8 april, Brisbane - seventeenseventy - Reisverslag uit Sydney, Australië van Ton en Fina Poppema - WaarBenJij.nu 8 april, Brisbane - seventeenseventy - Reisverslag uit Sydney, Australië van Ton en Fina Poppema - WaarBenJij.nu

8 april, Brisbane - seventeenseventy

Door: Ton&Fina

Blijf op de hoogte en volg Ton en Fina

09 April 2012 | Australië, Sydney

8 april, Brisbane - Seventeenseventy

vanmorgen om 5:37 uur wakker vanwege de buren, zij zijn wel erg vroeg bezig, misschien vanwege een vroege vlucht? Ik dommel nog een uurtje en dan staan we op. Allebei nog even een douche de klaargezette tassen mee en dn gaan we naar een buffetrestaurant waar we voor de laatste keer opscheppen. Saskia en Garth zien we even later ook verschijnen. Om 6:40 gaan we richting terraces, de danszaal waar we in groepen van boord gaan. Als we om 6:45 aankomen is onze groep al vertrokken, wij dus ook de trap naar beneden maar we hebben geen van beide een idee waar we moeten zijn. We gaan maar weer terug om ons bij de volgende vertrekkende groep aan te sluiten. Saskia en garth zitten er nog en als we binnenkomen en aan hen vragen welke kleur en nummer ze hebben zegt de verantwoordelijke persoon dat die groep ook al weg is. Ze zijn wel een beetje erg vlug. Maar goed Garth kent het schip op zijn duimpje en zo komen we zonder problemen van het schip af. we moeten nog even onze gekochte kaarsenstandaard ophalen en dan gaat Garth de auto halen en wachten wij geduldig.
Het is even zoeken maar al vrij snel zitten we op de weg naar het noorden.e moeten iets meer dan 500km rijden enn het gaat vlotjes. Bij een tankstation stoppen we even voor een kop koffie en dan gaan we weer verder. In Bundaberg zo'n 130km van Seventeenseventy stoppen we voor nog een koffie en een pie.Fina heeft een pie welke niet in de smaak valt. Dan maar iets anders, bij Brumby's koopt ze een stuk appelkruimeltaart welke ze met saskia deelt. De laatste 130km gaan snel voorbij maar voordat we naar Saskia's en Garth's huis gaan gaan we eerst de Jessie en de puppies halen. Ze zijn bij Scott die iets buiten Agnes Waters woont. Bij hem hebben de puppies alle ruimte om te ontdekken en te stoeien. Wat zijn het een stel boefjes, lekker dartel spul. Ze zijn zo'n 25cm groot en hebben prachtige koppies. Ze lopen wat heen en weer, stoeien met elkaar en met onze schoenen, veters vinden ze ook leuk. Maar we blijven niet te lang bij Scott. Jessie gaat bij de meiden in en de puppy's. Gaan bij garth en mij in. Het is maar een paar minuten naar Seventeenseventy. Als Seventeenseventy binnen rijden. we zien bekende plekken. Waar we de vorige keer overnacht hebben, waar we gewandeld hebben en waar we met de Scooteroo's wedges hebben gegeten. En dan draaien we de oprit bij Saskia en Garths huis op. Het huis is bekend van skype maar toch leuk om het nu in het echt te zien. We laden het spul uit. We slapen in Sas en Garth's slaapkamer en zij gaan vannacht met de puppy's op de veranda slapen Het is nu een uur of drie dus tijd voor een kop thee. Daarna wat boodschappen doen voor het avondeten. Na het avondeten bellen we met Opa want die is vandaag 84 geworden. Het is ook Irene's verjaardag, vanaf deze plaats nog van harte gefeliciteerd meid. We brengen de avond verder door met praten, lezen, pups kijken en ermee spelen. Dan gaan we naar bed en we zijn er aan toe. Trusten.

• 09 April 2012 - 08:20

Marijke:

Heey lieverds, weer geweldig om jullie verhalen te lezen! hebben jullie ook filmpjes gemaakt van het dansen enzo? Ik ben erg benieuwd naar alle foto's! Veel plezier nog in 1770! Gaan jullie nog surfen? xx

• 09 April 2012 - 10:40

Bruun:

Heeeeeeeerlijk al die verhalen!!! Ik had ze gemist van de week:) Wat zalig relaxd zo'n cruise - alles aan boord en dan dan het ene naar het andere leuke plekje varen - ondertussen lekker eten en doen waar je zin in hebt! Klinkt erg goed!! Daar kijken jullie vast ook met plezier op terug. En nu dus 1770 - nog een week om lekker bij te komen, te kletsen, met de puppy's te spelen - genieten!!
    Lekker dat het mooi weer is daar! Geniet er nog maar even van, hier is het vandaag grijs en motregen met ongeveer 6 graden gok ik. Het paasweekend was verder beter dan ze hadden voorspeld - we hebben heel wat zon gehad, maar het is fris hier. Wel volop lente, lammetjes, alles in bloei en heel veel mooi lichtgroen! Dat vind ik altijd genieten! Myrte is sinds een dag of 6 weer goed te pas. Vrolijk, eet alles weer, praatjes voor 10, dus daar zijn we blij om. Marcel is vandaag met Henk naar Venray - racerij. Jasmijn ligt lekker te slapen en ik heb dus even tijd voor mezelf omdat Myrte MegaMindy zit te kijken.
    Vanaf hier wens ik jullie nog heul veul plezier!! Lekker naar het strand, geniet ervan!! Doe Sas en Garth de groetjes en tot laterssssssssss!!
    Liefs Bruun :-)

• 09 April 2012 - 11:30

Michel:

Hoi Paps en Mams (en Garth en Sas),

Leuk om de verhalen weer te kunnen lezen. Jammer pap dat je een aantal dagen niet helemaal top was. Vandaag hebben wij door de regen naar de Gamma gefietst, heel wat anders dan de tochten die jullie de laatste tijd maken ;) Net als Marijke ben ik heel benieuwd naar alle foto's! Blijf ze schieten en blijf genieten!

• 09 April 2012 - 11:55

Kade 150:

Hallo Ton en Fien, weer bericht van jullie. Fijn dat het weer goed gaat ook met Ton na een paar mindere dagen. He nu heerlijk uitrusten in de villa van Garth en Sas,lijkt mij wel wat lekker op het balkon met een mooi uitzicht en wat soesen in de zon en zo weer bijkomen van alle vermoeienissen,ook dat dansen is geen dagelijkse bezigheid.Zelf zit ik in de kamer te kijken naar de hardlopers die aan de overkant voorbijsnellen,want men is bezig de klap tot klaploop te lopen ,ook Ellen doet voor de helft mee.Zelf doe ik niet mee want ik heb mijzelf niet getraind,kijken naar de sportievelingen is niet vermoeiend.hartelijke groeten pa

• 09 April 2012 - 12:28

Alice Drenth:

hoi allemaal

Fijn dat jullie hebben genoten van de boot reis en heerlijk rustig aan hebt kunnen doen.
    Hoop dat het nu ook weer wat beter gaat ton want zoiets is niet leuk op vakantie,maar zo te lezen knapte het al weer wat op.
    Vandaag is het tweede paasdag hier en wij zijn met de kinderen (8 pers) naar aafke en thijs geweest voor een brunch.
    Ook daar waar waren allerlei lekkere dingen om te eten het was er gezellig .Verder zijn we twee keer bij pa en ma geweest en daar is ook alles weer lekker schoon .groetjes en nog heel veel plezier bij sas en garth en de puppies.

• 30 April 2012 - 21:34

Sas:

En heb je nog een plekje gevonden voor de verkeerde souvenir mam? Hier zijn de pups inmiddels al weer groter dan 25 cm. maar nog steeds boeven. Volgende week gaat de laatste weg en dan are things back to normal :) Nou ja...we hebben er natuurlijk wel een hondje bij :P