de eerste dag - Reisverslag uit Rabat, Marokko van Ton en Fina Poppema - WaarBenJij.nu de eerste dag - Reisverslag uit Rabat, Marokko van Ton en Fina Poppema - WaarBenJij.nu

de eerste dag

Door: Ton&Fina

Blijf op de hoogte en volg Ton en Fina

06 Oktober 2008 | Marokko, Rabat

Hallo mensen,

gisteren goed aangekomen en nadat we door de douane waren gekomen stonden we op onze koffers te wachten maar er kwam van alles maar onze koffer dus niet. Fotootje gemaakt en na een tijdje kwam ik op het idee om eens bij een andere conveyorbelt te kijken en ja hoor na een klein poosje kwam onze koffer tevoorschijn. Fina moest nog even naar het toilet en daarna ik ook maar aangezien er in geen van de drie toiletten toiletpapier was ben ik maar weer vertrokken.
In de hal stond een enthousiast groepje mensen en dus met allen even geknuffeld.
Daarna met Mohammed (supervisor van Mohammed) in de auto naar hun huis. We hebben daar ontbeten en toen een huurauto opgehaald. Met de huurauto ben ik achter Mohammed aan door het chaotische verkeer weer naar zijn huis gegaan. daar kregen we een tour de maison. De eigenaar was er maar wat trots op.
Tijd voor de lunch, salade met kip en brood.
Daarna nog even buiten op het balkon gezeten en ons verwonderd over de verscheidenheid aan mensen, kleding en vervoermiddelen.
We gaan op weg naar Ouaouizarth de woonplaats van Mohammed en Hafida. Met z'n vijven in een fiat palio? Ik zit weer achter het stuur en probeer in het verkeer achter Mohammed aan te rijden die ons een eindje op weg helpt.
Het is goed opletten want ze rijden hier toch een beetje anders dan in Stadskanaal maar als we buiten Marrakech zijn stoppen we bij een Metro supermarkt en nemen afscheid van Mohammed en Hafida (ja de supervisor en z'n vrouw) en Lala (ja naar Teletubbie Lala)hun dochtertje.
Wij gaan met z'n vijven verder voor wat achteraf een vier uur durende autorit blijkt.
We zien onderweg de armoede, soms is de weg goed en dan weer minder. Ik moet af en toe stoppen omdat m'n knie een beetje vervelend pijn doet (nog van het zaklopen). Op een van de stops lopen we even met Mohmmed en Hafida naar een fruitstal met de bedoeling wat fruit te kopen 't ziet er niet echt aanlokkelijk uit. Wat de buurman hangen heeft staat ons ook al niet aan, die heeft geslachte geiten in lakens ingepakt met alleen het koppie eruit bungelend, en maar blijven meppen naar de vliegen die er graag op af komen.
Als we uiteindelijk in Ouaouizarth aankomen blijken onze gastheer en vrouw niet echt ruim behuist maar de manier waarop ze met ons omgaan doet ons goed.
We hebben nog een goede maaltijd en gaan dan toch redelijk op tijd naar bed.
We slapen in Mohammed en Hafida's slaapkamer, zij zullen deze dagen met z'n vieren in een klein kamertje slapen.

terusten

• 06 Oktober 2008 - 19:36

Opa:

Hallo Ton en Fien ,fijn dat jullie goed zijn aangekomen met koffer en al .Michel heeft al gebeld dat jullie op de plaats van bestemming waren aangekomen.Zeg Fien zou je daar wel willen wonen?Lekkere temperatuur en lekker geitenvlees eten hummmm..Fijn dat jullie zo welkom waren en dat die mensen jullie hun eigen bed gaven om te slapen en zelf een minder namen.Jullie zullen wel heel wat te babbelen hebben en komen straks met heel sterke verhalen thuis.Er worden zeker heel wat kiekjes gemaakt ,ook voor de nieuwsgierige mensen hier in Stadskanaal.Hartelijke groet Pa

• 06 Oktober 2008 - 22:38

Wytske:

leuk....nog even voor het slapen gaan jullie mael lezen..

hhmm beetje anders dan in austria denk ik..haha bbbrrrr niet te veel vertellen over die kale geitjes, pa lust allang geen vlees, maar straks helemaal niks meer.. voor jullie maag wens ik ook veel sterkte..:)
    en heerlijk om van jullie te lezen...
    liefs..Wytske..