Laatste dag in Marokko - Reisverslag uit Marrakesh, Marokko van Ton en Fina Poppema - WaarBenJij.nu Laatste dag in Marokko - Reisverslag uit Marrakesh, Marokko van Ton en Fina Poppema - WaarBenJij.nu

Laatste dag in Marokko

Door: Ton&Fina

Blijf op de hoogte en volg Ton en Fina

11 Oktober 2008 | Marokko, Marrakesh

Hallo mensen,

we hebben een internetcafe gevonden die open is maar hebben niet zoveel tijd, dus een klein berichtje.

Gisteren zijn we na een emotioneel afscheid van de familie Hafid tegen een uur of drie vertrokken uit Ouaouizerth.
Weer dezelfde prachtige rit door de bergen als eergisteren en daarna in bijna een rechte lijn naar Marrakech. We moesten op de hele rit van 200km één keer links afslaan en die afslag hebben we dus gemist. Na zo`n 5 minuten hadden we al enige argwaan omdat nu ineens de afstand tot een andere stad aangegeven stond. Dus de kaart er maar bij gepakt. En inderdaad fout. Terug dus maar en rechtsafslaan in ??? (zoeken we nog op, en anders doen jullie zelf maar even onderzoek).
Het wordt wel steeds donkerder maar het lijkt net of wij de enigen zijn die dat in de gaten hebben want de rest rijdt gewoon zonder licht. Zelfs als het compleet donker is rijden veel brommers, fietsers (geen enkele fietser met licht gezien) zonder licht. Mensen steken gewoon over tijdens de drukte of staan middden op de weg om over te steken, uitkijken dus.
We hadden om halfzeven afgesproken en we waren er precies op tijd. Na zo'n kwartiertje wachten kwam de nieuwe Mohammed ons begroeten en reden we achter hem aan naar een parkeergarage in de Medina van Marrakech. Daarna hebben we nog een kleine rondwandeling door de soeks. Dames dit is echt iets om te smullen je kijkt je ogen uit, nooit zoiets, zoveel spullen en prullen bij elkaar gezien. En het Djema el fna (jamaafna). Een beroemd plein in de oude stad. Waar muziek wordt gemaakt, spelletjes gedaan gegeten en gedronken wordt en ...... teveel om op te noemen.
Dan terug naar de auto en rijden naar het huis van onze gastheer en gastvrouw (Hafida en Mohammed).
Nog een avocado drank gedronken en een gebakje en toen naar bed. Goed geslapen en vandaag gaan we nog wat leuke dingen doen maar dat vertellen we jullie morgen wel.

liefs van Ton en een dikke smok van Fien.

• 11 Oktober 2008 - 11:55

Wytske:

hoi luitjes....ik als eerste...;) (jullie waren laat:)) wil jullie even een goede reis toewensen..veel goed sen veel liefs en fijn dat jullie weer naar huis komen....knuffelsss...

• 11 Oktober 2008 - 12:29

Opa:

Hallo Ton en Fien,ja afscheid nemen van een goede relatie valt zeker niet mee maar wellicht weet de familie Hafid de weg naar Nederland te vinden.Zeg Ton wat makkelijk he zo n tom tom.Jullie hebben toch ook van die soek kiekjes gemaakt ,of had je toen al je ogen uitgekeken?Nou ook voor morgen alle goeds gewenst.Groeten uit een stralend Nederland

• 11 Oktober 2008 - 13:34

Tineke:

ohjeee ik niet meer snap ...heten ze allemaal daar hafid en mohammed???hihihi
    ...Euh wyts...ik was vanmorgen eerste hahahah zie maar op de vorige reacties...
    Lieve ton en fien ...tot gauw, en heb maar een goede reis..

• 11 Oktober 2008 - 14:24

Ronald R.:

Hoi Ton en Fina,

Leuk om te horen/lezen/zien dat jullie het daar zo naar je zin hebben! Erg leuke foto's ook, ben benieuwd naar alle verhalen! Goede terugreis en tot snel :)!

Liefs van Ronald R.

• 11 Oktober 2008 - 18:25

Saskia:

Ha die pap en mam! Geweldig!! 1 afslag en die nu net gemist, hehe. Doet me denken aan het verre omrijden mam, ooit na een een turnwedstrijd van mij, naar Stadskanaal via ??, :D Weet niet of jullie dit nog lezen voordat jullie terug naar Nederland vliegen maar ook van mij een goede terugreis gewenst!! En als jullie erg trek hebben nadat jullie geland zijn: jullie weten Zwolle te vinden! Dikke knuffel en hopelijk tot gauw! xxx

• 11 Oktober 2008 - 18:49

Wytske:

heejjj Sas.....ook de weg vinden in belgie was vorig jaar lastig toch????:D:D:D nee niet echt jou bedoelt trouwens...hihihihi maar je mams...:)