Melbourne, 11 oktober - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Ton en Fina Poppema - WaarBenJij.nu Melbourne, 11 oktober - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Ton en Fina Poppema - WaarBenJij.nu

Melbourne, 11 oktober

Door: Ton

Blijf op de hoogte en volg Ton en Fina

12 Oktober 2022 | Australië, Melbourne

Anders dan Fina heb ik niet zo geweldig geslapen maar ja wat wil je als je met ijskoude voeten in bed stapt, dan duurt het wel een tijd voordat je in slaap valt. Maar we maken er een goede dag van. Het weer beloofd mee te werken, wolken en zon wisselen elkaar af, het wordt zo’n 22 graden.

Na een lekkere frisse douche blijkt de rest van het gezelschap al up and ready. Keith is aan het werk. Saskia heeft een lijstje gemaakt, we kunnen kiezen wat voor ontbijt we willen. We gaan voor de pannenkoeken met banaan. Mjammie, na een heerlijk ontbijt gaat ieder zijn gang.

Terwijl we heerlijk in het zonnetje op het terras zitten met koffie of thee stelt Saskia voor vanmiddag met z’n drieën een wandeling te maken en daar zijn we wel voor te porren, we nemen sandwiches mee en vroeg in de middag stappen we in de auto en verlaten Melbourne in oostelijke richting, we hebben de zon links van ons. In Nederland betekent het dat je dan naar het westen rijdt maar hier is het andersomen dat is qua oriëntering nog wel even wennen. De zon staat op z’n hoogst niet in het zuiden maar in het noorden. We rijden weer door het mooie heuvellandschap en eindigen na een half uurtje in Olinda waar we gaan wandelen. Het is een wandeling met mooie vergezichten die deels over een voormalig golfterrein gaat, we zien een Kookaburra en parkieten en horen diverse vogelgeluiden maar hebben geen idee om welke vogels het gaat. Bij een picknick plaats laten we de door ons meegebrachte sandwiches goed smaken onderwijl genietend van het uitzicht. Terwijl Fina iets in de private sfeer aan het doen is hebben wij het erover hoe goed het is om bij elkaar te zijn, en vooral om elkaar in de ogen te kunnen kijken wat we dan ook doen en dat ontroert ons beiden. Wat ben ik dankbaar voor de band die we hebben.

Na de wandeling stoppen we op de terugweg in een schattig toeristisch dorpje Sassafras waar Saskia een favoriet cafeetje heeft. Maar die blijkt te sluiten, het is drie uur maar blijkbaar zitten ze nog in de winterstand, het is niet anders, we komen hier nog wel eens weer. We besluiten na een aantal winkeltjes te hebben bezocht om maar naar huis terug te keren. Onderweg stoppen we nog even bij Woolworths, een grote supermarkt, om wat boodschappen voor de BBQ van vanavond mee te nemen.

Ik hou Keith gezelschap tijden het barbecueën en de meiden zijn met Sheba aan de wandel. En of ze het kunnen ruiken, ze verschijnen precies op het moment dat het vlees, de vis en de mais klaar is. We zitten op het balkon, wel met een vest aan, heerlijk te genieten van de vis (Fina en ikzelf), het vlees, de salades en de lekkere zoete maiskolven. De door Sas gemaakte salade smaakt me heerlijk, de aardappelsalade valt me wat tegen, ik had volgens mij een rundvleessalade in gedachten. [e-1f914]

Na het eten bespreken we met mooie achtergrond muziek van o.a. Eddie Vedder en Eva Cassidy wat we de komende tijd kunnen gaan doen, we gaan in elk geval voor Bricktionary (Lego event) en escape room. We hebben het nog even over Levi, Keith’s zoon die zoals hij gewoon is ook deze week een aantal dagen hier in huis verblijft en daarna gaat ieder bezig met z’n eigen ding . Ikzelf speel wat schaak, Wordfeud en Wordcrex en het is rond tienen dat we met elkaar besluiten to call it a day. Ik heb m’n lesje geleerd en ga ook lekker op tijd naar bed.