21 en 22 november - Reisverslag uit Wantirna, Australië van Ton en Fina Poppema - WaarBenJij.nu 21 en 22 november - Reisverslag uit Wantirna, Australië van Ton en Fina Poppema - WaarBenJij.nu

21 en 22 november

Door: Ton en Fina

Blijf op de hoogte en volg Ton en Fina

12 December 2022 | Australië, Wantirna

Maandag 21 november

De laatste week in Melbourne. Het is vandaag niet veel soeps wat het weer betreft dus haast om eruit te gaan heb ik niet. De echt vroege vogels Levi en Keith zijn er waarschijnlijk al om een uur of zes uit, Levi gaat naar school en Keith begint op tijd te werken. Saskia is ook deze week vrij. Een uur later dan Fina ben ik er om acht uur uit, neem een lekkere koude douche en ga met de meiden ontbijten. Na het ontbijt wordt de was van de afgelopen week die vanochtend al op tijd gedaan is, in de frisse buitenlucht door Fina op het rek gehangen en die komt daarna best wel verkleumd binnen. Waarna Saskia met enige moeite de gaskachel aan de gang krijgt want zo heel lekker warm is het hier niet, ik vraag me af of het huis is geïsoleerd in elk geval niet wat de ramen betreft want, en misschien heb ik dat wel al een keer eerder gezegd, van dubbel glas hebben ze hier blijkbaar nog niet gehoord.

Met de laptop op schoot zit ik lekker op de bank want ik wil een begin maken met het verslag maar het lukt me niet echt om op gang te komen. Als het begint te regenen zet ik het droogrek snel naar binnen want zo schiet het niet op. Later lijkt het weer te veranderen, het zonnetje komt erdoor en het lijkt lekker buiten, maar het is wel fris. Ik zet het droogrek weer buiten op het balkon.

De meiden gaan met z’n tweeën naar het Eastland Shopping Centre een tien minuten hier vandaan in Ringwood. Op Tasmanië heb ik Fina’s tas naar de knoppen geholpen want de rits bleef steken en even daarna was de rits stuk. Dat vond ze wel jammer want ze is best wel blij met de tas maar aan de andere kant is het voor haar ook een mooie gelegenheid om de tas te kopen die ze al bij een eerder bezoek in dat winkelcentrum bij Strandbags had gezien. Waarschijnlijk doen de lieverds meer dan alleen maar een tas uitzoeken want ze blijven best wel een tijd weg, wat ze trouwens van harte gegund is. Met een paar rozijnenbroodjes en een beker melk als lunch kan ik er wel weer even tegen.

Ineens hoor ik het hagelen, het klettert tegen de ramen en op het balkon, dus vlug naar buiten en Keith die de hagel ook heeft gehoord komt de trap op gestormd en neemt het rek dat ik door de deur wurm van mij over. De hagel kun je ook niet niet horen zo gaat het tekeer. Saskia heeft het al vaker over de vier seizoenen die je hier op een dag kunt hebben en dat geloof ik wel want na de hagelbui die de weg even wit heeft gemaakt begint het zonnetje uitbundig te schijnen. De was die houden we nu maar binnen want je blijft anders aan de gang.

Later sturen de meiden die hebben zitten lunchen bij de golfclub foto’s van een witte golf course. Ik ben bezig om een paar van de inmiddels beschreven dagen op de website te zetten als Fina en Saskia ieder met eenzelfde nieuwe leren tas naar boven komen.

Ik heb verder geen aantekeningen en geen actieve herinnering van de rest van de dag dus eindigt hiermee de maandag.

Dinsdag 22 november

Vandaag gaan Saskia en Fina naar het Westfield Knox winkelcentrum waar ook een Strandbags zit want Fina is toch niet helemaal tevreden met haar tas en naar de winkel waar ze gisteren zijn geweest wil ze niet meer want blijkbaar hebben ze gisteren best wel veel tassen in de handen gehad en dat willen ze de verkoopster niet nog eens aandoen. Als ze naar volle tevredenheid een nieuwe tas voor Fina hebben gevonden sturen ze me een berichtje of ik zin heb om samen even ergens koffie te gaan drinken. En dat lijkt me wel gezellig en even later rijd ik met de Suzuki (Saskia en Fina hadden Keith’s auto meegenomen) richting de pin drop die Saskia me heeft gestuurd. Vrij gemakkelijk vind ik een parkeerplaats en ga op zoek naar vrouw en dochter en koffie. Bij The Coffee Club hebben ze uiteraard koffie en we zitten hier buiten lekker met terrasverwarming en enigszins uit de wind gehouden door een plastic scherm. Ergens prikkelt het mij wel, die terrasverwarming, ik kan me voorstellen dat dat inmiddels in Nederland taboe is. Aangezien het hier wel goed zit en we entertainment genoeg hebben, er is veel activiteit, besluiten we dat we hier ook wel kunnen blijven zitten voor de lunch. Ik weet zo niet meer wat ik gehad heb maar het was lekker! Aangezien ik een nieuw tempered glass op m’n telefoon wil zoek ik een repairshop op, Li Lan repairs zit op 80 meter afstand in de mall waar Fina en Saskia de tas zijn wezen ruilen. Gedrieën lopen we die kant op en als m’n telefoon weer als nieuw is zeg ik gedag tegen de meiden die nog wat boodschappen gaan doen en ga weer terug naar huis. Waar ik me weer even bezig hou met het beschrijven van onze vakantie in Tasmanië.

Thuisgekomen storten Fina en Saskia zich op het maken van stamppot, stamppot zuurkool en stamppot worteltjes. En dat laten we ons goed smaken. We stellen het toetje uit tot later op de avond want daarvoor moeten we een paar honderd meter lopen. We gaan namelijk naar Cold Rock Ice Creamery waar ik een medium Rum[e-38]Raisins ijs met karamelchocolade bestel, Fina stelt zich tevreden met een mini beker met vast ook lekker ijs evenals Saskia, Keith heeft voldoende ruimte voor een flinke Banana Split boot.

Als we weer thuis zijn spelen we totdat we naar bed gaan ‘Day of the Tentacle’ een adventure game uit de vorige eeuw, hiermee hebben we vroeger samen met de kinderen aardig wat uren achter de pc gezeten en het is leuk om een aantal beelden en geluiden die zich in je geheugen genesteld hebben weer te horen of te zien.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ton en Fina

Nog 3 dagen en dan vertrekken we naar Australië om onze dochter Saskia (Hostelmanager in Robe, South Australia) te bezoeken die er al sinds maart 2006 verblijft. Natuurlijk maken we van deze gelegenheid gebruik om zoveel mogelijk van Australië te zien. We hebben een reisschema opgesteld en aan de hand hiervan alvast (i.v.m. hoogseizoen) binnenlandse vliegreizen, hostels en auto's geboekt.

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 98
Totaal aantal bezoekers 63075

Voorgaande reizen:

09 Oktober 2023 - 23 Oktober 2023

Marokko 2023

08 Oktober 2022 - 28 November 2022

Australië 2022

15 September 2019 - 22 September 2019

Marokko 2019

18 September 2016 - 27 Oktober 2016

Australië 2016

27 Augustus 2015 - 04 September 2015

Marokko 2015

10 Maart 2012 - 18 April 2012

Australië 2012

21 September 2010 - 28 September 2010

Marokko 2010

05 Oktober 2008 - 11 Oktober 2008

Marokko 2008

28 December 2007 - 04 Februari 2008

Australie 2008

Landen bezocht: