14 oktober, Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Ton en Fina Poppema - WaarBenJij.nu 14 oktober, Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Ton en Fina Poppema - WaarBenJij.nu

14 oktober, Melbourne

Door: Ton en Fina

Blijf op de hoogte en volg Ton en Fina

15 Oktober 2022 | Australië, Melbourne

We slapen vandaag uit, omdat het kan. Om half acht gaan bij ons de luikjes open en blijken we zoals verwacht met z’n tweetjes te zijn. De rest is weg, naar school, werk, weekend weg.

Het zonnetje schijnt en dus gaan we na een paar boterhammen te hebben gegeten met Sheba aan de wandel. Als we terugkomen nemen we een bak koffie en Fina gaat haken en ik ga verder met lezen, het is een mooi boek, er gaan heel wat heilige huisjes tegen de vlakte en dat is mooi want dan krijg je beter zicht. [e-1f62e]

Fina doet even een handwas voor de kleren die we zondag, als we aan de Great Ocean Road tour gaan beginnen, bij ons willen hebben. Ik haal het wasrek van beneden en zet het eerst binnen en later buiten op het balkon, want Fina wil geen gedrup in de kamer en buiten schijnt immers de zon. Maar niet voor lang want een paar stevige buien volgen elkaar op en nu drupt het wasgoed zeker dus we laten het wasrek maar buiten staan.

Saskia komt eerder dan verwacht thuis, ze vindt het maar wat gezellig dat paps en mams er zijn.

We hebben het nog weer even over VPN’s en ik ga op zoek en schaf een driejarig abonnement op Atlas VPN aan, tja dan moeten we het bungyjumpen maar overslaan. :p Kunnen we in elk geval de eerste drie afleveringen van Hunted kijken en wie weet wat er nog meer aan Nederlandse content de moeite van kijken waard is. Saskia beleeft het natuurlijk anders dan wij.

Maar nu eerst even lunchen. Sas heeft pompoensoep gemaakt en met een paar boterhammen erbij is de inwendige mens ook weer voor een tijdje tevreden gesteld.

Nadat iedereen er klaar voor is koppelen we via HDMI m’n laptop aan de tv en warempel het lukt. Even later zitten we gedrieën te kijken, Fina omdat ze onder een andere hoek kijkt, volgt het vanaf de laptop. Wij beiden hebben de eerste twee afleveringen thuis al gekeken dus is het bekend en voor Fina niet spannend genoeg want die zit met de ogen dicht.

Als we twee afleveringen gekeken hebben wordt het tijd voor wat frisse lucht, het is lekker weer en Sas en ik gaan er op uit voor een wandeling, we zetten de auto een kilometer verderop neer, waar we een deel van Dandenong Creek Trail wandelen. Het is een mooie wandeling in een glooiend terrein en je kunt zien dat de nu flink stromende creek buiten z’n oevers is geweest waar hij de nodige rommel heeft achtergelaten. We wandelen 2,5 km heen en dezelfde afstand terug zodat we weer op hetzelfde punt uitkomen, wel zo handig. [e-1f60b]

Thuisgekomen gaat Saskia even douchen en Fina gaat koken, rode kool met goulash. Het smaakt ons uitstekend en nadat ik de vaat zo goed mogelijk heb weggewerkt ploffen we voor de derde Hunted aflevering met z’n drieën op de bank. We kruipen gezellig onder een deken en de pret kan beginnen. Aan het einde van de aflevering wordt het eerste koppel (vader/dochter) gepakt en dat vinden we eigenlijk wel prima want de zelfgenoegzaamheid van de vader, wat ook de reden is dat ze gepakt worden, begint ons tegen te staan.

De tv gaat uit en ieder doet z’n ding, ik ben nog even bezig met de IPad zoektocht, ik heb er een gevonden en misschien gaan we als we zondag met de Great Ocean Road van start gaan er wel even langs, het betekent 20 minuten omrijden en dat stelt op een geschatte reistijd van ruim vier uur niets voor. Tegen tienen gaan de meiden naar bed en een half uur later vind ik het ook wel welletjes.

Nighty night ya’ll.