Vertrek uit Robe - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Ton en Fina Poppema - WaarBenJij.nu Vertrek uit Robe - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Ton en Fina Poppema - WaarBenJij.nu

Vertrek uit Robe

Door: Ton&Fina

Blijf op de hoogte en volg Ton en Fina

06 Januari 2008 | Australië, Melbourne

Hallo lieve mensen daar zijn we weer.

Eergisteren zijn we met Saskia en Garth naar Mount Gambier gereden. (zij hebben ons gebracht). Genny en Pascal waren zo vriendelijk om de schoonmaakwerkzaamheden voor hun rekening te nemen.
In Mount Gamnbier zijn we met zijn 4tjes naar een ingezakte grot geweest, het was daar echt prachtig. Mooie hangplanten(±10m lang) groeiden aan de rotsen en heel veel bloeiende hortensia's. Jullie zien de foto's nog wel.
Verder zijn we in grot geweest, viel een beetje tegen was niet zo heel erg groot, wel leuk hoor maar verder niet bijzonder. En het was er heerlijk koel, en dat was voor ons hier wel ff lekker, omdat het denk ik wel zo'n graadje of 35-40 was.
Ook zijn we naar Blue Lake geweest, een meer met echt donkerblauw water. Onnatuurlijk mooi blauw in ieder geval. Men weet niet waarom het zo blauw is. Was ook weer heel mooi.
O ik wou dat jullie hier de boel ook konden bekijken, maar jullie mogen het meebeleven van de foto's als we terug komen.
Om een uur of 2 hebben Saskia en Garth ons naar het vliegveld gebracht en daar stond een Ford Falcon voor ons klaar. Beetje vervelend dat bij de prijs nog geen verzekering ($25pd) zat dus dat moest nog ff want je weet maar nooit he?
Daarna gingen wij beginnen aan onze Great Ocean Tour, en gingen Saskia en Garth weer naar Robe.

We zijn die dag naar Port Fairy gereden. En ons toen ingechecked bij het plaatselijke YHA Hostel. Tenminste dat dachten we want het bleek dat we voor de 10e geboekt stonden (misverstand tussen Saskia en de YHA). Geen plaats in de herberg dus. Help, wat nu? We werden doorverwezen naar een een motel een straat verder maar daar zagen we al een bordje 'no vacancy', vol dus! Met vriendelijke hulp van het meisje achter de balie die wat in het rond belde konden we terecht in een cabin(huisje) a $130. Het was het niet helemaal waard of helemaal niet maar wij hadden in elk geval een plek om te slapen. We hebben nog even wat bij de chinees gehaald en zijn toen gaan slapen op een niet al te beste slaapbank. Toch hebben we waarschijnlijk door de vermoeidheid goed geslapen.

We stoppen nu even want we willen Melbourne waar we nu zijn nog even in. De rest volgt nog wel.

Groetjes Fina&Ton
baaaaai baaaai

• 06 Januari 2008 - 09:33

Michel:

Hey, weer wat nieuws =D

Twee financiele tegenvallers maar afgezien daarvan lijkt het nog allemaal prima te verlopen daar ;)
    Nog 4 weken te gaan, keep having fun!!!

• 06 Januari 2008 - 09:56

Sas:

Klinkt alsof jullie je prima vermaken, ookal zijn er af en toe wat tegenslagen. Lekker door blijven genieten hoor!! Ennuh, als jullie ons willen bellen ff ons gratis nummber bellen 1800 155 350 ;)

• 06 Januari 2008 - 12:34

Alice:

He Ton en Fina,

Wat leuk om nu ook jullie belevenissen in Australie te kunnen lezen!! Jullie hebben het zo te lezen enorm naar jullie zin. Geniet er nog even van en nog bedankt dat jullie mijn post voor Saskia hebben meegenomen!! Groetjes Alice.

• 06 Januari 2008 - 12:36

Alice Drenth:

hoi ton fina

Leuk allemaal te lezen,wat jullie allemaal beleven geweldig.
    geniet er nog maar ff van dikke kus doei.

• 06 Januari 2008 - 19:06

Jan En Teda:

Hoi Ton en Fina,

Jullie hebben wel een mooie tijd daar als ik de verhalen zo lees. 'k Vraag me af of jullie nog wel terugkomen naar ons koude landje. Als dat wel het geval is dan graag die hangplant van 10 meter voor mij meenemen.

Groet'n Jan en Teda

• 07 Januari 2008 - 09:14

Ria:

Wat mij betreft zijn 'stekjes", ook goed hoor, als jullie weer naar Grunningen komen.Gelukkig is dat nog niet aan de orde, dus lekker blijven genieten!

• 07 Januari 2008 - 16:26

Angelo:

Haai,

Mooi dat het mooi gaat enne dat je nog wat weken hebt te gaan. Voor je het weet is het om (wil jullie niet flauw maken) want te tijd vliegt als het mooi gaat. Hmm jullie hebben 35 tot 40 graden in doun onder?, wij hebben lekker regen en kou.
    Nuja hoe dan ook, have fun ennuh zie joe leter.

Doei, groet`n uut Knoal

• 08 Januari 2008 - 13:19

Opa:

in een grot heerlijk koel?ja lekker Wij genieten elke dag van de koelte. Wees maar blij met de zonneschijn .Jullie verkleuren al? groet

• 09 Januari 2008 - 22:23

Hans Schouten:

9/01/08
    Vanavond Bijbelstudie gehad. Jan gaf jullie waarbenje-site door. Kende ik al van mijn nichtje die in Suriname werkt.
    Wat leuk hebben jullie het daar. Wat zullen jullie ook lekker bijkomen van al die leuke dingen. Doe Saskia vooral onze hartelijke groeten en nog een hele fijne tijd. Ik zal jullie volgen.

Hans en Marijke

• 10 Januari 2008 - 08:57

Tineke!:

HAAAAAAAAAI..Waar blijven jullie wilde verhalen??
    al op een kangeroe gezeten??
    Ton..mis je ons al zoals je thuis zei??
    'ik zal jullie missen'..hihihi denk het niet he big brother..;-)
    Hele dikke knuf van jullie zus(je)
    Ik ga weer aan het werk...ben nu bij pa en na het harde zwoegen hier, ga ik hem even inmaken met het welbekende spel..domino!
    Liefs van pa en mij..XXXXXXXXXXXXXXXXXXX

• 12 Januari 2008 - 10:39

Hilta:

hallo luitjes, ben nu even bij pa koffiedrinken en schaatsen kijken... Wow, jullie hebben heel wat te laten zien en te vertellen als jullie weer in ons kikkerlandje zijn... Trekken we daar een weekend voor uit??

Geniet ze beidjes!!!

dikke kus van jullie zus....(je)

• 12 Januari 2008 - 20:53

Henk:

hey levensgenieters beetje late reactie maar had een tijdje geen internet, maar ben jullie niet vergeten hoor. erg tof dat jullie zo genieten geniet stiekem met jullie mee ga zo door top.
    gr henk en rick

• 15 Januari 2008 - 15:05

Opa:

zojuist jullie kaartje van 7 januari uit Melbourne verstuurd,ontvangen.Bedankt hoor