29 maart, Batchelor - Darwin - Brisbane - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Ton en Fina Poppema - WaarBenJij.nu 29 maart, Batchelor - Darwin - Brisbane - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Ton en Fina Poppema - WaarBenJij.nu

29 maart, Batchelor - Darwin - Brisbane

Door: Ton&Fina

Blijf op de hoogte en volg Ton en Fina

30 Maart 2012 | Australië, Brisbane

29 maart, Batchelor - Darwin - Brisbane (Annie's Shandon Inn)

Voor ons begint om halfzeven de dag. We gaan er gelijk uit want we willen een beetje op tijd de camper afleveren en dan rustig naar het vliegveld voor onze vlucht van 12:45 naar Brisbane. We maken de vanilleyoughurt met cerials op, het vult goed maar het smaakt minder. Vanwege de stroomuitval van gisteravond is de koelkast niet echt koel meer. We wassen alles af, ruimen op en gaan ons lekker douchen en daarna zijn we klaar voor de dag. Wat we niet mee kunnen nemen leveren we af bij de receptie want alles wat overgebleven is weggooien is niet nodig. Om half negen rijden we weg en nadat we in Batchelor het toilet hebben geleegd rijden we richting Darwin. We missen een keer de goede afslag maar even na tienen staan we bij de Darwinse Apollo vestiging en even later rijden we naar een Shell tankstation om hem helemaal vol te gooien, doordat we geconcentreerd waren op het zoeken naar de vestiging zijn we het tanken glad vergeten. Maar gelukkig was het tankstation dichtbij, dus geen probleem voor ons. Nadat de camper van binnen n van buiten gecontroleerd is, gaan we weer naar binnen om het e.e.a. administratief af te handelen. Nadat we een korte enquete hebben beantwoord zijn we klaar, een taxi wordt voor ons gebeld en in no time staat ie er. Het vliegveld is aan de andere kant van de weg (Stuart Highway) maar lopend is het niet te doen. We betalen de taxichaufeur iets van $19,70 en kunnen inchecken. We moeten ongeveer een uur wachten. We gaan vlotjes door de douane en gaan richting gate 4A waarvandaan het vliegtuig om 12:45 vertrekken zal.

Tijdens het wachten op het vertrek van onze vlucht, zit er een bekende op ons te wachten. Het is Peter waar we anderhalve week geleden een paar dagen mee hebben gereisd. Hij was in de buurt en is speciaal voor ons naar de luchthaven gereden. Wat een leuke verrassing, we hebben samen nog even wat gepraat over wat we de afgelopen tijd hebben gedaan en hij vertelde over zijn visavontuur. De vangst van een barramundi. Grote vissen zijn het en erg lekker
Ja toch wil ik ook even wat vertellen, Ton is een trouw schrijver dus ik geef hem nu even vrijaf. We zitten op dit moment in het vliegtuig en hebben het grootste gedeelte al weer gehad. het is een vlucht van ongeveer vier uur. We hebben een heerlijke maaltijd gehad, daar had ik ook zo’n trek aan. het was al tegen half 3 en we hadden vanmorgen alleen maar een bakje yogurt gegeten.
Het uitzicht in het vliegtuig is schitterend, door de bewolking heen kunnen we ver naar beneden kijken. De prachtige wolken worden beschenen door de zon. Ik geniet er enorm van.
De stewards en stewardessen zijn vriendelijk en een van de dames bied me nog een speciaal biertje (Ginger) aan, ze had aan mijn gezicht gezien dat ik die wel zou lusten. Grappig want ik had naar het blikje gekeken en gedacht mmmm lekker chocolademelk. (Blikje heeft dezelfde kleuren nl.).
En warempel ik vind het nog lekker ook. Het proeft meer op een zoete witte wijn en die lust ik wel graag.
Dus weer een ervaring rijker. Haha

Ikke maak het verder even af.
We hebben een prima vlucht, geen turbulentie of ander ongemak. Wel is het jammer dat we vergeten hebben om de camera uit de rugzak te pakken, die ligt nu in het laadruim. Even over vijf landen we in Brisbane. Het is volgens de gezagsvoerder 25°C, een heerlijk temperatuurtje dus. Het is even zoeken waar we de bagage kunnen ophalen en daarna even zoeken waar we zijn moeten voor de shuttlebus maar even na zessen zitten we in een CoachTrans busje en worden we afgezet voor Annie’s Shandon Inn. Een oud gebouw waar je je als je binnen komt bij iemand thuis waant, gezellig. Hier blijven de komende drie nachten slapen. Gloria en Rupert zijn lieve oudere mensen, die je een welkom gevoel geven. Als we de spullen naar kamer elf hebben gebracht en een kop koffie hebben gehad gaan we op pad om onze magen te kalmeren. Rupert geeft ons aanwijzingen waar we het beste naar toe kunnen en drie blokken verder zijn we in het centrum, waar het gezellig druk is. Het is weer heel anders dan de stilte en leegte van de outback maar ook wel weer heel leuk.
In eerste instantie zoeken we Jojo’s, eigenlijk geen idee waarom, ik denk dat de naam ons aanspreekt. Maar eenmaal daar besluiten we een eindje terug te lopen en bij een Subway wat lekkers te halen. Morgen gaan we wel echt uit eten. Bij de Subway neemt Fina een half broodje met gegrilde kip, sla, komkommer, ui, tomaat enfin jullie kennen het wel, ik besluit voor de volle dertig centimeter van hetzelfde te gaan, daarbij nemen we een fles lobbige appelsap. We gaan buiten op een bankje zitten smullen onderwijl naar voorbijgangers kijken en beoordelen op kleding, haar, houding, schoenen en manier van lopen, leuk.
Nadat we (ruim) voldoende hebben gegeten gaan we naar een/het stadsplein, waar het heel gezellig aandoet, overal zijn mensen spelletjes aan het doen. Er staan een tiental tafels waar allerlei bekende en onbekende gezelschapsspellen worden gespeeld. Daarnaast is er een groot schaakspel en een dito dominospel, is er een groot djenga spel, er wordt op een vier bij vier meter groot ‘scrabblebord’ gespeeld. Voor het laatste worden wij tweetjes ook gevraagd en samen met drie andere teams spelen we het spel wat erg leuk is, alleen is onze woordenschat natuurlijk beperkter dan de andere deelnemers en hebben we een beetje pech met de letters. Er zijn wel veel o’s en i’s in het spel maar hoe dan ook, het is leuk om te doen. Na het spel gaan we weer terug naar onze thuisbasis, Fina belt heel even met haar ouders en gaat dan vermoeid lekker naar bed. Ik tik nog wat letters bij elkaar en dan lekker slapen.

• 30 Maart 2012 - 06:08

Bruun:

Dag lieverds,
    Afscheid genomen van jullie mobiele home en nu verder met de bagage om over een paar dagen op de boot te stappen... heerlijk!! Wat een lekker weer hebben jullie ook. Na bijna twee weken lenteweer is het hier vandaag grijs en regenachtig.
    Dus lekker gevlogen en nu in Brisbane! Wat ontzettend leuk dat ze daar zoveel gezelschapsspelen op straat doen! Dat mag wel overslaan naar Nederland wat mij betreft:)
    En nu dus lekker uit eten... het is hier nu net 8.00 uur 's morgens, dus dan zijn jullie straks wel aan dat eten toe! En dan lekker slapen en morgen zie je Sas en Garth!! :))) Helemaal superleuk! Geniet er maar lekker van en weet dat er aan jullie gedacht wordt! Liefs Bruun en de rest

• 30 Maart 2012 - 09:33

Kade 150:

dag jongelui,jullie berichten weer gelezen en voorgelezen.Pa en moe Drenth beleven jullie doen en laten mee.Ze vonden het fijn via de telefoon een gesprek te hebben met de vakantiegangers.Ze vroegen mij of ik het volgende wilde doorgeven ": Rudy Lameier ,zoon van eerdere buren,tennisvriend van Michel en woonachtig in Nieuw Buinen Kerklaan 3 jullie wel bekend,dat hij vader is geworden van een jongetje. Rudy en zijn vrouw waren 5 jaar getrouwd en vormen nu een leuk gezin. Voor jullie is het zeker een hele overgang van de rustige omgeving die jullie al gewend waren naar een drukke stad en missen jullie de camper ook? Bedankt nog voor het telefoontje van vanmorgen om half 10 .Hartelijke groeten pa

• 30 Maart 2012 - 11:50

Alice Drenth:

hoi ton en fina

ik moet alles nog lezen maar heb nu even geen tijd.
    ik wil alvast wel even bedanken voor de vakantie kaart die wij vandaag hebben gekregen (30 mrt) van jullie.