wel weer drie kwartier rijden als we bij het strand aangekomen linksaf slaan naar het noorden toe. Fina rijdt deze dag trouwens ook een paar keer zowel in de bush als op het strand, wat een meid he?!! Tegen half twee komken bij Eli creek aan waar we onze middagpauze houden. Er staan al verschillende stoere 4wd auto's waarvan de meeste toch wel Toyota's zijn. Nadat we wat broodjes hebben gesmeerd en veroberd zijn we door de creek gaan wandelen, heerlijk koel. Op kniehoogte door het kristalheldere water wadend komen we een jongen tegen die we eerder al eens tijdens onze wandeling op Magnetic island tegengekomen zijn.
heel leuk, nog even de laatste ervaringen en de verdere plannen uitgewisseld en dan gaan we weer verder met de wandeling.
Na de verfrissende pauze weer in de auto geklommen en we rijden verder naar het noorden op weg naar Indian head. Onderweg zien we maar weinig andere coureurs rijden. We passeren het Maheno shipwreck (die doen we op de terugweg) en red rocks, prachtige gekleurede zandformaties. Bij Indian head aangekomen, het is inmiddels drie uur geweest, klimmen we naar boven voor een prachtig uitzicht over de oceaan en het zuider en noorderstrand.
Er was ons verteld dat we vanaf de rots haaien en roggen (en in het goede seizoen walvissen) zouden kunnen waarnemen maar door de woelige zee is er van deze zeebewoners weinig te zien. Jammer maar het is niet echt erg, het is hier prachtig, mooie rotsen een weids uitzicht, tjonge wat is de natuur toch geweldig. Dit is op en top genieten. Na de fotosessies dalen we weer af en rijden in 'onze' 4wd naar het zuiden. We stoppen even bij de red rocks voor een paar foto's mar ik ben bang dat die niet echt goed gelukt zijn, maar no worries, we kunnen altijd nog wat van internet plukken.
Daarna door naar het Maheno shipwreck, als je het wat/hoe/waarom wilt weten, google maar even :)
tegen een uur of half zes komen we weer bij Cornwell aan waar we dit keer een mooi plekje direkt tegen het eerste duin vinden. We hebben buren zo'n vijftig meter verderop die even lucifers komen lenen. De flink eind de andere kant op zit een groep jongelui die tot vannacht een uurtje of twee een disco hebben.
We warmen het prutje van gisteren op omdat het toch niet genoeg is openen we twee blikjes met chili con carne. Nou dat bljkt dus echte chili te zijn we eten niet alles op maar met genoeg water komen we toch een eindje heen.
Het wordt weer een avond met prachtig maanlicht. We blijven buiten zitten genietend van de sfeer en willen eigenlijk wel een paar dingo's op foto zetten maar die laten zich niet zien helaas.
Later in de avond gaan we met ons tafeltje als statief het duin op om mooie foto's te maken. Zonder tafeltje krijgen we meerdere manen te zien maar dat geloven jullie toch niet dus vandaar het tafeltje :)
We gaan tegen een uur of tien slapen, het is weer een goede dag geweest.

• 26 Januari 2008 - 18:05

Opa:

bedankt voor deze lange brief.Pas maar op voor de haaien als jullie in zee gaan baden want deze dieren lusten vlees en het maakt hen niet uit als het van mensen is.Wees voorzichtig en kom binnenkort gezond en wel terug .Groet

• 26 Januari 2008 - 18:08

Ria:

Bij ons komen s'nachts geen dingo's langs, dus Lucas pit gewoon door. Wat een galante man ben je toch Ton, Fien je boft.Wat een belevenissen, jullie hebben straks nog een jaar nodig om alles te verwerken. Leuk hoor, ik mis jullie wel maar deze site vergoed veel! Knuffels...

• 26 Januari 2008 - 22:23

Hans Schouten:

Hoi Ton en Fina,
    Tjonge wat hebben jullie weer veel beleefd in een dag. Maar nu er toch bent kun je beter iedere dag lekker doorroeien. Wat een macht aan foto's moeten julie produceren om al dat moois vast te leggen. Gelukkig hebben wij in ons land geen dinko's en andere wilde beesten. Hoewel zo'n Schitse Hooglander blijkt toch mindervriendelijk te zijn dan we dachten. Wilde zwijnen moet je ook voor oppassen, vooral als ze kleintjes hebben. Ik heb wel eens samen met een studievriend een hal dag in een boom gezeten voor zo'n zwijntje. Dus wees voorzichtig met dit soort beesten.

Groetjes,
    Hans en Marijke

• 27 Januari 2008 - 15:47

Angelo:

Kijk maar uit als je gaat zwemmen met al die crocs en haaien daar in de buurt. *zoekt alvast een balk om er een houten been van te maken*
    Nuja have fun en geniet er nog maar van, want `t is zo voorbij.

Oant sjen