Rainbow Beach - Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Ton en Fina Poppema - WaarBenJij.nu Rainbow Beach - Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Ton en Fina Poppema - WaarBenJij.nu

Rainbow Beach - Sydney

Door: Ton&Fina

Blijf op de hoogte en volg Ton en Fina

29 Januari 2008 | Australië, Sydney

26 januari

Vanmorgen lekker rustig aan gedaan we hoeven pas om 10:00 uur uit te checken en omdat we vandaag maar ±140km hoeven te rijden nemen we er alle tijd voor. Dus de boel goed ingepakt, we vliegen vandaag naar Sydney en willen dus niet teveel tassen etc bij ons hebben. De koffer wordt volgens mij wel steeds zwaarder maar we zien wel.
Nog even een broodje eten en douchen en dan naar de receptie voor het uitchecken.
We vertrekken met onze Nissan richting Maroochydore waar we ons schattig autootje weer moeten inleveren. Jammer je zou um zo meenemen maar ja dat gaat dus niet lukken :)
Het is een mooie rustige rit, we genieten en stoppen verschillende keren om een foto te nemen of gewoon even van het uitzicht te genieten. Tegen koffietijd, ik weet niet hoe laat het is maar we hebben zin in een bakkie, laten we ons neerploffen bij een aardig cafeetje. Hier nemen we weer hetzelfde recept, Fina cappuchino en ik een long black with milk on the side. Ook liggen er heerlijke muffins op ons te wachten dus die er ook maar bij. We nemen alle tijd (we hebben ook alle tijd) en zien verderop een parkje met wat vogels die we nog niet eerder gezien hebben dus die na de koffie ook maar op de foto gezet.
Verder maar weer, als we Gympie gepasseerd zijn wordt er een touristische route aangegeven het is in de richting die wij willen dus we gaan hier van de snelweg af en tuffen met zo'n gangetje van 70-80km per uur door het australische platteland. Het is werkelijk een hele mooie route met weidse groene heuvels begroeid met hier en daar een boom en wat vee op de heuvels en in de dalen
Al rijdend gaan we steeds hoger en hoger waar we uiteindelijk op het hoogste punt een uitkijk hebben over het dal. Mooi man! Ook hier natuurlijk weer foto's van gemaakt.
We vervolgen onze rit en komen weer langs een scenic view ook hier weer gestopt en we zien ons reisdoel, Maroochydore in de verte liggen. Vlak voor Maroochydore waar we sneller zijn dan verwacht kopen we nog wat fruit bij een vriendelijke van oorsprong duitse vrouw.
De prijs is goed en we kopen een kwart watermeloen, druiven, bananen en nectarines.
Aan de waterkant in de stad eten we twee grote stukken watermeloen en dan rijden we naar het vliegveld. We leveren de auto in een gaan buiten op het terras zitten en eten nog weer een stuk watermeloen, we houden twee stukken over en hoeven nu echt niet meer maar er zijn gelukkig wat mensen die graag een stukje willen dus we hoeven niets weg te gooien.
We checken ons om 17:30 in en wachten totdat we het vliegtuig in kunnen. We hebben weer een plek bij de nooduitgang dus weer ruimte zat, prima geregeld.
We verwachten een twee uur durende vlucht maar met een dik uur arriveren we al in Sydney de piloot geeft aan dat de horloges een uur later gezet kunnen worden het is dus inmiddels toch 22:00 geweest. Verder wordt er aangegeven dat fruit en groente i.v.m. besmettingsgevaar moeten worden weggegooid in 'quarantaine bins', verdikkie! Zonde van al het fruit wat we net gekocht hebben, we eten nog snel een banaan en de rest gaat in de afvalemmer :S
We gaan met de bus naar ons hostel waar we rond 23:30 aankomen. Fina neemt een douche en ik ga nog even een stukje op de weblog zetten.
Morgen Sydney verkennen! Welterusten.

• 29 Januari 2008 - 06:10

Saskia:

Ben benieuwd naar de foto's van de toeristische route. Jullie gaan net als ik meer dan een jaar geleden de Oostkust naar beneden maar ik zat in een bus en die deed die mooie route echt niet. Shit! :P