Mataranka-Katherine - Reisverslag uit Katherine, Australië van Ton en Fina Poppema - WaarBenJij.nu Mataranka-Katherine - Reisverslag uit Katherine, Australië van Ton en Fina Poppema - WaarBenJij.nu

Mataranka-Katherine

Door: Ton&Fina

Blijf op de hoogte en volg Ton en Fina

28 Maart 2012 | Australië, Katherine

Hallo lieve familie en vrienden

Vandaag is het 24 maart 2012.

Vanmorgen zijn Ton en ik al weer vroeg uit de veren, het is kwart voor 7 als we in onze badkleding klaar staan voor een heerlijke ochtend swim in het warme water bij Mataranka. Wat een heerlijke plek is dat midden tussen de palmbomen, in prachtige natuurlijke omgeving. Het water is ongeveer 34 graden dus heel warm, ongelooflijk dat het s'ochtends al zo lekker warm is. Maar dat komt van de dagen ervoor natuurlijk. Bijzonder om dit mee te maken. Ik ben echt onder de indruk.
Na de ochtendswim, lopen we terug naar onze camper, en gaan maar eens een ontbijtje nuttigen. We hebben deze keer custardvla met een soort vruchtencornflakes.
Best te doen maar niet zo heel geweldig. Peter is bij ons aangeschoven en neemt een kopje koffie.
We hebben een kort overleg wat we gaan doen. We laten ons nog even op de foto nemen door een oudere man die dichtbij ons staat. Met zijn 3tjes staan we er nu op.
Daarna springen we in onze camper en rijden achter Peter aan naar een andere plek om te zwemmen. Bitter spring genoemd. Het blijkt dat de weg die toegang bied tot het zwemgebied is ondergelopen, maar niet getreurd we kunnen samen met de 4 weel drive van Peter verder door het water en komen zo aan bij een speciale plek om te zwemmen. ( En Jan Fluit er zijn hele mooie waterplanten, ik heb ze op de foto, prachtig, ik zie overal mooie planten en bloemen trouwens) We zwemmen door het gebied dat in een hoefijzervorm door het woud gaat. En na de verfrissing lopen we terug naar het beginpunt. Het loopt niet gemakkelijk zonder schoeisel omdat het allemaal steentjes zijn. Maar Ton heeft een heel goed plan, hij neemt 2 grote droge palmtakken van de grond en zet onder elke voet een palmtak en maakt skibewegingen om vooruit te komen. Een mooi gezicht, en ik pas die techniek ook maar toe. Na even te hebben nagenoten en wat foto's te hebben gemaakt, gaan we terug naar de auto weer door de overgelopen weg, en daarna overstappen in onze camper om terug te gaan naar Mataranka. Bij een benzinepomp kopen we een iced koffie en nemen die mee naar het park er tegenover om die daar te drinken. We praten nog even na en nemen afscheid van Peter.
We gaan nu weer met zijn beiden onze reis voortzetten en we vinden het ook weer goed zo. We rijden naar een camping ongeveer 100 kilometer verder, maar het is niet duidelijk aangegeven op de borden terwijl Ton het goed had uitgewerkt thuis. Ton vroeg nog aan een man waar de big 4 camping zat en de man reed ons er zowaar heen. Heel vriendelijk, maar daar aangekomen was het niet wat we zochten. Het was donker bij de receptie en weinig leven op het terrein. Dus toch maar weer verder zoeken, we hadden inmiddels trek en behoorlijke dorst, ik had het even gehad met zoeken en kijken en keren en het draaien van de camper.
Maar oke we zetten ons weer schrap en gingen weer verder, na een lange weg (waar is die niet in Australië) kwamen we eindelijk bij een camping waar wij ook mochten bivakkeren. Het terrein opgereden en gelijk een plekje opgezocht. Dicht bij een prachtig zwembad. We hebben kennis gemaakt met de buurman en gevraagd waar de receptie was om in te checken. Ton reed terug en ik ben gelijk het zwembad ingegaan om heerlijk af te koelen. Gelukkig had ik mijn badpak nog aan onder mijn kleding. Zalig na een redelijk korte rit, vergeleken met de vorige dagen. Het was de moeite waard om de kiezen even op elkaar te zetten en door te rijden, we hebben een mooi plekje gevonden. Na een tijdje kwam Ton ook weer de camping op rijden en had de incheck geregeld. En na de camper op zijn plek te hebben gezet, kwam hij lekker bij me in het zwembad. Gezellig zo met zijn beiden in het zwembad. Het lijkt er op of het ons privé bad is. Heerlijk. Na het zwemmen terug naar de camper en wat gedronken. En ja het is voor mij weer tijd om te koken een warm werkje als het zo warm is (rond de 30 graden) Maar ook wel weer gezellig in zo’n klein huisje op wielen. Ton is nog wat met Marijke aan het whats uppen. En we hebben Saskia nog gebeld de verbinding is 3 keer uitgevallen, saskia belde telkens terug maar na de laatste keer vond ze het wel welletjes. Was weer gezellig om zo met saskia te praten nu ze toch redelijk dichtbij ons zit. Daarna hebben we lekker gegeten en de boel weer afgewassen en opgeruimd.
Het was een relaxte avond.

Tineke Gefeliciteerd van ons beide en een leuke verjaardag morgen!

Dit komt te laat aan maar we hebben op dit moment geen mogelijkheid om oze berichten te verzenden!

Liefs uit een warm Australië voor jullie allen een dikke knuffel. Ton en Fina

• 28 Maart 2012 - 09:33

Tineke:

Hey lekkere genieters...in 1 klap een tig verhalen...leuk.
    Dank voor de felicitatie..;-)
    Heb een leuke verjaardag gehad.
    Ik heb een carkit van Albert gekregen voor mijn verjaardag...superduperleuk.
    Nu kan ik jullie ook bellen vanuit mijn eigen karretje..;-)hahaha.maar niet heus..pffff.
    Ik ga weer verder lezen onder het genot van een kop koffie, en pal in de zon..;-) heerlijk!

• 28 Maart 2012 - 09:39

Sas:

Hey mams aan het schrijven, leuk! Kan me voorstellen dat het weer lekker is zo met z'n twee, bye bye Peter! En palmtak schaatsen, erg creatief pap :)