luie dag - Reisverslag uit Sydney, Australië van Ton en Fina Poppema - WaarBenJij.nu luie dag - Reisverslag uit Sydney, Australië van Ton en Fina Poppema - WaarBenJij.nu

luie dag

Door: Ton&Fina

Blijf op de hoogte en volg Ton en Fina

03 Januari 2008 | Australië, Sydney

Hoi luitjes,
we hebben gisteren met z'n vieren heerlijk gegeten in het dorp, een caedeau van Tineke en Albert voor Sas haar verjaardag. Fina had 'Chicken and roasted potatoes' en ik heb een kangaroo verorberd. Geen hele hoor :) Het was lekker en heel gezellig (bedankt Tineke en Albert!)
Tegen een uur of tien waren we weer terug (ik(Ton)heb gereden, makkie :)) en zijn toen al vrij snel naar bed gegaan. We waren 's morgens van de 'Presidential Suite' waar we drie nachten heerlijk hebben geslapen naar een gewone double room verhuist. Ook een leuke kamer maar dan zonder badkamer met whirlpool :s Het was wel wennen want dit bed was stugger dan de vorige dus we hebben wat korter geslapen maar dat heeft weer als voordeel dat je een langere dag hebt.

Vanmorgen om half elf pannekoeken gegeten, beetje vreemd(tijd) maar wel lekker. Daarna zijn we het dorp in geweest met z'n zessen (Saskia, Garth, Pascal, Gennie, Fina, Ton) en hebben lekker gewinkeld, bij een 2e hands boekwinkel boeken gekocht voor o.a. opvulling van de bibliotheek hier in huis. Bij een (andere) boekwinkel koffie gedronken en later 'fish and chips', fish was in dit geval haaievlees. Mmmm heerlijk hoor lekkerder dan een nederlands gebakken vis. Heel grappig dat dat kan, buiten op het terras van de boekwinkel fish en chips bij de overburen halen en daar opeten. Moet je in Nederland es proberen!
Terwijl ik m'n boek uitgelezen heb heeft Saskia Fina's haar een kleurtje gegeven, dat zullen jullie op een of andere foto nog wel te zien krijgen. vanavond om zevebn uur nog wat flessen wijn gekocht om de 4wd club te bedanken voor de mooie dag van gisteren.
Dat was het wel voor vandaag, misschien vanavond nog een spelletje en dan vertrekken we morgen voor de Great Ocean Road. Saskia en garth brengen ons naar Mount Gambier waar we een auto gaan huren en we maken er dan gelijk een gezellige dag van met z'n vieren.
We zien wel wanneer we weer in de gelegenheid zijn om een berichtje te sturen.
Lieve groeten, Fina en Ton

• 03 Januari 2008 - 10:52

Ria:

Straks lusten jullie de Hollandse kost niet meer,dat wordt dan een probleem.
    Want haaienvlees en kangeroevlees kun je in Grunningen wel vergeten hoor. Volgens mij eten jullie daar heel veel......
    Goede reis straks en genieten.

• 03 Januari 2008 - 11:15

Opa:

Uit jullie bericht begrepen dat het leven daarginds in den vreemde bestvoldoet en dat jullie daar echt niet verhongeren.Het links rijden is een makkie,dat kan ik me voorstellen daar door het zand waar geen wegen zijn,maar op de grote weg?als je rechts rijden gewoon bent?Wees voorzichtig hoor niet gehaast jullie hebben vakantie.Groeten aan jullie allen

• 03 Januari 2008 - 18:53

Albert:

Hee luitjes.
    fijn dat jullie het zo enorm naar jullie zin hebben
    Maar Ton wat heb jij nu gedaan, Skippy opgegeten mijn filmheld waar moet ik nu naar kijken
    Maar gelukkig heb ik er nog 1 en dat is Flipper dus ik waarschuw jou :-)
    trouwens in een auto rijden waar het stuur rechts zit is erg moeilijk ik heb namelijk een engelse motor gehad en bij dat ding zat het stuur ook rechts ;-)
    Veel plezier daar met ze`n allen

• 04 Januari 2008 - 00:27

Wytske:

heerlijk om met jullie mee te reizen.....
    heel veel plezier op jullie tocht....
    en vette knuffels van mij...:):)

• 04 Januari 2008 - 18:39

A/G:

Leuk die foto's! Ziet er wel heel vakantieachtig uit... We wensen jullie een onvergetelijke trip en zijn benieuwd naar het verslag. Hartelijke groeten uit Ter Apel!