7 en 8 oktober, Stadskanaal-Schiphol - Reisverslag uit Schiphol, Nederland van Ton en Fina Poppema - WaarBenJij.nu 7 en 8 oktober, Stadskanaal-Schiphol - Reisverslag uit Schiphol, Nederland van Ton en Fina Poppema - WaarBenJij.nu

7 en 8 oktober, Stadskanaal-Schiphol

Door: Ton

Blijf op de hoogte en volg Ton en Fina

08 Oktober 2022 | Nederland, Schiphol

Stadskanaal, 7 oktober 2022

We hebben vrijwel alles klaar staan, in elk geval alles bij elkaar en de koffers/trolleys zijn grotendeels gepakt. Het gevoel van ‘we gaan naar Australië, naar Saskia en Keith’, is nog niet geland maar dat zal morgen vast anders zijn. Tineke is vanmiddag langs geweest en Hilta is na onze routine wandeling nog even mee wezen koffiedrinken. Na het kijken van de volleybalwedstrijd Nederland-Brazilië welke de Nederlandse dames verliezen, gaan we redelijk op tijd naar bed.

8 oktober

Vandaag gaat het gebeuren. Marijke brengt ons naar Assen waar we om even over twee de trein naar Schiphol nemen. We gaan extra vroeg (met de trein van even over twee, aankomst op Schiphol rond half vijf) deels vanwege de te verwachten lange wachttijd maar ook omdat we Justin en Esther willen uitzwaaien, zij gaan op huwelijksreis naar Zuid-Afrika en vertrekken twee uur eerder dan wij om 19:15.

Marijke boekt ons online treinkaartjes, we gaan met z’n tweetjes als groep en dan ben je behoorlijk goedkoper uit, € 16 i.p.v. € 27. Alleen…. Fina’s ticket komt wel door maar de mijne niet, ik zal ergens iets fout gedaan hebben en dat doe ik dan ook goed, want ook na twee telefoontjes met de klantenservice van NS waarbij ze een ticket naar mijn beide e-mail adressen sturen, komt er helemaal niets binnen.

Op het station in assen spot Marijke een NS medewerker en legt het probleem voor. Hij zegt dat met het ticket van Fina en de bankafschrijving het wel goed komt. En dat blijkt later inderdaad zo te zijn.

Nog even zitten met een cappuccino en wat lekkers (voor mij een broodje gezond en voor de dames iets echt lekkers) en dan gaan we naar het perron waar we afscheid nemen van Marijke en stappen de inmiddels gearriveerde trein in. We vinden een plek en omringd door koffer en trolleys hebben we een prima reis.

Ook op Schiphol loopt alles op rolletjes, helemaal geen lange wachtrijen, gelukkig niet. J

Alleen de meegebrachte pindasaus mag niet mee, sorry Sas.

We treffen Justin en Esther, overhandigen de puut snoep die Tineke ons voor hen heeft meegegeven en nemen dan afscheid. Ruim op tijd zijn we bij gate F05 waarvandaan we vertrekken, laden onze telefoons op en ik schrijf dit verhaaltje. Hoe de vlucht gaat verlopen vertel ik wel in Singapore (we hebben daar een pauze van bijna 6 uur) of in onze eindbestemming Melbourne, Australia aka Down Under. Doei.