dag 2 - Reisverslag uit Ouaouizarht, Marokko van Ton en Fina Poppema - WaarBenJij.nu dag 2 - Reisverslag uit Ouaouizarht, Marokko van Ton en Fina Poppema - WaarBenJij.nu

dag 2

Door: fina

Blijf op de hoogte en volg Ton en Fina

28 Augustus 2015 | Marokko, Ouaouizarht

Vrijdag 28-08-2015

Na een behoorljk goede nachtrust zitten we fris gedouched en wel tussen tien en elf aan tafel. Lekker zelfgebakken brood, een heerlijk soort cake/pannenkoek, honing, jam, olijven en olijfolie. We laten het ons onder genot van kopjes muntthee en koffie goed smaken. Hierna eten we nog wat vruchten van een bepaalde cactussoort en dadels maar dan dus niet gedroogd, lekker fris, zacht en zoet. Gisteren had ik (fina) de cactussen onderweg gezien en zei nog tegen ton dat je de vruchten kunt eten. We kunnen er eerst weer tegen. Na het eten ruimen Hafida en haar dochter af en ik probeer te helpen maar nee nee ik moet blijven zitten. Gelijk gaat hafida weer aan de slag voor de warme maaltijd en daar is ze heel erg lang mee bezig. De couscous moet tot 4 a 5 keer worden gekookt en ze schilt en hakt verschillende groentes die er later door heen gaan. Ze is al weer een aantal uren bezig. Ton is bezig met de tablet en ik zit wat in mijn margriet en Libelle te lezen. Naar buiten is geen optie want binnen is het al 30 graden dus nee nu ff niet. De beide mannen zijn naar de moskee om te bidden. Wij wachten verder af wat de dag ons brengt. Tegen een uurtje of half 3 is het eten klaar en waarempel ze wisten nog dat ik niet zo van couscous houd en dus werd er een speciaal bord met eten voor mijn neus gezet, netjes opgemaakt door dochter Oumayma. het was weer heerlijk maar als je niet goed oplet eet je teveel en heb je buikpijn. Want zoals jullie weten Hafida zegt telkens eat more Ton eat more Fina. Dus ik eet langzaam zodat het lijkt of ik veel eet en zeg op tijd nee ik heb genoeg.
Later op de dag werd er uitgebreid fruit geserveerd met water en ook dan weer "eat more" van Hafida. We hebben nog wat gepraat en veel gelachen om de verhalen van onze geweldige gastvrouw. s' Avonds hebben we een wandeling gemaakt door het dorp en hier en daar nog iets gekocht. Het is nog steeds erg warm dus zweten lukt hier prima. De winkeltjes zijn nog tot een uur of 9 open. Daarna relaxen en straks heerlijk slapen en wachten wat de volgende dag ons brengt. Voor nu bye bye en geniet van julle weekend.

• 29 Augustus 2015 - 11:23

Anny:

Lieve Ton en Fina, dank jullie wel voor de mooie verhalen! We genieten met jullie mee. Hartelijke groeten en liefs uit een zonnig Ter Apel.

• 30 Augustus 2015 - 13:47

Pa:

goededag eem zak mor zeggn .Mooi jullie belevenissen te lezen .Ja veel aan jullie gedacht,, hoe zullen ze het hebben daarginds in dat warme of wellicht hete land,, Ben gisteren een paar uur op bezoek geweest bij pa Drenth.Hij maakt het goed en had al het een en ander vanGert Jan gehoord.Goede dagen gewenst en wees voorzichtig en kom gezond en wel terug.Hartelijke groet uit Stadskanaal.

• 30 Augustus 2015 - 17:29

Alies:

Hoi ton en fina
    Leuk jullie reisverslag te lezen ,aan eten dus geen gebrek jullie worden goed verzorgd.
    Gertjan is vandaag ( zondag) nog ff bij pa op de thee geweest.
    Hij had groentesoep gegeten uit de vriezer,maar had wat problemen met het openen van het plastic bakje.
    Tja het was een bakje van mij die wat moeilijk open ging .
    Verder alles oké hier .
    Geniet van jullie vakantie liefs alies