de rest - Reisverslag uit Cairns, Australië van Ton en Fina Poppema - WaarBenJij.nu de rest - Reisverslag uit Cairns, Australië van Ton en Fina Poppema - WaarBenJij.nu

de rest

Door: Ton&Fina

Blijf op de hoogte en volg Ton en Fina

12 Januari 2008 | Australië, Cairns

we hebben ons bericht maar even opgedeeld om te voorkomen dat we straks weer opnieuw kunnen beginnen. We gaan verder.

10 januari Grampians - Robe
Weer heerlijk geslapen en met een beetje spijt vertrekken we vroeg (9:00uur) van deze mooie plek.
Omdat Saskia ons in Mount Gambier (waar wij onze auto weer moeten inleveren) oppikt en zij weer op tijd in het hostel moet zijn, moesten we dus zo vroeg op pad. Vergeten dat we in een andere tijdzonde zaten en dus nog iets later weg hadden kunnen gaan, maar ja dat ben je dus niet gewend.
In mount Gambier kwamen we gelijkertijd bij de 'Target' (een shoppingmall) aan. Hier nog een korte broek voor ons Fientje gekocht en toen na een lekker broodje gezond bij de 'Subway' achter elkaar aan naar het vliegveld gereden.
Hier de auot laten staan en toen in Saskia's suubie (Subaru) naar Robe gereden. Om een uur of drie kwamen we in Robe en hadden dus nog ff tijd om naar de beach te gaan.
Hier hebben we lekker gezwommen en nog met een kayak de zee op geweest. Lekker tegen de golven in en op de golven surfen. Echt fun!

Terug naar het hostel, boodschapjes gedaan, gekookt en lekker met z'n vijven gegeten. We hebben toen onze bagage aangepast voor de reis naar de oostkust. Van twee koffers naar een koffer en twee rugtassen. Daarna best wel moe naar bed in kamer 6 gegaan.

11 januari Robe - Adelaide - Cairns
Omdat Sakia naar Adelaide (330km) moest om dingen voor haar visum te regelen zijn we met z'n drietjes gegaan. Hoefden wij niet met de bus en had Saskia gezelschap. We hadden het geluk dat het bewolkt was waardoor het prima uit te houden was in de suubie zonder airco. Gewoon zorgen dat je voldoende vocht naar binnenkrijgt en dan is er niets aan de hand. Na zo'n 200km gereden te hebben zijn we gestopt en hebben wat gegeten. Ik ben op de bestuurdersplaats gaan zitten en zijn toen naar adelaide gereden en hebben Saskia afgezet bij haar eerste afspraak. Daarna haar naar haar tweede afspraak gebracht en toen hebben wij de auto naar het YHA hostel gebracht waar Saskia de nacht zou doorbrengen. Zij mag hier altijd gratis verblijven omdat zij manager van een ander YHA hostel is.
Om een uur of vier heeft Saskia ons toen naar het vliegveld gebracht waar wij om 17:30 zouden vertrekken naar Cairns met een tussenstop in Melbourne. Probleempje bij het inchecken. we hadden n.l. wat eetgereedschap meegenomen en het blijkt (duh) dat je geen messen mee mag nemen in je handbagage. Dus weer terug naar de incheckbalie en de rugzak als bagage afgegeven. Hehe wat een toestanden soms ppffff.

Na een goede vlucht naar melbourne hadden we wat vertraging met de vlucht naar Cairns. Hier kwamen we 's nachts om een uur of twaalf aan. Pfieuw wat een vochtig en warm onthaal, echt tropisch.
Met een shuttlebus naar ons onderkomen 'Tropic Days' gegaan en daar aangekomen een graai gedaan in de letterbox (zoals afgesproken) en daar vonden we een etui met sleutels van kamer 7a. Huh wat nou weer!!!! Er liggen hier twee mannen te pitten inmiddels eentje niet meer die ons doorstuurt naat een kamertje erachter. Geen double zoals verwacht maar een dorm met drie single bedden. Balen!!!! Maar we hebben voor deze nacht een slaapplaats en dus ogen dicht en slapen gaan. We zien morgen wel weer verder.

tata.... om zeven uur worden we gewekt door een deur die openzwaait en iemand die het licht aan doet. 'Who are you guys?'
Tja wij zijn dus Ton en Fina die de verkeerde sleutels, bedoeld voor anderen, uit de bus hadden gehaald. Onze envelop met naam, sleutel en plattegrond van het huis zaten nog in de letterbox.
Sorry, sorry. Tja dat is wakker worden!
omdat we nu toch al wakker waren zijn we ons maar gaan aankleden en hebben we ons bij de receptie gemeld alwaar we de juiste sleutels kregen, die van kamer vijf! Een leuke double room met douche en toilet om het hoekje en met koelkast en tv. hehehe wij weer! hahaha inmiddels kunnen we er om lachen.
Vandaag lekker niks gedaan, genoten van de mooie tuin, gezwommen in het zwembadje en voor een gratis (11 dollar met z'n tweetjes) maal naar de stad geweest alwaar we nu in het internetcafe eindelijk het verhaal af hebben.

Allemaal hartelijk bedankt voor jullie reacties. Zoals jullie kunnen lezen gaat het goed met ons. Morgen halen we een auto op waar we de komende 14 dagen mee gaan rondrijden.
Allemaal een dikke knuf van ons en tot de volgende berichten.
Alice dit is wel weer een heel verhaal he. Dus toch heel wat te lezen van ons. doei doei trusten.

Kinderen, misschien is het leuk als jullie deze berichten printen en aan opa en oma Drenth laten lezen.

• 12 Januari 2008 - 19:05

Hans Schouten:

Hallo Ton en Fina,

Wat een avonturen zeg. Tjonge jullie maken heel wat mee. Gelukkig allemaal om te lachen. Zo'n verkeerde kamer of een verkeerde sleutel heb ik ook al een paar keer meegemaakt. Gewoon hier in Europa. Je staat wel gek te kijken hoor als er iemand in jouw bed laveloos ligt te snurken. Gelukkig zijn de mensen achter de balie wel wat gewend. Een keer was had heel bont. Toen had iemand in Londen ons met zijn sleutel per ongeluk ingesloten. De man was gevlogen voor een dagje en wij konden er niet uit. Vanuit een andere kamer kwam het hotelpersoneel met een langeladder die we met een touw naar ons raam moesten trekken. Het was wel 4-hoog en wij moesten over die ladder naar het vrije raam kruipen. Het lukte, maar sinds die tijd stop ik de sleutel altijd diep in mijn zak.

Morgen komt Ronald Kemp preken. Bandje reserveren ?

Groetjes en nog heel veel leuke dingen beleven. Hebben wij weer wat om te lezen en te lachen. Knap je zo van Op

Hans en Marijke

• 12 Januari 2008 - 22:51

Saskia:

PS: kan jullie niet op jullie mobieltje bereiken (vandaag en gisteren) "the person you are calling can not answer the phone"...Give me a buzz!!