20-21 september - Reisverslag uit Murwillumbah, Australië van Ton en Fina Poppema - WaarBenJij.nu 20-21 september - Reisverslag uit Murwillumbah, Australië van Ton en Fina Poppema - WaarBenJij.nu

20-21 september

Door: Ton

Blijf op de hoogte en volg Ton en Fina

23 September 2016 | Australië, Murwillumbah

De eerste dag in Australië is een uitslaapdag.

We worden laat wakker, het gebouw waar wij in verblijven staat op het terrein van de Haven farm, eigendom van Paul en Sabrina Chambers. Er wonen meer mensen op het terrein, Jerome en Nathalie links van Paul en Sabrina, Garth en Saskia rechts. Tony en Rebecca wonen ergens anders op het terrein.
We brunchen bij Garth en Saskia, wandelen 's middags met de honden en gaan nog wat boodschappen doen in Murwillumbah, we kopen simkaarten en drinken ergens koffie. En 's avonds gaat het koken niet zoals we in gedachten hebben, de elektrische kookplaten werken niet helemaal zoals bedoeld wat leidt dat we op een gegeven moment met z'n allen bezig zijn om er wat van te maken en het smaakt ook nog best goed.
We zitten daarna nog gezellig bij de hour kachel en gaan zo tegen half elf naar bed, best laat voor australische begrippen.

De 21ste
Goed geslapen, beetje warm af en toe, niet vanwege het weer maar vanwege de ervaring van gisternacht (was wat chill) hadden we wat extra over gedaan.
De meiden, de onze en die hier wonen en nog wat vriendinnen hebben afgesproken om om negen uur te gaan brunchen in het Rainforest café in Uki, tien minuten van Murwillumbah vandaan. Om half tien komt Saskia kijken waar onze dames blijven, tja net wakker. De afspraak wordt verzet naar tien uur en na een haastige douche rijden ze weg. Het is wat druilerig weer.

Ronald en ik ontbijten samen, en proberen daarna de 4g die Ronald wel heeft ook op mijn phone werkend te krijgen. Maar dat lukt niet, 't heeft te maken met de frequentieband die m'n Zopo gebruikt. Sowieso is het bereik hier niet echt je van het.
We drinken koffie en in de middag besluiten we het terrein te gaan verkennen het is droog maar daar is ook alles mee gezegd, de wolken hangen laag tussen de bomen boven op de heuvels. Als we op pad gaan komen de meiden net weer terug.
Het terrein is behoorlijk geaccidenteerd. In elk geval gaat het snel behoorlijk steil omhoog, ik merk het tenminste aan m'n kuitspieren en aan het tempo. Na zo'n 200 meter komen we bij een t-splitsing en we gaan eerst even rechtsaf een klein eindje omhoog en dar zien we even verder het onderkomen van Tony en Rebecca. Tenminste er is iemand buiten bezig en die groet ons hartelijk. Tony dus, Rebecca is nog bij de meiden. We hebben een leuk gesprek waarin Tony verteld hoe ze hier zijn beland en wat ze hier van plan zijn op te bouwen.
Daarna gaan we terug en gaan de heuvel verder omhoog het wordt nog steiler. Uiteindelijk komen op een plateau waar eerder wel een schuur lijkt te hebben gestaan want aan de kant liggen een hoop balken en planken. We hebben hier wel een mooi uitzicht.
We kunnen nog hoger maar dat heeft niet mijn voorkeur, m'n benen vinden het voor vandaag wel genoeg. Hogerop blijk je bij goed weer trouwens de oceaan te kunnen zien.
Als we terug zijn gaan Ronald en Marijke een tent (tipi) opzetten die ze te leen hebben gekregen van Jerome.

Garth heeft voor vandaag pompoensoep gemaakt en met wat salade en leftovers van gisteren zijn we voor vandaag weer klaar.
Saskia wil een ketting van lampjes ophangen, gewoon even proberen voor aanstaande zaterdag , want het feestje wordt in 'ons' gebouw gehouden. We denken en doen graag mee, het resultaat stemt haar in elk geval tevreden.
Als Garth en Saskia naar huis gaan, zien en horen we de schepping dat het een lieve lust is. Een prachtige sterrenhemel met een flink lawaai van kikkers en krekels die aan alle kanten te horen zijn.
Even later gaan Ronald en Marijke naar hun nieuwe nachtverblijf, blijkbaar is ons gesnurk hen de afgelopen nachten teveel geworden, of misschien heeft het toch te maken met het feit dat we in dezelfde ruimte sliepen, weliswaar een grote ruimte (9x9) maar toch, een beetje privacy is ook wel leuk. :)
Wij zoeken ons bed op, weer een dag voorbij.

• 23 September 2016 - 16:20

Michel:

Leuk om te lezen.
    Voor wat betreft het weer zitten we hier dus beter op het moment, nu 23 graden met zon en de komende dagen wordt hetzelfde verwacht. I
    Ik begrijp dat morgen de trouwerij is? Had zoiets ook begrepen van Opa Drenth. Maak er in ieder geval wat moois van met elkaar!

• 24 September 2016 - 00:05

Ronald :

O ik had de 30 ste doorgekregen. ... ??
    Ja leuk even die verslagen te lezen :-)

• 24 September 2016 - 21:16

Tineke:

Wat enorm leuk om weer mee te reizen op afstand.
    Jullie zitten wrsch nog midden in de feestvreugde..
    Nog van Harte met dochter, zus, en schoonzus..
    We lezen het verslag wel over hoe het is gegaan...
    Wanneer gaan jullie seperate op reis?
    I stay tuned ;-)
    Heel veel liefs van ons uit het zonnige, maar voor nu, het donkere Ter Apel ;-)

• 11 Oktober 2016 - 04:30

Saskia:

Ha, ik lees ook eindelijk eens ff van jullie ervaringen! In de week dat jullie hier waren was ik lekker gefocust op de tijd samen doorbrengen maar dat jullie al twee week aan het rondreizen waren was ik benieuwed wat jullie beleeft hebben en dacht, begin maar bij het begin! Leuk om zo door jou ogen te lezen hoe je de eerste paar dagen hier ervaren hebt! Op naar het volgende stukje...