Vrijdag - Reisverslag uit Rabat, Marokko van Ton en Fina Poppema - WaarBenJij.nu Vrijdag - Reisverslag uit Rabat, Marokko van Ton en Fina Poppema - WaarBenJij.nu

Vrijdag

Door: Ton&Fina

Blijf op de hoogte en volg Ton en Fina

24 September 2010 | Marokko, Rabat

Ik had helemaal vergeten om jullie Ibtissam(18)voor te stellen. Waar de vorige keer Hafida's zus en zwager Saadia en Mouloud voor een week gekomen waren, is er deze week een nichtje die Hafida helpt met het eten klaarmaken (snijden van groente etc.) en afwassen. Ibtissam betekent glimlach (smile) en dus is ze door Fina gedoopt als smiley, iets wat ze zelf erg leuk vindt. 't is een lieve meid die langzaamaan wat meer van zich laat horen.
We hebben een goede nachtrust gehad, af en toe even onderbroken door blaffende honden, vrachtwagens die onder ons open raam door reden en gewoon mensen die al om een uur of vier aan de slag gaan en niet helemaal rekening houden met de nachtrust van anderen :s
Na het ontbijt hebben we wat gerelaxed(eigenlijk doen we niet anders:), gelezen en een spelletje gedaan maar op een of andere manier was het moeilijk concenteren, het zal de warmte zijn.
Hafida had weer een hilarisch verhaal voor ons hoe ze heeft gezorgd dat de buurman met zijn stinkauto nu niet meer onder hun raam parkeert, er kwam in elk geval ook een emmer koud water aan te pas :).
We hebben kouskous als lunch gehad en daarna zijn we bezig geweest met arabisch schrijven met als enthousiaste leraren Talal en zijn vriend Tariq. Tjonge dat is best wel lastig hoor maar met de voorbeelden erbij is het ons gelukt om een paar namen op papier te krijgen die voor hun ook nog leesbaar waren.
Aan het eind van de middag zijn we met z'n allen naar Bin el Ouidane geweest, een stuwmeer een paar kilometer verderop. Een mooi en groot stuwmeer en wat het nog mooier maakte was de totale stilte. Heerlijk rustgevend. Toevallig kwam Hafid's broer voorbij dus die kwam ook even naar ons toe en zo leren we langzamerhand meer familie kennen. Nou ja kennen, toch wel lastig dat ie geen engels kon of wij geen frans, arabisch of berbers.
Terug in huis is hafida gelijk weer in de keuken aan de slag gegaan om een hele stapel heerlijke soort pannenkoeken te maken die we met veel smaak hebben opgegeten.
Later deze avond eten we nog wat fruit, komt Maria gezellig even langs en zorgen we dat we niet te laat op bed gaan want morgen gaan we een dagje weg.

De groeten vanuit een warm Marokko

• 25 September 2010 - 01:08

Saskia:

Leuk leuk, elke dag een stukje lezen van paps en mams :) Waar gaan jullie morgen naar toe? Ben benieuwd, maar het verhaal zal morgen wel volgen :D Gezellig ook dat jullie steeds meer mensen ontmoetne en dat iedereen het zo leuk vind ff hallo (of bonjour) te zeggen! Ff off track: Wiets in ziekenhuis geweeest? Niets ernstigs hoop ik??! :( Blijven jullie maar lekker doorgenieten daar, doen wij hier ook. Liefs,
    Garth & Sas

• 25 September 2010 - 06:18

Wytske:

zzooo heeejjj stelletje luilakken:):):)wanneer koken jullie daar?op de corvelijst staan jullie ook niet denk ik...
    Echt vakantie, en snachts zefs dat jullie ook nog es mee willen krijgen van wat er buiten gebeurd..en jullie je dan nog lekker in je warm:) bed je om kunnen draaien..
    Ik ga wel werken....;):)
    tot laters...:Dgenieten maar he!!

• 25 September 2010 - 09:10

Pa:

Dag mensen van een goed leven.Fijn te lezen dat het jullie goed gaat.Gisteravond op bezoek geweest bij mijn nicht Roelie van der Huizen -Boelens die met haar man die kapitein op een kustvaarder was ,ook meermalen in Marokko geweest was ondermeer 3 weken in Marrakech.Ze raadde mij aan daar ook eens heen te gaan met vakantie,maar daar loop ik niet warm voor.Vanavond lees ik wel over dat uitstapje of morgen en geef het dan door aan Pa en Moe Drenth,die graag horen hoe of het jullie vergaat. Alle goeds gewenst vanuit het ZONNIGE Stadskanaal

• 25 September 2010 - 16:45

Tineke:

Leuk jullie belevenissen mee te maken...zoveel mensen te ontmoeten...de familie wordt al groter..;-)
    Het is inmiddels alweer zaterdag, dus dan stop ik hier en ga naar zaterdag,even kijken wat voor sterke verhalen jullie nu weer plaatsen.
    ;-)

• 25 September 2010 - 16:48

Tineke:

????????? ik zie geen sterk verhaal van zaterdag..ik ga morgen wel weer kijken...Oh ja jullie zijn een daggie weg geweest, ben benieuwd!
    Toedels..
    Hey pa,sas,wyts? hoe is het met jullie?
    Leuk, zo kunnen we ook met elkaar kletsen.
    Wat een prachtig weer hadden we vandaag he?
    Ik wens jullie een fijne avond en tot laterssssss.