We gaan bijna - Reisverslag uit Apeldoorn, Nederland van Ton en Fina Poppema - WaarBenJij.nu We gaan bijna - Reisverslag uit Apeldoorn, Nederland van Ton en Fina Poppema - WaarBenJij.nu

We gaan bijna

Door: Ton

Blijf op de hoogte en volg Ton en Fina

14 September 2019 | Nederland, Apeldoorn

Zaterdag 14 september
Morgen vliegen we. Het is alweer 4 jaar geleden dat we onze familie in Marokko voor het laatst in levende lijve hebben gezien.
We hebben deze week wat cadeautjes en stroopwafels gekocht. Je kunt immers met goed fatsoen niet zonder stroopwafels aankomen. :)
Vanmorgen pakken we onze koffers in en gaan tegen elven nog even het centrum in om nog iets voor Hafid en Talal te kopen. We kopen een paar mooie Parkers en voor beide ook een leuke sleutelhanger. Daarna, na nog wat ander spul gekocht te hebben gaan we naar 'l Europe voor koffie met iets erbij, Saskia bediend ons. Vandaag haar eerste dag en zoals we later horen, het is haar goed bevallen.
Thuisgekomen smeert Fina nog even wat bolletjes voor onderweg en een klein uurtje later dan gepland gaan we op weg naar Michel en Nevily in Apeldoorn waar we de nacht zullen doorbrengen.
Als Michel en Fina boodschappen voor het avondeten gaan doen ga ik ons inchecken bij het inchecken blijkt dat als je ter plekke bagage bij moet boeken je 2x zoveel kwijt bent dan als je het bij het inchecken doet.
In de informatie die we hebben gekregen staat dat je 1 koffer of tas van bepaalde afmeting mee mag nemen. Neem je meer mee of van een grotere maat dan wordt dat ruimbagage en moet je dus extra dokken. Fina was van mening dat dat wel mee zou vallen en had dus ook nog naast haar trolley een behoorlijke boodschappentas en haar handtas meegenomen.
Ik vertrouw het niet helemaal en bel de informatielijn. Het blijkt dat als je meer items meeneemt ze op verzoek wel in één koffer/tas moeten passen en dan mag het gewicht nog steeds niet meer dan 10 kg zijn. We kunnen een trolley van M&N lenen en ik boek ruimbagage en rond de check-in af.
Na een heerlijke ovenschotel en een even lekker toetje, Nevily wel toevertrouwd, doen we nog een spelletje dominoes en gaan dan tegen tienen naar bed.

• 16 September 2019 - 18:56

Hilta:

Hi Ton en Fina,

ik krijg net deze mail binnen.. jullie zitten inmiddels al lang in Marokko. Al een paar mooie foto's gezien. De familie is vast blij met de cadeautjes en de stroopwafels. Geniet met elkaar en doe de familie de hartelijke groeten. Oh en het weer is geweldig! ;-)

• 16 September 2019 - 19:05

Saskia:

Leuk, pap!! Dat je weer aan het typen bent geslagen om ons op de hoogte te houden. Via Whatsapp hebben we inderdaad al wat foto's gezien van jullie verblijf daar, wat een plaatjes! Samen naast alle locale lekkernijen ook maar flink aan die stroopwafels, 8 pakjes waren er mee toch!?