31 oktober, Eden - Jervis Bay (Huskisson) - Reisverslag uit Huskisson, Australië van Ton en Fina Poppema - WaarBenJij.nu 31 oktober, Eden - Jervis Bay (Huskisson) - Reisverslag uit Huskisson, Australië van Ton en Fina Poppema - WaarBenJij.nu

31 oktober, Eden - Jervis Bay (Huskisson)

Door: Ton en Fina

Blijf op de hoogte en volg Ton en Fina

03 November 2022 | Australië, Huskisson

Wat hebben we geslapen en da’s lekker wakker worden. We blijven niet te lang liggen want vandaag gaan rijden we weer een paar honderd kilometer naar het noord oosten, naar Jervis Bay, een kleine tweehonderd kilometer bij Sydney vandaan.

Ontbijt deze morgen is voor de verandering yoghurt met Cruesli. We spreken met K[e-38]S af dat we naar hen toekomen, bij hen een bakkie gaan doen en dan onze reis richting Sydney verder gaan vervolgen. We laden onze spullen in de auto in gaan op pad, voor dit kleine stukje rijden, het is maar een minuut of vijf,hebben we Truus niet nodig en die laten we dus even slapen. We rijden eerst de verkeerde richting uit, eh tja, daarna de goede richting maar we gaan ergens rechtsaf waar we links hadden gemoeten, hm niet zo slim. We zijn gedesoriënteerd, ik bel Keith en die stuurt even een pin (locatie op Google maps). Truus wordt wakker geschud en zo komen we met de juiste aanwijzingen waar we zijn willen.

Het is winderig daar aan de baai, maar de zon schijnt en de temperatuur is goed. Keith blijft bij de tent, hij heeft zo een gesprek wat naar verwachting een half uur zal duren. Wij drieën gaan bij een picknick tafel even verderop zitten. Het is een werkdag voor Saskia, hier aan de baai heeft ze dus vandaag haar thuiskantoor en moet dus af en toe even een telefoongesprek aannemen of met de laptop in de weer. Keith komt er even later ook bijzitten, het telefoontje is niet gekomen. We drinken een bakkie en worden rond elven door beiden uitgeleide gedaan en eenmaal op pad schatten we dat we met de pauzes erbij gerekend ergens tussen vier en vijf op de plaats van bestemming zijn. Gisteravond slechte reviews gelezen over de locatie waar we heen gaan en ik probeer Fina wat voor te bereiden op wat misschien tegen gaat vallen, maar goed we zullen zien.

We rijden door een afwisselend landschap, soms vlak en weids dan weer heuvelachtig of bergachtig met of zonder bos en zo nu en dan laat de oceaan zich van z’n beste blauwe kant zien. Na anderhalf uur rijden, even nadat we Quaama zijn gepasseerd hebben we onze eerste stop. We nemen de tijd, we liggen op schema en bovendien we hebben toch vakantie? De tweede stop rond een uur of drie is in Batesman Bay. Hier zitten we na een public stop bij Batesman Bay Ice Creamery lekker buiten op het terras met een Cappuccino en een soort cakekoek met friszure vulling voor ons samen.

Om kwart over vijf komen we aan bij het Huskisson Bayside Resort. Ziet er op het eerste gezicht, met in het achterhoofd de interviews niet verkeerd uit, maar da’s de buitenkant. Via mail heb ik gistereneen code gekregen en met die code rolt bij de sleutelautomaat onze sleutel van motelkamer 8 in het bakje. We parkeren onze auto voor de deur en…. pff, wat een opluchting, we hoeven niet op zoek naar iets beters. Ik weet niet wat voor mensen het zijn die de slechte reviews hebben gegeven. Als je budget gaat kan het de ene keer meevallen en de andere keer wat tegen. Maar je kunt van een drie sterren onderkomen geen 5 sterren verwachting hebben da’s onrealistisch. De kamer is met inbegrip van douche en toilet zo’n 35 m² groot, alles is aanwezig, schoon, ruim en een lekker groot bed.

We brengen onze spullen naar binnen en installeren ons. Een eerste levensbehoefte, WIFI, krijg ik niet aan de praat want het gegeven password wordt niet geaccepteerd. Als ik daar over belzegt een vriendelijke vrouw dat ik even naar buiten moet gaan en dat het dan waarschijnlijk wel zal lukken, beetje vreemd maar het is wel zo. Aangezien we beiden absoluut geen zin hebben om nog weg te gaan voor een diner, komt de vruchtenyoghurt met Granola weer op tafel, een ‘chocolate nutbar’ maakt het af. Koffie of thee erbij en wij zijn blij.

In de gastenmap staan een aantal dingen die je hier kunt doen en wat we samen graag willen en zeker gaan doen is de Whale Cruise. Dus die geboekt voor morgenmiddag 1 pm (13:00 uur)

We proberen wat contact met Nederland te maken. Met Pa en Tineke gefacetimed, Jan en Teda geven niet thuis. Marijke en Ronald op de thuisreis hebben slecht internet in Schotland. Het is goed zo, we stappen onder de douche en dan in bed en besluiten de dag met het beluisteren van de dienst van afgelopen zondag. We hebben genoten, wat zijn we toch bevoorrecht en wat is het een prachtig stel mensen daar in het verre Nederland. Terwijl we naar hem liggen te luisteren belt very good old Jan himself en hierna luisteren we de preek van very good old Jan verder af en gaan dan heerlijk slapen.

• 04 November 2022 - 18:36

Hilta:

Wat weer een verhalen lieve broer en zus. Ik kan me er nu al op verheugen straks ze allemaal nog eens te horen en de foto's erbij te zien.

Een Whale Cruise, WAUW... Ben zeer benieuwd en hoop dat jullie er een aantal kunnen spotten.

Mocht het onderkomen nu toch 'niks' geweest zijn, dan had je geluk dat je toch maar kort aanwezig bent. Dat is het mooie van rondreizen...

Jullie hebben het goed voor elkaar, top! Thuis gaat alles ook naar behoren. De keuken ziet er mooi uit. Morgen eens even bij daglicht verkennen... hahahaha

Tot de volgende x maar weer...