Maandag - Reisverslag uit Rabat, Marokko van Ton en Fina Poppema - WaarBenJij.nu Maandag - Reisverslag uit Rabat, Marokko van Ton en Fina Poppema - WaarBenJij.nu

Maandag

Door: Ton&Fina

Blijf op de hoogte en volg Ton en Fina

27 September 2010 | Marokko, Rabat

Vandaag de laatste volle dag dat we in Ouaouizerth zijn, morgen gaan we weer naar huis.
Na het gebruikelijke ontbijt zitten we wat te praten en Hafida vertelt wat verhalen over hoe zij als student was. 'k heb het al vaker gezegd, het is me er eentje.
We eten 's middags zelfgebakken patat met zelfgemaakte mayonaise, lekker!
Hafid moet vanmiddag van twee tot zes lesgeven. Omdat de auto behoorlijk smerig is en ik hem niet zo wil afleveren ga ik met Talal de auto laten wassen. Ze hebben hier een 'wasserette' met hogedrukspuit. Ik parkeer de auto en zie hoe vader en later ook zoon de auto schoonspuiten en helemaal afzemen en daarna worden de ramen van binnen en van buiten met kranten schoongemaakt. En dat alles voor voor €1,50. Hierna zetten we de auto in Hafid's garage, veiliger en de auto blijft schoon
Tegen een uur of vijf gaan we (Fina, Hafida,Talal, Tariqen ik) nog even een wandeling door het dorp maken. We worden naturlijk weer goed bekeken. Fina ziet ze achter ons aanlopen, het is natuurlijk ook wel een hele belevenis Als ik tegen een jochie bonjour zeg en hem een hand geef willen ze ineens allemaal.
Het wordt al donker en we nemen een kortere weg terug. Het is door een gedeelte waar nieuwe huizen gebouwd worden, er is nog geen weg en ook geen verlichting. We komen langs een nieuw huis waar de zus van Tariq woont en die nodigt ons uit om binnen te komen maar dat doen we toch maar niet want we willen weer naar huis. Hafida blijft maar praten maar uiteindelijk krijgen we haar toch mee. Het gaat redelijk omhoog en aangezien de beide dames moe zijn neem ik ze beide een eindje bij de hand. Onderweg zie ik nog een prachtig sfeervol plaatje maar de batterijen zijn leeg, wel balen.
Als we thuis zijn eten we zelfgemaakte pizza (heerlijk) en chocoladecake ook heel lekker maar wel zwaar op de maag
Daarna kijken we nog 'chicken run' en gaan dan voor de laatste keer naar ons bedje toe.
Morgen het afscheid en de reis naar huis.