dag 3, dagje uit. - Reisverslag uit Rabat, Marokko van Ton en Fina Poppema - WaarBenJij.nu dag 3, dagje uit. - Reisverslag uit Rabat, Marokko van Ton en Fina Poppema - WaarBenJij.nu

dag 3, dagje uit.

Door: Ton&Fina

Blijf op de hoogte en volg Ton en Fina

07 Oktober 2008 | Marokko, Rabat

hallo lieve mensen,

Vannacht goed geslapen eventjes een paar honden gehoord maar geen geweervuur gehoord dus die zijn de dans ontsprongen.
Omdat we gisteren hebben afgesproken dat we vandaag naar de Watervallen van Ouzoud gaan, staan we om zeven uur op. We hebben een rit van meer dan twee uur voor de boeg, de weg is redelijk tot goed en halverwege stoppen we in Azilal waar we brood en drinken inslaan om deze ergens in het veld (zand en stenen)in de schaduw van een eikeboom te nuttigen. er komen twee jongetjes op ezels voorbij en toen fina de jongste op foto wilde zetten zei hij nono, dus ook maar niet gedaan. Later komen ze weer op dezelfde weg terug en Hafida vraagt of wij op hun ezel mogen zitten voor een foto. Het jongste kereltje gaat er huilend met z'n ezel vandoor. ???? Die sessie gaat dus niet door. Even later komt er een vrouw op haar ezel langs en Hafida probeert het voor een tweede keer en ja wij mogen op haar ezel poseren voor de foto. die krijgen jullie dus nog wel te zien.
Na de picknick weer verder en dan komen we in Ouzoud aan. We worden een parkeerplaats gedirigeerd en er komt ook een man aan die ons wel wil gidsen. We gaan richting de watervallen en blijken bovenaan de watervallen te staan. Een prachtig gezicht. Via gammele loopbruggetjes, nou ja bruggetjes? lopen we via een soort bos de berg naar beneden. Het kostte ons toch wel een uur voordat we helemaal beneden waren. Hier hebben we een heleboel foto's gemaakt, we zien later wel wat de moeite waard is om te bewaren.
Maar dan moeten ook weer naar boven, een hele klim dus. Als we bijna boven zijn zien we een paar apen in de struiken vlakbij het pad zitten. Dus deze ook even op de foto gezet.
Nadat de gids betaald is drinken we nog even wat op de parkeerplaats en rijden dan weg, maar worden door diegeen die ons naar de parkeerplaats had gedirigeerd erop attend gemaakt dat hij een kleine vergoeding verwacht.
Op weg terug naar huis stoppen we nog een keer om eventjes wat te drinken, foto's van het stuwmeer 'bin el ouidane' te nemen en naar het 'toilet' te gaan. Als we thuiskomen is saadia druk bezig met het eten koken, ook is ze de hele dqg bezig geweest met het schoonmaken van het huis zij is een zusje van hafida.
Als je bedenkt dat ze de lunch klaarmaakte,zal ik vertellen wat het inhoud. Een bord vol met spirali een soort macaroni met tomaten en ui denk ik maar alles koud. Patat, ook koud en een hele grote schaal vol met kip waar iedereen met de handen stukken afhhaald en naar binnen werkt. Ik probeer het netjes met mijn vork maar Hafid nodigd me telkens uit om met mijn handen te eten , dus ik luister maar naar hem. Ook hebben we er nog zelfgebakken brood bij. Dan denk je dat je het hebt gehad, maar er komen nog " schalen met fruit aan , appels druiven en bananan. En dat is de lunch. Tegen half 5 zijn we klaar. Laat in de avond eten we nog een maaltijd. Het is allemaal erg veel dus ik weet niet goed hoe ik ermee aanmoet als er straks weer eten voor mijn neus staat. Moet er even niet aan denken.
Lieve mensen ik ga stoppen zodat ik bij de rest van de familie kan gaan zitten.

Michel misschien heb je ff tijd om opa en oma even een uitdraai te brengen, en anders bel maar dat het goed gaat, en dat het een hele belevenis is in een geheel andere wereld.

Liefs van ons beide

  • 07 Oktober 2008 - 19:16

    Marijke:

    Heey pappa en mamma,

    bedankt voor jullie lieve berichtje, ik sms even niet trug maar doe het via deze weg. We gaan morgen met z'n 3en bij opa en oma eten en zullen dan als we het niet vergeten even een uitdraai maken van jullie belevenissen. Ik moet zeggen dat ik elke keer weer met smart zit te wachten op een stukje. Vind het zo leuk die verhaaltjes :D. :) heel veel plezier nog en ik spreek jullie gauw weer!

    kusjeeeeh! jullie dochtertje;)

  • 07 Oktober 2008 - 20:25

    Opa:

    Hallo Ton en Fien,zo te zien hebben jullie prachtig weer ,met mooie blauwe luchten en Fien in de korte broek ja ik heb de amazone bewonderd.Fijn de belevenissen te lezen en de foto s zijn duidelijk al kan ik niet aan deze boom zien dat het een eik is.Jullie denken wel aan de lijn he met al dat eten? Wel te rusten. Groet Pa

  • 07 Oktober 2008 - 21:11

    Saskia:

    Van Marijke heb ik begrepen dat jullie de verhalen bijhouden op jullie site. Had ik zelf helemaal nooit aan gedacht! Maar ontzettend leuk om te lezen hoe jullie zo de eerste paar dagen in Marokko beleven. Wat een ander land, de armoede, het wonen, het voedsell, de markt...
    Kan me voorstellen mam dat je ff moet wennen en dat het af en toe best even heel heftig is.
    Wens jullie nog heel veel plezier de komende dagen! Geniet!!

    Liefs,
    Sas

    PS: Even benieuwd: wat vonden ze van de cadeautjes die jullie meegebracht hebben?

  • 08 Oktober 2008 - 06:40

    Rick:

    Lieve ton en fina,

    Ik zit op dit moment in de klas op school, maar ik volg jullie verhalen ook elke dag weer, super leuk om te horen wat jullie daar allemaal meemaken. Leuke foto's trouwens, maar we zien er vast nog wel meer van als jullie thuis zijn.
    Ik hoop dat jullie nog een paar fijne dagen te gemoet gaan, en tot snel.

    Liefs rick

  • 08 Oktober 2008 - 07:11

    Tineke:

    JOEHOEEEEEEEEEE...
    HOE VOELEN WE ONS VANDAAG?
    ZO TE LEZEN KOMEN JULLIE NIET TE KORT AAN ETEN..EN DAT NOG WEL MET DE HANDEN...HET ZAL WEL ZO LEKKER ZIJN GEWEEST DAT JULLIE JE VINGERS ERBIJ AFLIKKEN.ZO ZIJN JULLIE TOCH NIET OPGEVOED???hihii
    GENIET ER MAAR LEKKER VAN.
    DE FOTOOS ZIJN LEUK..;-)
    ZOALS SAS OOK AL VROEG..HOE VONDEN ZIJ HUN CADEAUTJES?

    WENS JULLIE NOG VEEL PLEZIER EN ZIEN JULLIE GAUW...
    LOVE U .TOEDELOEEEEE

  • 08 Oktober 2008 - 17:29

    Michel:

    Leuke foto's =) ik ben benieuwd naar de rest!
    Net terug van eten bij opa en oma, heb inderdaad even een uitdraai gemaakt van de verhalen van de eerste drie dagen..

    Ik hoop morgenvroeg weer een verhaal(tje) te lezen over vandaag :)

    Groetjes daar

  • 09 Oktober 2008 - 08:13

    Natanael:

    heey ton en fina toffe foto's
    Groetjes natanael

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Marokko, Rabat

Marokko 2008

Recente Reisverslagen:

11 Oktober 2008

Laatste dag in Marokko

09 Oktober 2008

dag 5, Beni Mellal

08 Oktober 2008

dag 4, markt

07 Oktober 2008

dag 3, dagje uit.

06 Oktober 2008

2e dag
Ton en Fina

Nog 3 dagen en dan vertrekken we naar Australië om onze dochter Saskia (Hostelmanager in Robe, South Australia) te bezoeken die er al sinds maart 2006 verblijft. Natuurlijk maken we van deze gelegenheid gebruik om zoveel mogelijk van Australië te zien. We hebben een reisschema opgesteld en aan de hand hiervan alvast (i.v.m. hoogseizoen) binnenlandse vliegreizen, hostels en auto's geboekt.

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 227
Totaal aantal bezoekers 63618

Voorgaande reizen:

09 Oktober 2023 - 23 Oktober 2023

Marokko 2023

08 Oktober 2022 - 28 November 2022

Australië 2022

15 September 2019 - 22 September 2019

Marokko 2019

18 September 2016 - 27 Oktober 2016

Australië 2016

27 Augustus 2015 - 04 September 2015

Marokko 2015

10 Maart 2012 - 18 April 2012

Australië 2012

21 September 2010 - 28 September 2010

Marokko 2010

05 Oktober 2008 - 11 Oktober 2008

Marokko 2008

28 December 2007 - 04 Februari 2008

Australie 2008

Landen bezocht: