Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Ton en Fina Poppema - WaarBenJij.nu Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Ton en Fina Poppema - WaarBenJij.nu

Sydney

Door: Ton&Fina

Blijf op de hoogte en volg Ton en Fina

29 Januari 2008 | Australië, Sydney

27 Januari 2008

We slapen ons heerlijk uit deze morgen. En na ons ontbijt gaan we naar de receptie waar we een plattegrond van de stad pakken. Eerst nog even in het restaurant een flinke bak koffie gedronken voor we de stad ingaan.
Met de plattegrond van Sydney in de hand gaan we op weg naar de Harbour Bridge en het Operagebouw. We stranden echter al gauw in de talloze winkeltjes die zich in deze stad bevinden.
We kopen wat sportieve kleding en gaan verder richting de haven. Hier gaan we op een terrasje zitten en bestellen geroosterde sandwiches met en kip. jammie!! Tegelijk is het natuurlijk prachtig om al die mensen die langskomen te bekijken en we beoordelen op kleding, haardracht, loop, houding, gezicht enz.
Nadat we voorlopig genoeg gezien en gegeten hebben gaan we naar de Harbour Bridge maar op weg hier naar toe verdwalen we al snel op een grote markt, waar echt van alles word aangeboden. Heel gezellig, maar met moeite houden we onze portomonee dicht. Het is echt op je centen letten, die vliegen je portomonee uit voor je er erg in hebt. Echt iets voor jou Marijke!!!!
Uiteindelijk komen we bij een van de pylons(toren) van de Bridge. We moeten 200 treden beklimmen om van het uitzicht te kunnen genieten. Halverwege moeten we nog wel even ieder $9 betalen. Maar boven aangekomen maken we mooie foto's van Sydney, Opera house en de Harbour Bridge.
Na de Harbour Bridge gaan we op pad naar het operagebouw, we komen weer langs de haven waar we, omdat we moeten zorgen dat we genoeg vocht binnen krijgen, op een terrasje een flink glas orange juice drinken.
Bij het Operagebouw aangekomen bewonderen we de architectuur en de structuur van het dak (allemaal tegeltjes).
We wandelen wat en hangen wat rond later gaan we ergens koffie met appelgebak eten en wachten totdat de zon ondergaat. We zien genoeg en vervelen ons absoluut niet. Wat een stad zeg, prachtig. Als de zon ondergaat nemen we opnieuw foto's en genieten van de sfeer. Boven de stad zweven vliegende honden, die hebben we in cairns ook al gezien maar het is wel een apart gezicht. Als we richting ons hostel gaan komen we langs een man die saxofoon staat te spelen, wat een sfeertje! We blijven een poosje zitten om te genieten.
Daarna nemen we de benenwagen weer om naar ons hostel te komen. Onderweg gaan we ondergronds om nog wat boodschappen te doen. Alle supermarkten maar ook aandere winkels zijn hier ondergronds net zoals we in Melbourne hebben ontdekt.
Als we na zo'n twaalf uur rondwandelen weer tegen 11:30 uur in het hostel aankomen nemen we nog een glaasje drinken en kruipen dan in ons bed voor een heerlijk nachtje rust.