10 april, Seventeenseventy - Reisverslag uit Sydney, Australië van Ton en Fina Poppema - WaarBenJij.nu 10 april, Seventeenseventy - Reisverslag uit Sydney, Australië van Ton en Fina Poppema - WaarBenJij.nu

10 april, Seventeenseventy

Door: Ton&Fina

Blijf op de hoogte en volg Ton en Fina

11 April 2012 | Australië, Sydney

10 april

vanmorgen om half acht eruit, Fina ligt nog lekker te slapen. Vandaag moeten Garth en Saskia beide aan het werk. Wat we prima vinden, wij redden ons wel. Als ze de deur uit zijn gaat Fina bezig met de afwas van gisteren en vanmorgen en ga ik de veranda en de woonkamer dweilen. De puppies laten we lekker waar ze zijn, zo houden we de boel tenminste ook een beetje netjes. Na de afwas gaat Fina nog een handwasje doen en dan gaan we er even met Jessie uit. We willen eerst een strandwandeling doen maar het is behoorlijk warm (28°C vandaag) dus blijven we een beetje in het gras en in de schaduw van de palmenbomen voor het huis. Kunnen we evengoed Jessie laten rennen en dat heeft ze wel even nodig. Na een half uurtje pakken we de auto en rijden met Jesie op de achterbank naar Agnes Water. Eerst naar de op(portunity)shop waar ik een paar boeken koop, een Ludlum en eentje van Renate Dorrestein maar dan dus in het engels. Fina probeert drie broeken maar geen van drieën wordt het. Dan naar de IG voor wat boodschappen, ze hebben echter geen verse spinazie wat we nodig hebben voor de salad die saskia voor Lisa's verjaardag wil maken. Die halen we bij de Foodstore en dan gaan we naar huis waar we eerst even zorgen dat de pups vers water krijgen en daarna een bak koffie voor onszelf nemen. Tegen een uur of één gaan we weer op pad, volgens Garth&Sas is het bij GetAway prima pizza eten. Ik heb voor we gaan nog even wat bankzaken gedaan en op Fina’s rekening ons laatste geld gezet. Alleen als we bij de ATM komen kan Fina zich haar pin niet meer herinneren, we proberen wat nummers maar het werkt niet. Geen geld, geen pizza dus wij weer naar huis. we nemen thuisgekomen een bak yoghurt met honing en muesli. En gaan daarna lekker op de veranda zitten lezen.
tegen kwart over drie zijn Saskia en Garth terug van werk en gaan Saskia en Fina aan de slag met de salad, Garth gaat naar Scott en daarna naar de slager en ik blijf lekker zitten lezen. Tegen vier uur gaan we naar één van de barbeque plaatsen tegenover het huis van Garth&Sas waar Lisa haar verjaardag viert. Het is gezellig druk met een man of veertien (Lisa, Paul, Garth, Saskia, Kate, Julia, Graham, Jason, Luke, Chris, Claire, wij tweeën en nog een paar waar ik de naam van vergeten ben) en evenzoveel honden. Iedereen heeft wat te eten en/of te drinken meegebracht en dat gaat er allemaal goed in, daarbij wordt er wat afgekletst en hebben we een mooie zonsondergang, wat wil een mens nog meer. De puppies worden nog door een aantal mensen bewonderd, het zijn ook lekkere boefjes met prachtige koppies. We ruimen het partyspul op en lopen de honderd meter naar huis. Het is dan al een tijdje donker en je denkt automatisch dat het wel een uur of tien zal zijn maar nee hoor het is nog maar half acht. We gaan nog lekker even zitten lezen en hebben het over hoe we a.s. maandag naar Brisbane komen. Saskia en Garth voelen er weinig voor om weer een dag te rijden dus laten we de mogelijkheden de revue passeren. Het beste is dat we morgen een vlucht vanuit Gladstone of Bundaberg boeken, we hebben immers frequent flyer punten en zodoende hoeft de vlucht ons niets of nauwelijks iets te kosten. Maar dat zien we morgen wel. eerst maar eens naar bedje toe want het is inmiddels al halftien geworden en onze oogjes beginnen te prikken Als ik het verhaaltje af heb is het twintig over tien en ga ik na m’n tanden te hebben gepoetst ook lekker slapen.

• 11 April 2012 - 07:32

Nevily:

Geen zorg lieve mensen, ik ga een pizza voor jullie maken ... GRATIS!!! Dus Fina hoeft haar pin niet te herinneren :D

• 11 April 2012 - 09:46

Kade 150:

Dag of goede avond harde werkers,wat is het fijn voor Garth en Sas zulke visite te hebben,welke wassen poetsen,dweilen en eten koken zodat wanneer zij thuiskomen niet meer aan de slag moeten. Onder wat soort palmen zitten jullie na het druk bezig geweest te zijn uitrusten?Zeker geen bomen waar dikke noten aan groeien,dat lijkt mij wel riskant. Goede dagen zo nog met zijn 4en pa,opa

• 11 April 2012 - 12:05

Alice Drenth:

hallo
    Wat fijn dat het daar nog zulk mooi weer is al hoe wel soms misschien iets te warm.
    Vandaag begint de zon hier ook weer af en toe te schijnen na een paar druiliger dagen.
    Jammer van de lekkere pizza die jullie in gedachten hadden niet door kon gaan maar en bak yoghurt met muesli kan ook lekker wezen.
    Nog een paar fijne dagen toegewenst groetjes

• 02 Mei 2012 - 03:42

Sas:

Haha Nevily...daarvoor kom ik naar nederland hoor!! :) En ja Opa we hebben heerlijke gasten gehad die het huis mooi netjes hebben gehouden voor ons en Jessie wandelden, lekker relaxt voor ons en zo konden we de tijd dat we samen waren doorbrengen met leukere dingen dan afwassen en dweilen. Het is nog steeds lekker weer hier maar gelukkig niet meer zo warm, het koelt lekker af naar vandaag zo'n graad of 24, prima te doen :) Feestje van Lisa was erg gezellig, leuk dat jullie daar ook foto's van genomen hebben, nog bedankt van Lisa daarvoor!! Dikke knuf en ik ga verder lezen :)