Melbourne 12 oktober - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Ton en Fina Poppema - WaarBenJij.nu Melbourne 12 oktober - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Ton en Fina Poppema - WaarBenJij.nu

Melbourne 12 oktober

Door: Ton

Blijf op de hoogte en volg Ton en Fina

13 Oktober 2022 | Australië, Melbourne

Goedemorgen! We hebben heerlijk geslapen, om drie uur vannacht waren we beiden wakker en wat ons betreft hadden we het gevoel dat het wel genoeg was. Daarna nog heerlijk tot een uur of half zeven geslapen. [e-1f600]

Het is een regenachtige dag vandaag met een temperatuur van zo’n 17 graden. We gaan vanmorgen squashen met Saskia en Cathy, Saskia’s squash maatje. We gaan met Sas haar auto en ik ben de chauffeur want als we zondag op pad gaan wil toch wel even wat geoefend hebben. Maar eerst nog ontbijten, het wordt een lekkere stevige kom met havermout.

Als we klaar zijn, Fina en ik hebben kleren en schoenen bij elkaar gezocht die je sportief kunt noemen, gaan we op pad. Ik stap achter het stuur en Fina gaat achter Saskia zitten die mij aanwijzingen gaat geven. Schakelen doe je met de linkerhand en dat is even wennen, de configuratie is wel hetzelfde als bij ons, de eerste versnelling zit helemaal links. De bediening van richtingaanwijzer en ruitenwisser zitten omgedraaid. We hebben dat jaren geleden ook gehad maar toen was het met zo’n 40 graden kurkdroog en dan voelt het wel een beetje dom om bij elke verandering van richting de ruitenwissers voor je neus heen en weer te zien gaan. Maar aangezien het nu regent valt het niet. Verder gaat het volgens mij best wel goed.

Bij het sportcentrum aangekomen blijken de kaarten, waarmee je 5x gratis van de faciliteiten van het centrum gebruik mag uitproberen, niet te werken. Deze moeten door een iemand van de staf geactiveerd worden maar die zijn niet aanwezig. De jongedame van de receptie geeft ons na enig aarzelen toestemming om naar binnen te gaan.

Kathy is er nog niet dus gaan we met z’n drieën de squashbaan op om even een beetje feeling te krijgen en dat valt nog niet mee, mede omdat de bal nog koud is, naarmate we spelen wordt de bal warmer en stuitert dan beter. Als Cathy verschijnt stoppen we even en maken kennis, Cathy is een leuke vrouw van Fina’s leeftijd en Saskia kent haar van het bejaardentehuis waar ze gewerkt heeft en waar Cathy’s moeder verblijft. Ze hebben gelijk al vanaf het begin een klik.

Aangezien van de zes aanwezige banen een aantal niet gebruikt worden kunnen we het hele uur fanatiek aan de bak met af en toe even pauze om wat te drinken en van speelpartner te wisselen. Het gaat lekker, we hebben er plezier in en ik win zowaar een potje van Kathy maar later laat m’n rechterarm wel fijntjes weten dat er grenzen zijn. Ik kan m’n arm met wat moeite horizontaal strekken maar dat is het dan ook.

Maar hoe dan ook dit gaan we nog wel een paar keer doen, we nemen afscheid van Kathy die een paar weken op vakantie gaat en gaan via de Aldi, waar we een paar boodschappen doen weer op huis aan. Lekker even douchen en dan installeren we ons op de bank en genieten van een verdiende bak koffie. Keith komt er zoals elke dag ook af en toe even bijzitten, da’s natuurlijk het voordeel van thuis werken.

’s Middags rijdt ik de dames naar een groot winkelcomplex waar we vermoedelijk voor een redelijke prijs wel wat kaartjes kunnen vinden. Maar het winkeltje dat Saskia in gedachten heeft kunnen we niet vinden en waar er wel kaarten verkocht worden blijken de goedkoopste $ 6 te kosten, omgerekend zo’n € 4, en dan heb je nog steeds niet van die kaarten die toeristen kopen.

Maar nu we er toch zijn, er moeten nog wat boodschappen gedaan worden, terwijl de meiden dat voor hun rekening nemen ga ik even bij een winkel naar binnen om te kijken wat hier de IPads kosten, m’n gedachten gaan uit naar een IPad air en een nieuwe kost hier $ 1100, hm. Ik denk dat ik maar voor een goede tweedehands ga en of dat nu hier is of thuis dat zien we wel aan wat er aangeboden wordt.

Als we thuis komen dan is Levi er ook en maken we even kennis. Het is een leuke, rustige jongen van bijna 15. We bespreken even wat we bedacht hebben om met z’n vijven te gaan doen en daar kan ie zich wel in vinden.

Voordat Keith Levi naar z’n basketbal training brengt spelen we nog een spelletje Uno. Dan gaan de beide mannen op pad. Als ze weer terugkomen is het een uur of half negen en gaan we eten. We hebben een vegetarische ovenschotel waarvan de bovenop liggende zongedroogde tomaatjes nog verder gedroogd zijn, ze zijn nu zwart en niet te eten en dat doen we dan ook maar niet, we hebben nog genoeg verse. En het eten smaakt prima!

Na het eten gaat Levi naar bed, hij moet er morgen op tijd uit. Aangezien de slaap aan me trekt, ik merk dat ik af en toe met de ogen dicht zit, ga ik en de rest trouwens ook, op tijd, volgens mij nog voor tienen naar bed. Toch iets van een jetlag?

• 18 Oktober 2022 - 10:52

Harma Faber:

Wat leuk om jullie reis te volgen. Ik wens jullie een fantastische reis. Warme groet vanuit Nederland van Harma