9 april - Reisverslag uit Sydney, Australië van Ton en Fina Poppema - WaarBenJij.nu 9 april - Reisverslag uit Sydney, Australië van Ton en Fina Poppema - WaarBenJij.nu

9 april

Door: Ton&Fina

Blijf op de hoogte en volg Ton en Fina

10 April 2012 | Australië, Sydney

9 april, Seventeenseventy

vanmorgen erg vroeg wakker door een stelletje kookaburra's die een oorverdovend lawaai maakten. Het schijnt een elke ochtend gebeuren te zijn. De pups reageerden hier ook op. Ongelooflijk maar Fina heft hier niets van meegekregen. Gelukkig ben ik daarna weer in slaap gevallen.Tegen een uur of half acht gaan we eruit en nemen een lekkere douche, wel een beetje een zielig straaltje maar het is voldoende. Als we een boterham met gebakken ei hebben gehad kunnen we aan de slag. Garth wil voor de pups een stukje tuin afscheiden dus als de dames terug zijn van boodschappen doen gaan we gezellig op de veranda lunchen. Daarna naar de hardware store.om een paar palen, draad en 15m chickenwire te kopen. Saskia en Fina zijn druk bezig met bonanza te spelen. Wij tweetjes zitten behoorlijk te zweten om de afrastering klaar te krijgen maar als het klaar is dan lijkt het zowaar ergens op. De puppies moeten bewijzen of het goed genoeg is en daar krijgen ze later op de dag gelegenheid voor, Garth en ik nemen eerst even een duik in zee 50 meter verderop. Er staat stroming vanwege het getij en het water heeft een lekkere temperatuur maar is wel erg zout, misschien de reden dat ik hier wel kan drijven! Een paar kinderen hebben plezier met Jessie die keer op keer de weggegooide bal terugbrengt. Na het zwemmen lekker even wat ezen en dan gaan we erop uit we nemen Jessie mee maar de pups blijven achter, we zijn benieuwd wat we bij terugkeer aantreffen.
We gaan naar de Getaway een mooi restaurant in een mooi aangelegde tuin. Heerlijk relaxed zitten we hier met een flinke bak koffe en met iets erbij. Na een uurtje gaan we een bos/strandwandeling naar Workmansbeach maken, rijden daarna langs wat mooie uitkijkplekjes en gaan dan terug naar huis. De puppies zijn alle zes nog waar ze horen te zijn, dus hebben we blijkbaar ons werk goed gedaan en zullen Garth en Saskia vast beter kunnen slapen vannacht.
Vanavond lekker rustig aan gedaan, Saskia en Garth zorgen voor een chickenwrap met pesto,tomaat,spinazie, sla, komkommer en kip natuurlijk. Een wijntje erbij en zo zitten we tot een uur of negen gezellig op de veranda te eten, daarna lekker uitbuiken en om kwart voor tien gaan we naar bed.

• 10 April 2012 - 08:51

Tineke:

Hai lieverds aan de andere kant van deze aardbol.
    Fijn weer de verhalen te lezen..genietend met een koppie thee en paasstol op mijn eigen vertrouwde bank.
    Het is een sombere dag..gelukkig alleen buiten hoor..;-)
    Wens jullie nog een heerlijke week met elkaar en dan zien we jullie volgende week met jullie zogenaamde fotoos..;-)...kuchkuch...en maar vertellen, we hebben zoooveeeel fotoos gemaakt, maar geen 1 gezien...hihihi.Love you all guys..;-)

• 10 April 2012 - 09:03

Ria:

Laiverds, denken jullie dat jullie straks in Stadskanaal weer kunnen aarden?
    En een Hollands ontbijtje niet te gewoontjes vinden? We zullen het wel horen mettertijd! Blijf genieten en doe de groet'n aan Sas en Garth van ons.
    En voor jullie een dikke pakkerd van mij.......
    Liefs, Ria

• 10 April 2012 - 10:28

Kade 150:

Goede avond jongelui, bedankt voor het verhaal wat ik zo straks gelezen en voorgelezen heb.Van een kookaburry heb ik nog nooit gehoord,werd niet vermeld in mijn woordenboek,maar de pc bracht uitkomst ;; 1 van de vele soorten ijsvogels.Hebben jullie daar dan ijs?ja roomijs of softijs wel.Zeg Ton goed dat je vroeger timmeren geleerd hebt op de ambachtschool,die kennis die je daar op deed komt dus goed van pas.En hebben die pups elk al een naam? en is er al iemand van de familie vernoemd? Fijn dat het jullie goed gaat wij hier genieten met jullie mee

• 30 April 2012 - 21:38

Sas:

En de fence staat er nog steeds hoor! Dus goed gedaan paps :) Stickland en Sheba zijn best een stukkie groter maar ze doen niet hun best het hek om te duwen of er onderdoor te wurmen. We hebben vandaag allebei lekker een dagje vrij en dachten naar Getaway te gaan maar ze zijn dicht, hebben een bruiloft van een dochter in NSW...dus helaas moeten we ons eigen ontbijtje maken :( Hmm....misschien porridge...het is nu koud genoeg voor een lekkere warme maaltijd :)