14 maart, Port Augusta - Reisverslag uit Sydney, Australië van Ton en Fina Poppema - WaarBenJij.nu 14 maart, Port Augusta - Reisverslag uit Sydney, Australië van Ton en Fina Poppema - WaarBenJij.nu

14 maart, Port Augusta

Door: Ton&Fina

Blijf op de hoogte en volg Ton en Fina

16 Maart 2012 | Australië, Sydney

14 maart, port Augusta, 19:11, 21°C.
Het was warm deze nacht, om 6 uur in de morgen nog 26°C. We hebben wel eens beter geslapen maar als we tegen achten wakker worden zijn we er klaar voor. We gaan eerst ff douchen, ontbijten (frambozen yoghurt met een soort cruesli) en de spullen inpakken. Fina heeft geregeld dat er om negen uur een taxi klaar staat en dat halen we op onze sloffen. We komen tegen 9:30 bij Appollo Campers aan en na een aantal handtekeningen en creditcard acties lopen we naar ‘onze’ camper toe. Verdikke die is toch iets groter dan ik dacht, aan de ene kant wel prettig aan de andere kant…. Ik moet er wel mee door Adelaide, maar goed ik ben een vent dus laat ik het niet merken J. Gelukkig is het een automaat en de vorige keren is dat heel goed bevallen. Dat met één hendel de ruitenwissers en de richtingaanwijzer bediend worden is wel zo prettig. De vorige keren gingen vaak de ruitenwissers aan als we van richting/rijbaan wilden veranderen, hebben toentertijd we wel veel lol om gehad trouwens.
Alle ins en outs van de camper wordt ons uitgelegd, ik had van te voren gedacht notities te maken maar niet dus. We zien wel, het komt vast wel goed met een technisch onderlegd iemand als ik (’t is moeilijk bescheiden te blijven….) Als de sleutels ons overhandigd worden en we onze spulletjes inladen kunnen we op pad. Tenminste, ik krijg hem niet gestart J. Even een kundig persoon geraadpleegd en het blijkt dat ie om te starten in de stand N (neutral) moet staan, tja dat had ik natuurlijk kunnen weten maar die hitte he? Later in de middag geeft het display 36,5°C aan, maar daar lachen we om ….. we hebben airco. We gaan op pad en als we een mall zien parkeren we daar onze bak, past wel niet helemaal of helemaal niet maar hij wordt niet over het hoofd gekeken dus laten we hem maar zo staan.
We doen inkopen voor de komende dagen, bij de kassa mag ik iets van 90 dollar afrekenen. Als we de inkopen in de camper hebben geladen gaan e nog even terug want we zijn allebei een beetje gammel en dus is het tijd voor onze eerste en zeker niet de laatste pie (steak/mushroom) mjammie. We bekijken ondertussen hoe we Adelaide uitkomen en gaan dan welgemoed op pad. Het is kwart voor één en ons reisdoel Port Augusta ligt 320km verderop. We rijden vrij gemakkelijk Adelaide uit en dan is het gewoon recht toe recht aan (met hier en daar een bocht). Al vrij snel nadat we Adelaide achter ons gelaten hebben wordt het een stuk rustiger op de weg, lekker relaxed cruisen we verder. Het landschap ziet er verdroogd uit en vanwege de harde wind zitten we af en toe in het stofwolkje. Onderweg hebben we drie korte stops, de eerste keer blijven we vanwege de hitte in de camper en loop ik binnen wat heen en weer. De tweede keer een korte stop want op een gegeven moment zijn er van die vervelende vliegende prikkertjes dus inpakken maar weer. De derde stop is vlak voor Port Augusta bij een info bord waarop we kunnen zien dat het ‘Shoreline Caravan Park’ gemakkelijk te vinden is, we rijden er dan ook in één keer naar toe. We krijgen plaats 41 toegewezen en als ik hem neergezet heb blijkt dat ie wat betreft de power en wateraansluiting toch beter even andersom kan staan, dat dus maar gelijk gedaan en klaar is kees. Fina gaat aan de slag met het avondeten en ik doe ook heel interessante dingen.
Hallo Allemaal
Daar ben ik dan eindelijk in de bocht met een klein verhaaltje. Het is inmiddels half 11 in de avond, dus eigenlijk tijd om op bed te gaan maar ja het is ook zo supergezellig in ons kleine huisje op wielen. Nou ja klein hij is eerlijk gezegd superluxe maar ik wil jullie niet al te jaloers maken.(hihi) Nou vanavond dus aangekomen op de camping in Port Augusta , en na wat gedraaid te hebben had Ton de camper goed geparkeerd voor de electriciteitsaansluiting. Alles werkt na wat gehannes van Ton. Ja nou ja, ik heb het niet eens geprobeerd dus hij heeft het toch maar mooi voor elkaar gekregen. Licht en gas, dus klaar voor de eerste kookactie. We eten vandaag opgebakken aardappeltje met knoflook en ui. En ook nog wat kleine gehaktballetjes erdoorheen. Daarbij eten we krulsla met tomaat en lekkere ceasardressing. mmmm heerlijk geworden. Alleen de aardappels bakken kan ik thuis beter, de pan was niet helemaal je van het, Maar het maakte niet uit we hebben toch heerlijk gegeten.
s’Avonds lekker een koppie koffie genomen na een wandelingetje over de camping en de afwas die nog op ons stond te wachten. En later nog een paar stukken meloen. Lekker met af en toe een vies hapje. Beetje jammer het zag er zo lekker uit. Mensen ik stop ermee, moet mijn voetjes nog wassen die zijn te vies om onder het laken te verstoppen. Ik weet het wel niemand die het ziet, maar toch niet fris. Dus ik zeg jullie wel te rusten en tot het volgende bericht.

Liefs van ons beide!





  • 16 Maart 2012 - 06:09

    Saskia:

    Ha leuk, jullie hebben internet, erg leuk om zo ff bij te lezen, ga gelijk door naar het volgende verhaaltje...

  • 16 Maart 2012 - 10:23

    Kade 150:

    Dag jongelui,fijn te horen dat het jullie goed gaat.Dit verhaal weer aan pa en ma Drenth voorgelezen.Ze leven met jullie mee en vinden het fijn jullie belevenissen te horen.Vanmiddag lees ik hen het vervolg voor,het kon anders wel te veel worden in 1 X.Hartelijke groeten pa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ton en Fina

Nog 3 dagen en dan vertrekken we naar Australië om onze dochter Saskia (Hostelmanager in Robe, South Australia) te bezoeken die er al sinds maart 2006 verblijft. Natuurlijk maken we van deze gelegenheid gebruik om zoveel mogelijk van Australië te zien. We hebben een reisschema opgesteld en aan de hand hiervan alvast (i.v.m. hoogseizoen) binnenlandse vliegreizen, hostels en auto's geboekt.

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 168
Totaal aantal bezoekers 63695

Voorgaande reizen:

09 Oktober 2023 - 23 Oktober 2023

Marokko 2023

08 Oktober 2022 - 28 November 2022

Australië 2022

15 September 2019 - 22 September 2019

Marokko 2019

18 September 2016 - 27 Oktober 2016

Australië 2016

27 Augustus 2015 - 04 September 2015

Marokko 2015

10 Maart 2012 - 18 April 2012

Australië 2012

21 September 2010 - 28 September 2010

Marokko 2010

05 Oktober 2008 - 11 Oktober 2008

Marokko 2008

28 December 2007 - 04 Februari 2008

Australie 2008

Landen bezocht: