20 maart, Kings Canyon - Alice Springs - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Ton en Fina Poppema - WaarBenJij.nu 20 maart, Kings Canyon - Alice Springs - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Ton en Fina Poppema - WaarBenJij.nu

20 maart, Kings Canyon - Alice Springs

Door: Ton&Fina

Blijf op de hoogte en volg Ton en Fina

24 Maart 2012 | Australië, Alice Springs

20 maart, Kings Canyon - Alice springs, 450km.
26°C was het vannacht, dus niet echt koud. Om zeven uur eruit om de zonsopgang te zien en te fotograferen maar ons cameraatje maakt er maar wat van, ligt niet aan ons hoor! :)
Na ons ontbijt met vanilleyoghurt en cruesli maken we ons klaar. Stoelen en tafeltje opruimen, binnen de spullen op hun plek leggen en de laatste was binnenhalen. Lekker even douchen, ook nog wat water innemen en bij het bij het tankstation de voorraad diesel aanvullen. Ik stop bij 30 liter want ze rekenen hier $2,13 en bij Erldunda is dat beduidend minder. We kunnen nu echt weg, het is even na negenen en ik weet niet hoe het komt maar bijna elke keer zijn wij de laatsten die vertrekken. Maar voor ons doen is het mooi op tijd. We hebben vandaag 450km voor de boeg en we zijn er klaar voor. Ik rijdt een uurtje waarna Fina het van me overneemt. Als ze merkt dat ze wat moe wordt zet ze hem aan de kant en loop ik buitenom om het stuur weer over te nemen, sjonge het wordt al flink warm. Het is al meer dan 30°C. Ik krijg, ondanks de warmte, een brainwave en sluit het gordijn naar de rest van de camper. Op deze manier heeft de airco het een stuk makkelijker en voelt het koeler aan.
Het moet volgens Fina niet ver meer zijn naar de Lasseter Highway. En inderdaad als ik pak em beet driehonderd meter heb gereden zien we komend over een heuveltje de splitsing; rechtsaf naar Uluru en linksaf naar Erldunda aan de Stuart Highway. Nog even een foto van het bord en eentje van mij met m’n nieuwe Jackaru hoed op staand bij een kunstwerk dat het ‘Red Centre Way’ markeert. We gaan weer verder en na een goed uur staan we te tanken bij Erldunda en betalen nu 4 dollarcent meer voor een liter diesel ($1,94) dan twee dagen terug. In het restaurantje annex souvenirshop nemen we een paccacio en een quice. We delen het samen, het smaakt prima. Daarna weer verder, nog een paar honderd kilometer naar Alice Springs. We stoppen nog een keer omdat we beide moe zijn, het zal de hitte zijn (het is nu 34°C) ook al hebben we airco.Bij een public toilet is een kraan, even met de kop eronder, het shirt wat nat maken en we voelen ons letterlijk en figuurlijk weer een stuk frisser. Tot aan Alice Springs geen moment meer moe gevoeld. We gaan ervan uit dat we in Alice Springs wel de nodige borden voor campgrounds zullen zien. Maar nee hoor, we zullen naar het centrum moeten, daar zullen ze wel een tourist information hebben. Nadat we met enige moeite in het centrum een een plek voor de camper hebben gevonden is de vvv snel gevonden. Het blijkt dat we een drietal campgrounds voorbijgereden zijn zonder er erg in te hebben. Maar er zijn er meer, we kiezen voor de ‘Stuart Caravan Park’ en dat blijkt geen verkeerde keus. Ten eerste ligt het aan de weg naar het ‘West Mac Donnell National Park’, waar wij morgen de een aantal mooie plekjes hopen te zien en ten tweede het is een mooie camping met veel bomen en grasveldjes en een pool. Nadat we ons tegen half zes hebben ingecheckt en de camper op z’n plek hebben gezet (50meter van het zwembad en 15 meter van de toilen/douches). trekken we onze zwemkleding aan en gaan douchen of omgekeerd en gaan dan lekker even een half uurtje in het zwembad spelen. Ook hier weer een drukte van belang, we zijn weer met z’n tweetjes maar dat vinden we niet erg. Heerlijk verfrist gaan we weer naar de camper terug waar we nog iets drinken alvorens Fina met het eten begint. Het voelt gezeten in zwembroek en zwempak best een beetje fris aan ondanks de 29 graden, dus toch maar even omgekleed.
We eten macaroni (de rest van gisteren, mjammie) met sla, en vanille yoghurt na. We brengen daarna de avond door met buurman Peter, deze heeft de nodige tips waar wel en niet te gaan. Geen Tennant Creek en geen Katherine maar Renner Springs en Mataranka. We moeten nog maar even kijken, we krijgen van hem de Lonely Planet Australië editie, kunnen we zelf even lezen. Tussendoor belt Saskia en Fina gaat een tijdje in de camper zitten praten.
Om half elf gaat de buurman naar zijn eigen onderkomen en wij (fina) maken ons klaar voor de nacht. Ik ga nog even voor in de camper zitten om de laatste twee dagen op waarbenjij.nu te zetten, we hebben nu een goede internet verbinding via Piewifi . Rond twaalf uur ga ik ook naar bedje toe. Tot morgen.

• 24 Maart 2012 - 09:47

Saskia:

Joepie...de verhaaltjes zijn er weer! Jullie hebben vandaag (zaterdag) geen bereik in - denk ik - Kakadu. Morgen maar weer ff proberen, hoewel jullie in het national park blijven kan het net ff zijn dat jullie wel ontvangst hebben. En anders...nou ja, dan wacht ik tot jullie in Litchfield of Darwin zijn. Zou leuk zijn jullie nog ff te spreken voordat jullie naar Brisbane vliegen maar ach, de verhalen en foto's kunnen natuurlijk ook allemaal tijdens onze cruise...hoera nog maar een week dan zien we jullie!! :D Ok, ik ga ff verder lezen!

• 24 Maart 2012 - 13:19

Alice Drenth:

heh ja de verhaaltjes zijn er weer
    even een pauze en heerlijk genieten van jullie reis door Australië.
    Ook wij hebben hier al een paar dagen mooi weer 17 graden maar geen 30 (gelukkig pppfff) en ook hier hangt de was lekker buiten te wapperen.
    Heerlijk dat er af en toe een zwembad is was je je even lekker kan vertoeven en afkoelen.
    op naar het volgende verhaaltje.

• 24 Maart 2012 - 13:20

Alice Drenth:

heh ja de verhaaltjes zijn er weer
    even een pauze en heerlijk genieten van jullie reis door Australië.
    op naar het volgende verhaaltje.