dag 5, Beni Mellal - Reisverslag uit Rabat, Marokko van Ton en Fina Poppema - WaarBenJij.nu dag 5, Beni Mellal - Reisverslag uit Rabat, Marokko van Ton en Fina Poppema - WaarBenJij.nu

dag 5, Beni Mellal

Door: Ton&Fina

Blijf op de hoogte en volg Ton en Fina

09 Oktober 2008 | Marokko, Rabat

Hallo lieverds,

Vanmorgen op tijd opgestaan want we gaan naar Beni Mellal een stad met zo'n honderdduizend inwoners. We eten ons ontbijt en gaan dan op pad. Het regent wat en het is wat frisser dan de afgelopen dagen. We moeten een kleine veertig kilometer door de bergen rijden en eenmaal onderweg merk ik dat de ruitensproeiervloeistof wel is bijgevuld maar dat de spuiters niet werken, wel vervelend maar ja het is niet anders. De rit door de bergen is vooral bedachtzaam zijn omdat ze hier nog nauwelijks van vangrails gehoord hebben, we rijden vaak vlak langs de afgrond. Maar het de natuur is ruig mooi en als we steeds dichter bij het einddoel zijn begint het ook steeds meer op te klaren.
In Beni Mellal moeten Mohammed en Hafida eerst even wat papierwerk regelen en dan gaan we naar een fort op een heuvel vanwaar we een prachtig uitzicht hebben op het laagland.
Na de fotosessie gaan we naar Ein Assardoun 'the eye of the mule', een cascade. Het is wereldberoemd in Beni Mellal en omstreken en het is gelegen in een mooi park. We genieten van de omgeving en zoals de vorige dagen hebben we ook weer veel plezier met elkaar. We zoeken na een mooie wandeling een terras op een bestellen wat te drinken. Leuke arabische muziek klinkt uit de speakers en dat nodigt uit tot een dansje, Hafida en later ook Fina laten ons zien hoe dat moet.
Als we later opbreken en de auto ophalen moeten we nog even onderhandelen met diegeen die onze autoruiten heeft gewassen. Hij zegt geef maar wat je wilt. Talal vindt dat tien Dirham (een euro) meer dan genoeg is. Waarop de familie Hafid wordt uitgescholden voor slechte moslims (zij zijn er de oorzaak van dat hij minder geld vangt).
We gaan nog wat boodschappen doen in de soeks (markt) en kopen nog iets voor Muluud en Saadia die er de hele tijd zijn geweest om mee te helpen ons te verzorgen :)
Als we weer naar huis rijden genieten we van de prachtige ruige bergen.
Thuisgekomen om ongeveer een uur of drie delen we eerst de cadeaus uit en dan kunnen we aan tafel. met name Saadia is al vanaf negen uur bezig geweest om ons iets heerlijks voor te zetten. We eten onze buikjes vol en hebben vreslijk veel plezier. Lachen, gieren brullen. Hafidfa is echt een druif, met haar erbij is het elke keer weer lachen geblazen.
We hebben net nog even koffie/thee gedronken en gaan nog even gezellig doorzetten. Dus stop ik er maar mee.

Alweer bijna een dag voorbij. Morgen gaan we alweer weg van hier en dat gaat best wel moeilijk worden voor zowel voor hen als ons want we hebben het goed met elkaar.
Maar goed morgen wacht ons Marrakech een drukke bijzondere stad, we zullen zien.

liefs van de poppemaatjes






  • 10 Oktober 2008 - 02:44

    Michel:

    Goh ben ik alweer de eerste die een berichtje achterlaat? :p

    De rest van de familie is geloof ik weer aan het uitslapen..

    Weer een topdag gehad lees ik. Ik ben blij dat jullie het zo naar de zin hebben daar in Marokko. Heb zo'n idee dat bij thuiskomst er nog wel meer verhalen blijken te zijn ;)

    Oh paps, misschien even handig te vermelden hoe laat Ronald op Schiphol moet staan zondag?!?

    De groeten van hier, nog ff een mailtje naar Nevily schrijven en wat eten en dan stap ik weer op de fiets..

    Chao chao

  • 10 Oktober 2008 - 04:55

    Wytske:

    hahaha Jah Michel...;) de rest gaat nog wel volgen..:):) moujaaahhh de rest........ik mis wel van velen even een reactie, maar wij zijn de trouwe schrijvers in iedergeval...;)lieverd...:) mijn wekker ging al voor 5, maar jah...ik kon niet zomaar achter de pc, had andere dingen te doen..drukke moeder en huisvrouw he...wwwhhhahahah
    Ga jij elke dag op de fiets naar Buinen? klasse!! of eehh naar de bushalte...;)Het is nu kwart voor 7..Eljakim ook net weggebracht..

    sorry Ton en Fien, dat was even aan Michel gericht...dat arme jong moet ook zo hard werken, maar jah....over 2 maanden zal hij ons wel op de hoogte houden van zijn gebeurtenissen..denk ik...:D:D
    Mooi wat jullie zo heerlijk ondernemen,ik vind het geweldig...en geniet ook erg met jullie mee, maar doen we allemaal denk ik wel...het is nu vrijdag en over 2 dagen staan jullie met je koffertjes alweer op Schiphol...zo een week vol gebeurtenissen en zo compleet een geheel ander land, zal wel effe omschakelen zijn...
    Geniet nog maar even!!!van deze nieuwe vrijdag...liefs van Wytske...

  • 10 Oktober 2008 - 07:17

    Tineke:

    ZO FIJN DAT JULLIE GENIETEN MET ELKAAR.IK MERK IN DE VERHALEN DAT HET STEEDS LEUKER GAAT WORDEN EN JULLIE JE MEER OP JE GEMAK VOELEN...ERG LOGISCH BTW.
    MOK DR NOG WAT VAN ..VEUR DAJE WAITN IST VEURBIE...
    DOE ZE DE HARTELIJKE GROETEN..
    IK ZIT BIJ WYTS, HEBBEN NET ONTBIJT OP, WYTS STAAT TE DOESEN EN NATANAEL IS NET WEG.HIJ HEEFT AUTORIJLES..
    WE GAAN ER IETS LEUKS VAN MAKEN VANDAAG...
    LIEFS VAN MIJ!!

    HÈ, WOAR IS PA? LIGGE NOG INT NUST???NOG GEEN VERHAALTJE?NOG EVEN GEDULD, HIJ ZAL STRAKS WEL REAGEREN..;-)
    PA, DAT JE MAAR VEEL GLASKLANTEN MAG HEBBEN VANDAAG.DOEIIIIII

  • 10 Oktober 2008 - 08:40

    Rick @ School:

    Hey lieve ton en fina,

    Wat weer een super verhaal, ik geniet elke dag weer met jullie mee, alhoewel het me leuker lijkt om daar ook eens alles te bewonderen hahaha.
    Ik wens jullie nog een fijne 2 dagen toe.

    Tot snel!

    Liefs neefje rick

  • 10 Oktober 2008 - 10:08

    Wyts En Tien....:

    TON, WAT HEBBEN ZE TOCH WEL MET JE GEDAAN DAAR??
    GEEN KOPPIE KLEINER IN IEDER GEVAL...MAAR WAAR ZIJN JE BENEN GEBLEVEN?
    HANGEN DIE NAAST DE GEITENKOP OF GEITEKOP MISSCHIEN?

  • 10 Oktober 2008 - 11:36

    Vera:

    Hoi Ton en Fina! :)

    Wat een verhalen! Jullie maken nogal wat mee daar, kan me voorstellen dat het vervelend is om weer afscheid van de mensen te moeten nemen. Maar straks weer gewoon naar de wc moet ook wel fijn zijn ;)
    Alvast een goede reis gewenst!

    Liefs Vera

  • 10 Oktober 2008 - 17:47

    Saskia:

    Ha die pa en ma,

    Volgens mij hebben jullie daar wel lol met z'n allen. Dat zien we aan de foto's. Mam op een ezel, jullie beide als echte marokaanse mensen verkleed, pap inderdaad geen koppie maar een pootje kleiner...

    Jullie genieten en het komt jullie helemaal toe. Lekker blijven doen, ook morgen in Marakech!!

    Liefs en knuffel van hier
    xx

  • 10 Oktober 2008 - 18:26

    Opa:

    Hallo,dus ook vandaag weer een goede dag gehad.Nou kijk maar goed uit met autorijden zo langs die ravijnen.Alcohol word daar zeker niet of weinig gebruikt? Het is boeiend wat jullie daar beleven dus al weer een waterval gezien.Juist las ik op nieuws nu dat een stel homo s in Marokko getrouwd zijn,daar zal wel protest op komen.Zelf vind ik dat ook maar niks.Zijn daar in Marokko ook lange mensen of is Ton een bezienswaardigheid net als Irene indertijd in Thailand? Groet uit het vandaag ook zonnige Nederland

  • 11 Oktober 2008 - 07:04

    Marcel:

    Hoi Lieve mensen,
    Tof dat jullie het daar zo leuk hebben..., leuke foto's trouwens
    Geniet er nog even van en tot gauw.
    Groetsels

  • 11 Oktober 2008 - 07:27

    Tineke:

    KOM IK MN BED NET UIT..IK DENK IK WIL REACTIE PLAATSEN VOORDAT MIES EN WYTS DAT DOEN...IS ER GEEN VERHAAL..ZONDE HE??MAAR IK BEN WEL DE EERSTE VAN DEZE DAG..HET IS VANDAAG 11 OKTOBER..HALF 10
    NU JA.MOCHTEN JULLIE DIT NOG LEZEN DAN WENS IK JULLIE EEN GOEDE TERUGREIS EN TOT GAUW..
    LEKKER ETEN IN HET VLIEGTUIG.DIKKE KNUFFFF..

  • 11 Oktober 2008 - 10:57

    Henk:

    hey luitjes erg leuk die belevenissen maar hoe ga je dat straks in nederland doen want je kunt je lezers toch niet teleurstellen haha . nou dan maar een krant beginnen . wens jullie nog een fijne tijd gr uut ter oapel

  • 11 Oktober 2008 - 11:58

    Wytske:

    naaahhh Henk en Tineke.......dat telt niet, jullie zijn niet de eersten die reageren op dit nieuw bericht...:):) heb IK gedaan...:P:P:P

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Marokko, Rabat

Marokko 2008

Recente Reisverslagen:

11 Oktober 2008

Laatste dag in Marokko

09 Oktober 2008

dag 5, Beni Mellal

08 Oktober 2008

dag 4, markt

07 Oktober 2008

dag 3, dagje uit.

06 Oktober 2008

2e dag
Ton en Fina

Nog 3 dagen en dan vertrekken we naar Australië om onze dochter Saskia (Hostelmanager in Robe, South Australia) te bezoeken die er al sinds maart 2006 verblijft. Natuurlijk maken we van deze gelegenheid gebruik om zoveel mogelijk van Australië te zien. We hebben een reisschema opgesteld en aan de hand hiervan alvast (i.v.m. hoogseizoen) binnenlandse vliegreizen, hostels en auto's geboekt.

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 361
Totaal aantal bezoekers 62876

Voorgaande reizen:

09 Oktober 2023 - 23 Oktober 2023

Marokko 2023

08 Oktober 2022 - 28 November 2022

Australië 2022

15 September 2019 - 22 September 2019

Marokko 2019

18 September 2016 - 27 Oktober 2016

Australië 2016

27 Augustus 2015 - 04 September 2015

Marokko 2015

10 Maart 2012 - 18 April 2012

Australië 2012

21 September 2010 - 28 September 2010

Marokko 2010

05 Oktober 2008 - 11 Oktober 2008

Marokko 2008

28 December 2007 - 04 Februari 2008

Australie 2008

Landen bezocht: