terug in Robe (voor een nachtje) - Reisverslag uit Robe, Australië van Ton en Fina Poppema - WaarBenJij.nu terug in Robe (voor een nachtje) - Reisverslag uit Robe, Australië van Ton en Fina Poppema - WaarBenJij.nu

terug in Robe (voor een nachtje)

Door: Ton&Fina

Blijf op de hoogte en volg Ton en Fina

10 Januari 2008 | Australië, Robe

Hallo mensen in ons koude kikkerlandje :)
het is hier nog steeds lekker warm. In Mount Gambier waar we de auto weer ingeleverd hebben was het vandaag 38°C.
Maar ik ga even proberen wat te vertellen van de afgelopen week.

5 januari. (Port Fairie - Appollo Bay)
Na een heerlijk ontbijt in de ochtendzon zijn we vertrokken naar Appollo Bay. Een rit van 192km waar we lekker de hele dag over gedaan hebben. In Port Campbell een heerlijk 'broodje gezond' en een lekkere bak koffie gehad. Hier hebben we netjes gekocht om over ons hoofd te doen, zoiets als imkers dragen. Want bij elke stop, en we hebben er veel gemaakt, moest je de vliegen van je afslaan zo blij waren ze met ons. Veel stops gemaakt dus en bij elke stop weer een mooi uitzicht op de oceaan en prachtige rotsformaties. Dus ook de nodige (en onnodige) foto's gemaakt later zien we wel welke we overhouden.
's avonds in Appollo Bay aangekomen al vrij snel het hostel gevonden en ons ingechecked. We hebben hier onszelf buitengesloten, ik ben uit het bad gedonderd met douchegordijn en al maar dat mocht de pret niet drukken we hebben lekker geslapen op een 4 persoonskamer samen met een Amerikaan die ff aan het fietsen was (al 1400km afgelegd).

6 januari. (Appollo Bay - Melbourne)
Lekker ontbeten in het Hostel en wat broodjes gesmeerd voor onderweg. In Lonely Planet (bijbel voor backpackers) had ik gelezen dat we vandaag het mooiste gedeelte van de GOR zouden rijden. Dat klopte voor een deel ook wel, de rit was mooi, de oceaan was vrijwel steeds te zien. Wel een bochtige weg(een beetje Domodossola, pa!). Maar zonder de indrukwekkende rotsformaties.
Ook hier weer de nodige stops gemaakt en dito foto's. Onderweg kwamen we door het Otway National park waar we een wandeling hebben gemaakt. Dit was in een woord geweldig, wat mooi! Varens, heel veel varens maar dan wel een beetje groter dan in Nederland. Meer als een soort van palmbomen. Een gigantische boom gezien die aan de grond een omtrek van 23m! had. In dit park ook onze eerste papagaaien gezien en ook een aantal koala's.
Torquay was het eind van de GOR, we hebben er getankt en zijn toen via Geelong naar Melbourne gereden. Ik had 's morgens in Appollo Bay een print out van Google maps gemaakt dus iok dacht we rijden zonder problemen naar het hostel 'Melbourne Metro'.

• 10 Januari 2008 - 11:27

Opa:

Zojuist jullie laatste bericht gelezen en wij,Tineke is hier,genieten met jullie mee als we lezen dat er zoveel moois te zien is,behalve dan die vliegen wat irritant is.We willen wel een foto van jullie zien met zo n sluier en zijn benieuwd of we jullie herkennen.Voor nu lekker slapen en morgen met frisse moed aan de volgende trip beginnen.Alle goeds van deze kant.Groeten ook van Tineke

• 10 Januari 2008 - 11:34

Marijke:

ik mis het deel dat jullie je tas hebben achtergelaten :P. verder mooi dat jullie zo veel lol hebben :D.
    hou van jullie (K)

• 11 Januari 2008 - 07:19

Saskia:

Hahaha Marijke :P Nou we hebben het er vandaag nog wel ff voor je bijgezet hoor. Heb net pap en mam op het vliegtuig naar Cairns gezet. Maar goed dit is jou site natuurlijk niet dus ff weer aan pap en mam: veel plezier aan de oostkust!! :D xoxo