Cairns en Magnatic island - Reisverslag uit Sydney, Australië van Ton en Fina Poppema - WaarBenJij.nu Cairns en Magnatic island - Reisverslag uit Sydney, Australië van Ton en Fina Poppema - WaarBenJij.nu

Cairns en Magnatic island

Door: Ton&Fina

Blijf op de hoogte en volg Ton en Fina

15 Januari 2008 | Australië, Sydney

13 januari Cairns
Hoi Mensen, weer een update van onze belevenissen.
We hebben vandaag onze auto opgehaald die we de komende 13 dagen gaan gebruiken om van a naar b naar c naar... te komen.
We zijn direct op pad gegaan naar Mossman Gorge om te wandelen in het regenwoud en daarna te zwemmen in de rivier.
Wat een ervaring de vochtigheid, de veelzijdigheid aan planten en bomen en de kakafonie van geluiden. Helaas waren we nog maar net op pad toen er een tropische regenbui op ons neerdaalde. Toch nog een eindje doorgelopen maar toen besloten terug te gaan want het regende zo erg dat fotograferen onmogelijk was. Omdat we doorweekt waren hadden we geen behoefte meer aan zwemmen. We zijn toen naar de auto gegaan en onze reis vervolgd. In Yungabarra hebben we koffie gedronken en zijn toen naar de 'Curtain fig tree' gereden wat dichtbij was. Dit was echt iets speciaals, gigantisch wat een boom. We hebben er foto's van met het verhaal erbij.
Daarna zijn we rijdend door de Atherton Tablelands (prachtig golvend groen landschap) naar een drietal watervallen gereden, waaronder de Milaa Milaa. De een was nog mooier dan de ander.
Op de terugweg naar cairns bij een meertje even gepauzeerd en toen naar de laatste bijzonderheid van deze dag gegaan. Weer een enorme 'fig tree'
in dit geval de Cathedral fig tree. We kwamen er aan toen het al een beetje schemerig werd en dat gaf een bepaald spannend sfeertje zo in het benauwd vochtige regenwoud met al die geluiden. Magnifiek, we waren ontroerd door al die indrukken. Ook hier weer de nodige foto's gemaakt. Toen de laatste 60 km naar Cairns in het donker afgelegd waar we om 20:00 uur weer bij Tropic Days (ons onderkomen) aankwamen. Al met al een hebben we die dag zo'n 400km gereden.

14 januari Cairns - Magnatic island
Vandaag de tocht naar Magnatic island (± 370km). We zijn rond 10 uur gestopt bij een plek waar we hebben gezwommen in de rivier. Verderop lagen enorme rotsblokken in de rivier maar daar was het verboden te zwemmen vanwege gevaarlijke stromingen. we zijn tegen kwart voor twaalf weer verder gereden
en hebben onderweg in Cardwell een minipizza gegeten, die er lekker inviel.
Bij Ingham zijn we verkeerd gereden (35km heen en 35km terug) stevig balen dus. We kwamen erachter dat we nog een uur hadden om op tijd voor de ferry naar Magnatic Island te komen. Dit was dus weer een beetje stressen. Richting Townsville centrum iemand de weg gevraagd en die was zo vriendelijk om voor ons aan te rijden naar de haven. Thanks!!!! We kwamen daar om 17:30 aan en de ferry vertrok om die tijd. Dus Fina de auto uitgesprongen (ticket kopen)en ik zo snel mogelijk de auto geparkeerd, de spullen die los in de auto lagen vlug in de rugtassen gepropt en toen zo snel mogelijk naar de boot gegaan. Toen bleek dat de boot al weg was maar dat er nog een ging, om zes uur. Dus toen nog ff terug naar de auto om resterende spullen in te pakken en daarna gaan zitten wachten totdat we zouden vertrekken. Op de boot nog ff de 'lonely planet' ingekeken en daar zag ik dat ik parkeergeld moest betalen, helemaal vergeten een parkeerticket te kopen voor de auto en de boot stond op het punt te vertrekken. Dus in vliegende vaart de boot weer af naar het boekingskantoor waar de parkeertickets snel gekocht waren. Toen op een drafje weer terug naar de boot die even later het ruime sop koos. Fina zag zich al alleen op Magnatic island maar 't is gelukkig allemaal goed afgelopen.
Op Magnatic Island met de bus naar ons onderkomen gereden en ons ingechecked bij de YHA. We kregen de sleutel en toen konden we naar ons huisje. Huisje???? verdikkie het leek meer een schuurtje. Er was een (goed) bed met een koelkast en dat was het. Geen stoel of tafel geen kastje geen wc en dus ook geen douche. Viel wel een beetje tegen dus. maar net als vorige ervaringen, eerst maar gaan slapen. Trusten.
Deze nacht en de vandaag de halve dag heeft het flink geregend zodat we merkten dat het huisje niet helemaal waterdicht was, mijn kussen werd een beetje nat maar al met al hebben we goed geslapen. Wat we deze dag gedaan hebben vertellen we de volgende keer wel weer want onze internet tijd zit er op.
Liefs groetjes, knuffels en kusjes.
doei Ton en Fina

• 15 Januari 2008 - 11:54

Ria:

Jullie maken wat mee zeg. Al echte "globetrotters". Maar niet te vaak stressen hoor, jullie zijn op VAKANTIE, weet je wel! Nu tot mails en veel plezier saampjes. Knuffel....

• 15 Januari 2008 - 14:36

Hans S:

Leuk he zo'n tropisch regentje. Ik kan me heel goed de natte moessons in Indie herinneren. Wat een tegenvaller dat huisje. Ik dacht de je Australie normaal heel goede ondekomens krijgt. Maar doe het maar rustig aan. Alles komt altijd goed. Maar wat een pracht zien jullie. Ben er jaloers op. We zien de foto's wel eens hoe mooi het was.
    Groetjes van Hans en Marijke

• 15 Januari 2008 - 17:57

Opa:

Ik kan me wel voorstellen dat er in dat huis geen douche is.Je spoelt je toch even in de rivier af of lekker in de stromende regen.Dus zo wordt er gas bespaart,wat natuurlijk de huurpreis drukt.Groet

• 16 Januari 2008 - 00:12

Saskia:

Hahaha OPA :D Positief blijven idd. Er is nog genoeg te zien en beleven en weet zeker dat die regen wel een keertje op houdt ;)

• 16 Januari 2008 - 07:39

Alice Drenth:

hoi
    nou jullie beleven wel heel wat zeg en nog bedankt voor jullie kaart.

doei doei

• 16 Januari 2008 - 09:40

Olga:

Ha jongens,
    Wat een prachtige verhalen zeg. Echt op avontuur! Nog heel veel plezier toegewenst en geniet ervan!
    Groetjes en een dikke knuffel terug van Olga

• 18 Januari 2008 - 07:47

Wytske:

ik heb een klein beetje zitten lezen..
    heb er even geen tijd voor.....

Ik ben aan het verven, sausen, behangen, vloerbedekking leggen...en het moet af voor Jedidja haar verjaardag zondag....

maar ik geniet met jullie mee, en vind hte erg leuk......jullie hebben nog 2 weken....GO GO GO GO GO!!!!! en geniet!!
    maar dat doen jullie wel..
    :):)

zucht..ik duik wel weer met mijn verf roller de zolder op....
    kknuuuffsss van mij...