21 januari, Town of 1770 - Reisverslag uit Sydney, Australië van Ton en Fina Poppema - WaarBenJij.nu 21 januari, Town of 1770 - Reisverslag uit Sydney, Australië van Ton en Fina Poppema - WaarBenJij.nu

21 januari, Town of 1770

Door: Ton&Fina

Blijf op de hoogte en volg Ton en Fina

23 Januari 2008 | Australië, Sydney

Fina is op tijd wakker (5uur!) omdat ze niet meer kan slapen (o.a. een beetje last van de rug) gaat ze een bushwandeling makenmaar de mosquito's zorgen er voor dat het een kleine wandeling wordt. Ikzelf wordt tegen een uur of zeven wakker, ga nog even lekker liggen lezen en Fina brengt me toast en thee op bed. Is dat even een verwennerij. Na ontbetenm te hebben gaan we naar de receptie om even te informeren naar het motorrijden en wat er meer te doen is. We besluiten te gaan wandelen. uiteindelijk hebben we zo'n twee uur gewandeld waarna Fina is gaan douchen en ik naar de aanbieder van de motortocht ben gegaan.
Omdat in de folder iets staat over '[ wear long pants' en ik die niet bij me heb (alleen korte broeken en t-shirts). Maar dat is geen probleem, gewoon elleboogbescherming op de benen om deze te beschermen tegen eventuele aanraking van de uitlaat.
We moeten om 15:15 uur aanwezig zijn. terug in de cabin lekkert gedouched en daarna appelschijfjes in de pan, jam erbij en dat op een geroosterd broodje, heerlijk! Fina gaat nog even liggen en ik doe de berg afwas wel ;). Daarna ga ik nog even lezen, lekker relaxed allemaal.
We zijn op tijd bij de minimotorclub en met de nodige aanwijzingen en enige vertraging gaan we om 16:00 uur met zo'n 25 jongelui, het merendeel jongens, op pad. Eerst even wat onwennig en daarom ook wat langzaam maar als vrij snel halen we snelheden van maar liefst 75 km/uur. Wij oudjes, ahum, doen niet onder voor de jongelui en we zitten elkaar regelmatig breedlachend aan te kijken. Fina laart zich gelden als een echte motorduivel.
We nmaken een rit van zo'n 60 km afgewisseld met fotoshoots, het bekijken van grazende kangaroes en een door Rod (eigenaar/toerleider) gevangen lizard. De rit afgesloten met wedges (partjes gekruid en gebakken aardappelen) en een lekker sausje erbij. We eten dit op de rotsen bij de zee. De bedoeling is dat we een prachtige zonsondergang te zien krijgen maar de bewolking gooit roet in het eten. We geloven wel dat de zon ondergaat en in het schemer leggen we de laatste 5 km af, nog ff scheuren.
Terug in het huisje nog even een paar spelletjes geklaverjast, koffie gedronken, dit verhaal alvast in het klad op papier gezet en dan naar bed. Morgen een korte (332km) rit naar Rainbowbeach waar we overmorgen met 'onze eigen' Toyota landcruiser de 4wd toer over Fraser island gaan maken.

p.s. Marijke heeft deze en de vorige op de site gezet maar kon deze gister nog niet plaatsen daarom is het verhaaltje wat later :)

• 23 Januari 2008 - 11:28

Opa:

toast en thee op bed ,ja dat is een goed begin en dan later toeren elk op een motor ,Wat een lef en zonder rijbewijs?of was het een brommer waar geen papierenvoor vereist zijn? Wees voorzichtig en kom heelhuids thuis .Veel plezier

• 23 Januari 2008 - 12:58

Cootje:

Zo, ik heb net al jullie verslagen gelezen.
    Mensen wat een belevenis!!!
    Genieten maar!
    Liefs Cootje

• 23 Januari 2008 - 18:30

Ria:

En dat alles zonder rijbewijs? Ben ik even blij dat ik hier in Grunningen zit... Alle gekheid op een stokje, wat een rare uitspraak eigenlijk, wat een vakantie. Ik gun het jullie van harte.
    Veel plezier maar weer. Doei!