Heenreis, 18 en 19 september - Reisverslag uit Murwillumbah, Australië van Ton en Fina Poppema - WaarBenJij.nu Heenreis, 18 en 19 september - Reisverslag uit Murwillumbah, Australië van Ton en Fina Poppema - WaarBenJij.nu

Heenreis, 18 en 19 september

Door: Ton

Blijf op de hoogte en volg Ton en Fina

21 September 2016 | Australië, Murwillumbah

Vandaag is het zover, we gaan op pad, de wekker gaat om 5:15 en na gedouchet en een snel ontbijt gaan we met de volvo van Ronald en Marijke op pad naar Gieten waar Ronald achter het stuur kruipt en et de meiden achterin gaan we naar Amsterdam zuid-oost. Daar aangekomen stapt Ruben (collega (kind of) van Ronald bij ons in. En rijden we gevijven naar Schiphol. Ronald parkeert de auto voor vertrekhal 3. We laden onze koffers, tassen en rugzakken uit en na afscheid te hebben genomen van Ruben gaan we naar binnen. Ruben neemt de auto mee en zet deze bij hem thuis neer en dan kunnen we hem bij terugkomst daar weer ophalen.

Als we de vetrekhal inlopen zien we een aantal lange rijen mensen staan maar bij de Singapore Airlines incheckbalie kunnen we vrijwel direct inchecken. Dit hadden we normaliter ook thuis kunnen doen maar omdat Ronald's paspoort geen 6 maanden meer geldig is  gaat het niet online.
Bij het inchecken blijkt alleen Fina's trolley 4 kilo te zwaar, hier ook helemaal niet aan gedacht. We hadden ons geconcentreert op de koffer, en die was met 23 kg en een beetje, vol. Whad 30 kg mogen zijn maar daar kwamen achter toen de koffer gepakt was. We pakken vier kilo van de trolley over in m'n rugtas en dan is het zo gepiept.
En dan is er koffie, Starbucks's koffie, we zitten op een bank bij een boekwinkel en ja, daar ga ik natuurlijk (met Marijke) even naar binnen. Met een dwarsligger en twee puzzelboekjes en de laatste Harry Potter voor Marijke gaan we rustig aan richting de gate.

We reizen met een nog nieuwe Airbus 350. Een groot toestel, met voldoende beenruimte. :) We vertrekken op tijd en worden onderweg goed verzorgd. Met het kijken van een paar films (o.a The fault in our stars), wat kletsen, eten en drinken en een puzzel komen we twaalfeneenhalf uur later in een donker Singapore aan. De drie uur die we hier moeten wachten komen we gemakkelijk door met wat rondwandelen, met twee keer met de shuttle naar andere vertrekhallen, koffiedrinken, een bezoek aan de vlindertuin, waar vanwege de duisternis geen vlinder te zien is, de tuin met cactussen die we ons van een vorig bezoek nog goed kunnen herinneren. We gaan ook nog naar de tuin met waterlelies maar dat blijkt een soort van rokers retreat te zijn dus daar zijn we snel weer weg.
Van Singapore vliegen we naar Brisbane, zo'n acht uur verder. Ook nu worden we weer prima verzorgd. Ik kijk een film (Me before you) en probeer wat te slapen, iets wat Fina en Ronald en Marijke een stuk beter afgaat. Boven Brisbane maken we nog een extra rondje en dan landen we eindelijk, 't is nu kwart over zeven in de avond.

Ook hier loopt alles op rolletjes, geen lange wachtrijen we komen gemakkelijk door de douane.  Op naar de autoverhuur. We kunnen hier uit een paar SUV'S kiezen en gaan voor de Mitsubishi Outlander, een automaat. We controleren de auto op krassen, deuken en andere ongerechtigheden maar de auto ziet er prima uit. Hij blijkt nog maar 600 km op de teller te hebben. Ronald gaat rijden, ik vind het prima, ben er trouwens ook te moe voor.
Ronald is een goede chauffeur, probeert nog wel even een paar keer, heel herkenbaar, met de ruitenwissers richting aan te geven. :)) We laten Brisbane snel achter ons. Na zo'n drie kwartier rijden gaan we, omdat we toch wel trek hebben bij een Mc Donalds aan. Daarna is het nog zo'n uurtje rijden waarbij het steeds rustiger op de weg wordt, we treffen nog zo nu en dan een tegenligger.
In Murwillembah een kwartiertje van waar Garth en Saskia wonen treffen we hen beiden, en na een hartelijke begroeting rijden we achter hen aan naar hun huis. Ze wonen op het terrein (100 acres, 400.000 m2) van vrienden, Paul en Nathalie.
We slapen in een apart gebouw dat nu toch niet niet gebruikt wordt. Fina en ik maken ons al snel voor de nacht klaar, Ronald en Marijke gaan nog even met Garth en Saskia mee naar hun onderkomen. Wij gaan slapen.

• 23 September 2016 - 16:26

Michel:

Mooi dat de reis voorspoedig is verlopen. En wat een geluk met de huurauto!

• 11 Oktober 2016 - 04:34

Saskia:

Oops, had het allereerste verslag ff gemist. Fijn dat dat vertrek zo lekker soepel liep en suuuper handig dat de auto bij Ruben kan blijven staan :)