13 maart, 2e dag Adelaide - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Ton en Fina Poppema - WaarBenJij.nu 13 maart, 2e dag Adelaide - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Ton en Fina Poppema - WaarBenJij.nu

13 maart, 2e dag Adelaide

Door: Ton&Fina

Blijf op de hoogte en volg Ton en Fina

13 Maart 2012 | Australië, Adelaide

Adelaide, dinsdag 13 maart, 19:52, 29.4°C.

Gisteren zijn we met een korte, 3 uur durende vlucht, vanuit Brisbane in Adelaide (26°C) aangekomen. Na onze koffer van de convayorbelt te hebben gehaald gingen we op zoek naar de uitgang. De TV-camera’s stonden al te draaien toen we de roltrap afkwamen. :) Voor en achter ons werden we geëscorteerd door de voetballers van Adelaide United FC. Wel grappig, de laatste keer dat we Adelaide verlieten waren er ook TV-camera’s aanwezig, toen om de Adelaide Crows uit te zwaaien.

Met een taxi zijn we naar ons onderkomen (Hostel109) gereden en hebben we ons geïnstalleerd waarbij ik erachter kwam dat het boek waaraan ik begonnen was te lezen op Brisbane airport achter is gebleven (sorry Angelo, je krijgt een nieuwe). Het bleek holiday in Zuid Australië vanwege de Adelaide cup, paarderaces dus. Wat hier een hele happening is, volgens mij te vergelijken met Ascott. Bovendien was er een groot ‘future music’ festival. Al met al dus weinig drukte op straat. Gelukkig konden we wel een supermarkt vinden die open was en hebben we onze eerste boodschappen gedaan.

Gisteravond lekker buiten op het balkon gezeten en hebben we een goed en openhartig gesprek met de Canadese Lyanne gehad. Zij is hier voor een twee weekse cursus ‘Narrative counseling therapy’. Daarna zijn we naar onze kamer gegaan en ik heb nog geprobeerd wat te lezen maar het boek was telkens te zwaar. Dus de oogjes maar dicht gedaan. Welterusten zzzzzz

Lekker geslapen vannacht, wat heet lekker. Gisteravond om een uur of tien erin en zo rond negen uur vanochtend wakker geworden. Schijnbaar hadden we dat toch wel nodig ondanks dat we naar ons idee voldoende gerust hebben onderweg. We hebben lekker ontbeten en zijn van plan om het vandaag rustig aan te doen, tenslotte is het een vrije dag :D)).
Na het ontbijt en ons te hebben ingesmeerd gaan we op stap, ik wil bij een Telstra shop even een simcard voor m’n telefoon kopen. Omdat we hier in het centrum zitten gaan we lekker lopen, nou ja lekker lopen, het is 30+°C, zaak om in de schaduw te blijven. We komen er onderweg achter dat we het fototoestel zijn vergeten maar omdat we later op de dag nog eens het centrum ingaan is dat geen probleem. In de Rundle Mall moet ie zich bevinden. Na de 2e keer vragen de Telstra shop gevonden (we stonden er 30m vandaan :s) en een prepaid simcard gekocht. De Rundle Mall is een (hele) grote winkelstraat met live muziek, straat theater en straat tekenaars of hoe je dat ook noemt. Je weet wel, 3d in een 2d vlak. Bij een juicebar halen we een medium smoothie met banaan, aardbeien en meloen. Heerlijk refreshing. Daarna weer terug naar ons hostel.

Na het middageten tegen een uur of drie weer op pad gegaan voor wat foto’s en nog weer een bezoekje aan de mall en om op de terugweg wat inkopen te doen voor het avondeten. Bij een schoenenzaak nieuwe sandalen gekocht (m’n oude had ik aan België gedoneerd) en welgemutst (spreekwoordelijk natuurlijk :)) want het was echt een bargain, onze tocht vervolgd. Aan het eind van de mall op een overdekt terras gezeten met cappuchino voor Fina en een 'long black with milk on the side' voor mij. En natuurlijk mensen kijken, hoe ze gekleed zijn, hoe ze lopen, hoe ze kijken, prachtig, veel leuker dan de Adelaide Zoo.
Tegen een uur of vijf weer op ‘huis’aan, onderweg een soort van pizabroodjes gekocht wat een goede keus blijkt te zijn. Makkelijk, we zijn tenslotte op vakantie, en erg lekker. Onder het bakken door belt Garth ons op ons nieuwe nummer ( voor wie het weten wil 0499117245). Het doet ons goed zijn stem en enthousiasme te horen.

Nu zit ik hier op het terras, het is heerlijk zwoel (beetje aan de warme kant) het stukje te tikken. Jullie zijn weer helemaal bij. Hoe het wat de berichtgeving de komende dagen gaat weet ik niet maar dat merken we wel.
Een hartelijke groet vanuit Adelaide waar het heel goed toeven is Fina en Ton.

• 13 Maart 2012 - 11:21

Kade 150:

Hallo Aussies,bedankt voor jullie brief.Dus jullie zijn goed uitgeslapen.Wel een heel verschil in temperatuur ,dit is zeker wel even wennen? Wij hier hebben ook goed weer ongeveer 10 graden,maar buiten zitten is niet aan te bevelen.Het woord bargain begreep ik niet ,dus deed het woorden boek goede dienst.Van pa en moe Drenth wens ik jullie alle goeds toe en de hartelijke groeten,ook van mijn kant pa

• 13 Maart 2012 - 12:01

Saskia:

Joepieee...heerlijk zonnetje, lekker bijgeslapen, laat die reis morgen maar beginnen! Hopelijk tegen de tijd dat jullie in Darwin komen is de cyclone er weer vandoor :P Geniet van de komende twee weken 'on the road'! Ik heb vandaag gewerkt en daarna theater gehad maar morgen vrij, dus ga ik zeker ff bellen! Welterusten voor nu, xx

• 13 Maart 2012 - 12:02

Alice Drenth:

Hoi daarro

Wat een lekker weertje hebben jullie daar,ja dat is zeker wel even wennen als je van Nederland komt.
    Fina bedankt voor jou mail ,en een smoothie dat lijkt mij ook wel lekker.
    Geniet van het mooie Australië.groetjes

• 13 Maart 2012 - 14:37

John:

Hallo Ton en Fina,
    Geweldig leuk om vanuit hier jullie reis belevenissen te volgen, voelt het minder afwezig hier.
    PS niet meer wakker schrikken of je iets vergeten bent! dat komt wel als je weer terug bent :)

• 13 Maart 2012 - 15:57

Marijke:

Super leuk om jullie verhalen te lezen en af en toe een berichtje via facebook te krijgen... Ik leef enorm met jullie mee en word erg vrolijk van jullie belevenissen... nu al! Ronald zegt ongeveer 20x per dag dat hij zo jaloers is op jullie... Ik geef hem geen ongelijk :)

dikke knuffel

• 13 Maart 2012 - 17:30

Ronald:

Dus dat wordt een traditie zeg maarspelled vergeten:-P naja als het niet je portemonnee paspoort of tas is dan moet dat wel goed gaan dus maar maken jullie je maar niet te druk en geniet er van ik heb boerenkool gegeten was ook lekkel nou e

latersss

• 13 Maart 2012 - 18:29

Ria:

Ja,ja, vrije dag... Hier zit iemand enorm jaloers te zijn, maar eerlijk is eerlijk.....het is jullie van harte gegunt!
    Enjoy your trip. Liefs van mij.

• 13 Maart 2012 - 21:28

Tineke:

WHHAAAAA... wat weer een heerlijk verhaal..Jaloers???euh..JAAAAAAAA dat kun je wel zeggen hoor,massaal, als ik hieronder de reacties lees..;-) maar het is jullie zo enorm gegund(d of t??) hihi.
    Jullie zijn natuurlijk al verkleurd..wat wil je ook met 30 graden..zoals pa al zegt..het is hier ong.10 graden maar ook goed te doen...de lente komt eraan hoor! Lieverds een dikke knuffel en bedankt voor jullie verhaal..Prachtig! KUSSSS

• 14 Maart 2012 - 08:45

Henk:

hey vakantiegangers, leuk hoor lang leve het internet. als je de verhalen leest heb je het gevoel er toch een beetje bij te zijn. een hele fijne tijd en we genieten mee, gr van de schoenmaker

• 14 Maart 2012 - 13:15

Brunhild:

Lieve mensen, wat heerlijk relaxd!! Ik heb hier net de verwarming wat hoger gezet omdat ik het koud heb... het is vandaag grijs en wat kil. Morgen beloven ze beter:)
    Goed om te lezen dat jullie zo genieten. Lekker eten, leuke mensen, leuke omgeving en nieuwe sandalen! Dat boek is wat jammer, maar wie weet wie je daar weer blij mee hebt gemaakt:D
    Vandaag camper ophalen? Ik ben benieuwd! Geniet lekker verder en tot gauw!!