22 maart, Alice Springs - Renner Springs Roadhouse - Reisverslag uit Sydney, Australië van Ton en Fina Poppema - WaarBenJij.nu 22 maart, Alice Springs - Renner Springs Roadhouse - Reisverslag uit Sydney, Australië van Ton en Fina Poppema - WaarBenJij.nu

22 maart, Alice Springs - Renner Springs Roadhouse

Door: Ton&Fina

Blijf op de hoogte en volg Ton en Fina

24 Maart 2012 | Australië, Sydney

22 maart, Alice Springs - Renner Springs Roadhouse

We wilden op tijd weg, nou dat is gelukt. Fina heeft zich een uurtje vergist, nadat we de benen buiten bed hebben blijkt het half zeven i.p.v half acht te zijn. Maar we hebben onze slaap gehad en dus gaan we aan de slag. Ik ruim het beddegoed op en zorg dat ons bed weer twee zitbanken zijn. Na een lekkere douche en een lekker relaxed ontbijt gaan we op pad. Fina levert de sleutel bij de receptie in en de kaartjes die we in de stad op de bus wilden doen kunnen we hier ook afgeven, scheelt ook weer. Aan de grote weg naar het noorden zit een Apollo vestiging en hier laat ik onze gastank bijvullen. Alice springs laten we tegen half negen achter ons, we rijden vandaag zo’n 600km. De eerste stop is Barrow Creek. Peter had ons gezegd dat ie 10km buiten Alice Springs op ons zou wachten, Als we daar een memorial met parkeerplaats voorbij rijden zie we de auto met campertrailer van Peter niet staan. Na een paar kilometer realiseer ik me dat wij misschien voor hem aan zijn want hij was nog niet weg toen wij vetrokken en omdat we de stad niet in hoefden zijjn we hem misschien voor. Camper gekeerd en terug naar de parkeerplaats waar we tien minuten hebben gewacht. Ik heb toen iets in het zand geschreven dat hij maar door moest rijden en Fina eenzelfde boodschap op een papier die we bij een vuilnisbak vastgekneld hebben. Dat gaat ie niet missen. Wij gaan verder. Bij Ti Tree roadhouse zie ik wel een rode auto richting Alice Springs in de schaduw van een flinke boom geparkeerd staan maar wij rijden verder. Het is een rustige rit, we zien vogels maar dat is het dan ook wat de fauna betreft. Barrow Creek waar we onze eerste stop hebben is een slecht onderhouden roadhouse, de shop lokt niet erg dus we blijven lekker in de schaduw van een boom wachten op Peter die zo’n tien minuten later komt opdagen. In onze camper drinken we iced coffee praten we wat en gaan dan weer op pad. De 2e stop is bij de Devils Marbles, dit zijn grote metershoge stenen met afgeronde vormen, op verschillende plekken op elkaar en naast elkaar liggend. Bij een infobord staat ook een wandeling aangegeven, een rondje van 350m om een groep rotsblokken, stelt niets voor maar met 32 graden is het niet echt lekker wandelen. Als we een honderdvijftig meter gelopen hebben en al verschillende mooie foto’s hebben gemaakt, laat de camera het afweten. De batterijen zijn leeg, weer niet opgeladen vannacht. Ik weer terug naar de camper maar pas als Fina komt kijken waar ik blijf zie ik ze ineens liggen, gauw de batterijen erin en we gaan weer.
Achteraf zijn we wel blij met de vertraging, want als we weer bij het infopunt terug zijn zie ik twintig meter verderop een dingo lopen. Die gaat natuurlijk een aantal keer op de foto. Helemaal happy gaan we weer verder. Onze 3e stop is bij Tennant Creek, hier hebben we bij een BP tankstation gegeten bij Red Rooster (een soort Mc Donalds of KFC). Fina neemt fish and chips en ik een peri peri chicken wrap met frites.
Als we in het donker de laatste tientallen kilometers rijden en tegen achten bij Renner Springs Roadhouse aankomen blijkt dit niet direct een 5, 4, 3, 2 of 1 ster camping te zijn. Peter heeft zich een paar kilometer vergist, we hadden naar Banka Banka gemoeten, daar zijn we een kwartier terug langsgekomen. Maar goed we staan hier maar voor één nacht morgen gaan we toch weer verder. Ze rekenen wel $31, een rip off. Maar we hebben power, de airco kan aan, ook niet verkeerd want het is nog steeds aardig warm, zo’n 27°C.
We hebben Peter nog even wat gedronken in de bar en na een half uurtje zijn we naar de camper teruggegaan waar ik het, verhaaltje van gisteren afgemaakt heb en wat punten van vandaag genoteerd heb. we doen om 22:20 de oogjes dicht, vandaag zijn we 12 uur op pad geweest, morgen een korte rit naar Mataranka (±390km). Hopelijk kunnen we daar dan ook weer wat op internet zetten.

• 24 Maart 2012 - 21:34

Saskia:

Joepie de eerste dingo :) Tijdens mijn reizen heb ik ze alleen op Fraser gezien, wist niet dat ze daar in the Red Centre ook rondlopen. Als ze maar beetje op een afstand blijven of je in elk geval geen eten hebt anders vinden ze je snel! Leuk dat wat eerst als een tegenslag lijkt dan opeens een + puntje wordt :) Wilde gisteren alle verhaaltjes lezen maar doordat de puppies de kabels van de laptop erg interessant vinden de laptop maar ff van de power af gedaan en toen ging mijn schermpje blank. Plus puntje: nu heb ik nog een verhaaltje te goed :D

• 26 Maart 2012 - 17:15

Kade 150:

Goededag jongelui,jullie hebben een flink eind gereden,meer dan 600 km.en de camper voldoet nog steeds? In welke stad leveren jullie de camper af ,is dat in Darwin? Jullie hebben mooi weer maar hier is het ook bijzonder mooi. 4 dagen naar de schaatswedstrijden gekeken in Heerenveen.Ja de Nederlanders deden het goed.De verrichtingen via de TV gevolgd.Groeten uit Stadskanaal