20 januari Airlie Beach - Town of 1770 - Reisverslag uit Sydney, Australië van Ton en Fina Poppema - WaarBenJij.nu 20 januari Airlie Beach - Town of 1770 - Reisverslag uit Sydney, Australië van Ton en Fina Poppema - WaarBenJij.nu

20 januari Airlie Beach - Town of 1770

Door: Ton&Fina

Blijf op de hoogte en volg Ton en Fina

22 Januari 2008 | Australië, Sydney

20 januari Airlie Beach - Town of 1770
We zijn op tijd vertrokken om ongeveer acht uur. Het regent maar dat vinden we helemaal niet erg. We hebben de rit van vandaag, zo\'n 713 km in vier etappes opgedeeld, 3x200km en 1x100km. De eerste stop is in Koumala waar we rond 10:15 uur aankomen. Hier ook maar getankt en koffie gedronken. Na een bezoekje aan een public toilet gaan we om 10:40 uur weer verder. Het regent inmiddels niet meer en we rijden door verschillende landschappen, door bos en heuvelachtig gebied afgewisseld met weidse groene vlakten met hier en daar boompjes. Veel verkeer is er trouwens niet. Saskia belt even maar de verbinding valt weg. We mogen ineens 110km/uur rijden en dat rijden we een uur zonder een stadje of dorpje door te komen. We stoppen rond half een in Marlborough voor een pauze van zo\'n veertig minuten. Op deze plek zitten er een aantal Kakatoes in de bomen, we krijgen ze maar moeilijk op de foto. Verder maar weer. Voorbij Gladstone, bij Calliope de laatste stop (tenminste dat was de planning). We hebben het erover dat deze dag gladjes verloopt, weinig te melden voor de weblog. Weer even met Sas gebeld en ook gelijk even gevraagd of ze in RTown of 1770 ook een ATM (pinautomaat) hebben omdat ik helemaal geen cash meer heb. Waarschijnlijk niet!
Omdat de benzinemeter aangeeft dat we moeten tanken gaan we in Miriam Vale waar we toch van de A1, de Bruce Highway afgaan, zowel benzine als geld tanken :)
Bij het eerste de beste benzinestation voor zo\'n vijftig dollar getankt. Pa, benzine is hier zo\'n $1,40 hetzelfde in Nederland in euro\'s. het leuke is dat een dollar maar 60 eurocent is.
Fina zet de auto even aan de kant en ik ga naar binnen om te betalen, maar helaas!!! m\'n creditcard werkt niet, ik zal; wel aan m\'n tax zitten, maar wat nu? de eigenaar komt erbij \'no worries mate\'. Hij heeft op rondreis door Europa hetzelfde bij de hand gehad.
Ik bied aan m\'n paspoort achter te laten en even de plaatselijke bank te beroven.
Na nog een \'no worries\' en \'relax\' gaan we op zoek. Als we naar enig zoeken de ATM hebben gevonden neem ik een redelijk groot bedrag op. Geen zin in nog zo\'n situatie.
Als we terug zijn bij het tankstation zegt de eigenaar dat we zijn gasten zijn en op zijn kosten wat kunnen eten en drinken. Echt top! Fina en ik nemen beide een \'pie with steak and mushroom\', heerlijk! Als drinken voor Fina een iced coffee en ikzelf een \'long black with milk on the side\'. De eigenaar vertelt wat over zijn trip naar europa en het bezoek aan de Floriade met z\'n bloemenpracht. Als we klaar zijn gaat Fina nog even met Stan en Mary op de foto en beginnen we welgemoed aan de laatste 60km van deze trip.
In 1770 ons ingecheckt, de ontcvangst is heel vriendelijk, en met de sleutels van cabin 4 gaan we naar ons huisje.
Gezien onze ervaring op Magnetic Island is het best wel een beetje spannend, wat zullen we aantreffen?
Een gezellig eenvoudig huisje met veranda. Binnen een toilet/douche ruimte, een keukentje met koelkast en magnetron, een televisie en een lekker bed. We installeren ons en eten dan het (koude) restant van de macaroni van gisteren, doen nog een bakkie en gaan op tijd slapen.

• 22 Januari 2008 - 14:47

Opa:

Ha fijn jullie leren het nog wel he? Nu geen verkeerde slaapkamer.Wat leuk van die man die jullie zo hielp met zo veel begrip.Hetis hier een droge dag met veel zonneschijn,wat een verademing is na een paar dagen regen.Aan meerderen jullie adres doorgegeven.Alle goeds gewenst op jullie tochten.Hart.groet

• 22 Januari 2008 - 16:05

Jan F:

Wat leuk dat jullie zoveel mensen ontmoeten en dat je daar dan vaak meteen zo gezellig mee om kan gaan. Als ik jullie reisbeschrijving zo lees dan stellen afstanden in Nederland straks niks meer voor. Hoeveel foto\'s hebben jullie inmiddels gemaakt. Als jullie terugzijn dan is daar waarschijnlijk wel een weekvullend programma van te maken.
    Ik vind het heel erg leuk om te lezen hoe jullie van deze periode genieten. Het is jullie van harte gegund, ga zo door! Groetjes.

• 22 Januari 2008 - 18:56

Nancy:

Hey ton en fina!
    Ik lees stiekem elke keer met jullie mee en ben ontzettend blij dat het jullie zo goed bevalt! Geniet nog maar even met volle teugen en ik kom wel een keertje langs als jullie weer in nederlands zijn om alles in het écht te horen :)
    Dikke knuffel nancy

• 23 Januari 2008 - 09:46

Ria:

Lieverds, jullie hebben weer een mega-klus geklaard. Top hoor. En dan telkens het reisverslag, ik raak eraan verslaafd.
    Erg leuk hoor.Lekker doorgaan met genieten. Groetjes en liefs!