2e dag - Reisverslag uit Rabat, Marokko van Ton en Fina Poppema - WaarBenJij.nu 2e dag - Reisverslag uit Rabat, Marokko van Ton en Fina Poppema - WaarBenJij.nu

2e dag

Door: Ton&Fina

Blijf op de hoogte en volg Ton en Fina

06 Oktober 2008 | Marokko, Rabat

We hebben best wel goed geslapen, alleen hoor je af en toe een stel honden tekeer gaan. vroeg in de morgen worden we wakker door een aantal geweerschoten van dichtbij. Ik dacht dat het misschien slagers waren die op tijd met de slacht starten, maar ik zeg uit de grap tegen Fina dat ze de honden die zo'n kabaal maakten hebben doodgeschoten.
Geen grapje dus, de honden die doodgeschoten zijn zijn wilde honden en zijn niet alleen lawaaieg maar zijn i.v.m. hondsdolheid ook een gevaar voor de gezondheid. We staan tegen een uur of acht op. Fina gaat eerst nog even douchen en naar het toilet, een gat in de vloer.
Daarna hebben we een gezellige maaltijd van brood met beleg, kaas, jam en honing.
Na het eten komen een pasgetrouwde zus van Hafida en haar man, Saadia en Mouloud op visite, ze komen speciaal om ons te ontmoeten, leuk.
Ze blijken trouwens de hele dag en nacht te blijven.
Mohammed en Talal gaan wat boodschappen doen en wij gaan mee.
Best wel heftig om met zo'n armoede geconfronteerd te worden. We lopen langs een paar bedelaars en gaan naar een slager, ook hier hangt het vlees gewoon aan een haak in de buitenlucht. En ook weer twee geiten met de kop er nog aan, niet zo mooi ingepakt trouwens. Fina kan er niet goed tegen.
Als we van het boodschappen doen weer thuiskomen gaan Hafida en Saadia aan het koken.
We gaan weer eten, tajine (vlees, uien,pruimen) met salade.
Na het eten als Hafida en haar zus alles hebben afgeruimd en schoongemaakt, wij kletsen wat met onze gastheer en zijn zoon Talal(22) een jongen met een zacht, behulpzaam karakter. Het gaat er trouwens in dit gezin liefdevol aan toe.
Ik ga een stukkie typen en als ik een eindje heen ben trekt iemand per ongeluk de stekker eruit. tja kan gebeuren, later blijkt het meeste te zijn opgeslagen.
Hafid moet twee uur lesgeven vandaag en wij ontmoeten hem bij de school waar hij lesgeeft en vandaar gaan we met de hele groep naar een plaatselijk wereldberoemde brug. Het lijkt wel wat op de Golden Gate Bridge, een beetje kleiner dat wel.
We gaan hier ook pcknicken en daarna gaan we naar huis waar ik nu zit te tikken.
Ik zit nu al een tijdje achter de computer en dat vind ik voor onz gastgezin niet leuk. ze zeggen wel bij alles feel at home maar je
moet ook niet overdrijven.
ik stop dus, tot een volgend schrijven en wat leuk dat er al een paar reacties geweest zijn.

groetn vanuit een zonnig Marokko.








  • 06 Oktober 2008 - 19:58

    Opa:

    Even reageren op dit laatste bericht wat ik nu las.Zo te lezen gaat het daar zeker anders toe dan in ons landje.Zeker ook anders dan in Australie? Wat een wc betreft komt ook wel voor langs een snelweg in het buitenland maar zo zijn wij het niet gewend he. Moet men ook spaarzaam omgaan met water?ofis het geen droog klimaat?Hier was het vandaag vrijwel droog een hele opluchting na de zondagse regendag.Zo te lezen is er daar armoede merken jullie daar wat van ? Dan hebben wij hier in ons land zeker niets te mopperen .Nou ik wens jullie mooie dagen toe
    Pa

  • 06 Oktober 2008 - 22:45

    Wytske:

    ihihihih ik ga lekker naar mijn eigen bedje en gebruik mijn eigen wc...hahahaha

    naahh Fien, ik heb met je te doen...:):) wel een hele ervaring, en erg mooi dat jullie echt tussen de marokanen zitten, bij de bevolking...;) ik lees mee...ik ga slapen..:) Hartelijke groeten daar!!!

  • 07 Oktober 2008 - 07:26

    Nancy:

    Hallo Ton en Fina!!
    Ik wilde jullie nog even een hele fijne vakantie wensen en ik volg jullie wel via deze site :D
    Groetjes Nancy

  • 07 Oktober 2008 - 08:16

    Tineke:

    HAI LAAIVERDS..EN ZO BELEEF JE HET ALLEMAAL...
    WAT BEN JE DAN BLIJ MET WAT JE HEBT HE?ZO`N VERSCHIL ZO MET THUIS.
    THUIS KLINKT DAN ALS MUZIEK IN DE OREN.
    HOE IS HET MET JOU FINA? IK LEEF MET JULLIE MEE.WAT EEN ITEM DIT HE?
    GENIET ER NOG MAAR LEKKER VAN..DOEN JULLIE DE GROETJES FF AAN MOHAMMED EN HAFIDA?
    TOT LATERSSSSSSSS..XXX

  • 07 Oktober 2008 - 08:47

    Opa:

    goede morgen wereldreizigers,goed geslapen?en wat eten jullie wat de warme maaltijd betreft?aardappels,rijst of mais wat is het volksvoedsel?eet men daar met vork,mes en lepel?of met stokjes zoals de Chinezen?Hoe is de bevolking,rustig of in opspraak zoals sommige Marokkanen in ons land?Hoe is de omgeving,ook bergen? Is het bed lang genoeg?Als Roelie en Henk komen sta ik mijn bed ook aan hen af en ga ik in de caravan slapen.Met belangstelling lees ik jullie belevenissen .Alle goeds gewenst ook aan jullie vrienden daar , Pa

  • 07 Oktober 2008 - 14:47

    Anny:

    Hallo Ton en Fina,

    Wat een andere wereld op zo korte afstand vliegen! Een prachtige belevenis, vriendelijke en gastvrije mensen. Lekker eten zo te lezen. Een hele verrijking lijkt me zo'n bezoek aan een lokaal gezin. Compleet anders als een vakantie in een hotel. Een hele fijne tijd gewenst.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Marokko, Rabat

Marokko 2008

Recente Reisverslagen:

11 Oktober 2008

Laatste dag in Marokko

09 Oktober 2008

dag 5, Beni Mellal

08 Oktober 2008

dag 4, markt

07 Oktober 2008

dag 3, dagje uit.

06 Oktober 2008

2e dag
Ton en Fina

Nog 3 dagen en dan vertrekken we naar Australië om onze dochter Saskia (Hostelmanager in Robe, South Australia) te bezoeken die er al sinds maart 2006 verblijft. Natuurlijk maken we van deze gelegenheid gebruik om zoveel mogelijk van Australië te zien. We hebben een reisschema opgesteld en aan de hand hiervan alvast (i.v.m. hoogseizoen) binnenlandse vliegreizen, hostels en auto's geboekt.

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 203
Totaal aantal bezoekers 62877

Voorgaande reizen:

09 Oktober 2023 - 23 Oktober 2023

Marokko 2023

08 Oktober 2022 - 28 November 2022

Australië 2022

15 September 2019 - 22 September 2019

Marokko 2019

18 September 2016 - 27 Oktober 2016

Australië 2016

27 Augustus 2015 - 04 September 2015

Marokko 2015

10 Maart 2012 - 18 April 2012

Australië 2012

21 September 2010 - 28 September 2010

Marokko 2010

05 Oktober 2008 - 11 Oktober 2008

Marokko 2008

28 December 2007 - 04 Februari 2008

Australie 2008

Landen bezocht: