15 oktober, Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Ton en Fina Poppema - WaarBenJij.nu 15 oktober, Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Ton en Fina Poppema - WaarBenJij.nu

15 oktober, Melbourne

Door: Ton en Fina

Blijf op de hoogte en volg Ton en Fina

16 Oktober 2022 | Australië, Melbourne

Aangezien we ’s avonds aardig op tijd naar bed gaan, staan we telkens ook op tijd op, om een uur of zeven zit ik gedoucht en al met een mok thee en een beschuitje op de bank. We gaan later op de ochtend met May, een andere vriendin van Saskia brunchen. May was een van de deelnemers aan de women circles die Saskia ook hier heeft georganiseerd en met de een klikt het uiteraard wat beter dan de ander en met May heeft Saskia duidelijk een klik.

We gaan met de auto ook al is het niet zo heel ver rijden, wandelend doe je er volgens Google Maps een klein half uurtje over maar we willen na de brunch even boodschappen doen voor de GOR-trip waar we morgen aan beginnen. Het is er druk als ik na een paar minuten rijden de parkeerplaats van de Ringwood Public Golf Course oprijd. We brunchen in het restaurant van de golfclub, aan het raam zittend met uitzicht op de eerste afslagplaats bestellen we, Fina en ik een cappucino, lekker! Saskia heeft een Chai latte, alhoewel ik het nog nooit gehad heb, lijkt het me niks, waarschijnlijk is het de naam, maar Saskia wordt er blij van en daar gaat het om. May komt iets later, ze is een alleenstaande vrouw van achter in de veertig, afkomstig van Maleisië. De begroeting is hartelijk en het is geen moment stil aan tafel, alleen als we de bestelling plaatsen en als het bestelde gebracht wordt, het grappige is dat degene die van plan is het rustig aan te doen, het meest op haar bordje heeft liggen.

Maar daar kan ik Fina wel mee helpen. Als ik m’n Fun Guy (Fungi) op heb ga ik door met waar Fina is gestopt, voor een broodje met poached eggs, bacon en haloumi vindt ik wel een plekje.

Als we rond half twaalf het restaurant verlaten ligt er een uitnodiging van May voor een etentje bij haar thuis waar we graag op in gaan. We zien wel wanneer dat wordt maar de kennismaking mag wat ons betreft wel voortgezet worden.

We halen bij Spotlight, een hele grote hobbyzaak, wat garen voor Fina’s haken. Daarna rijden we door naar Woolworths voor koffie, thee, broodbeleg, yoghurt, granola en nog wat spul voor onze reis die morgenvroeg van start gaat. Thuisgekomen ploffen we met een glas/mok koffie of thee voldaan op de bank, ieder bezig met wat hij/zij belangrijk of leuk vindt.

Later op de middag vraagt Saskia of ik weer zin in een flinke wandeling heb, we rijden weer naar de Dandenong Creek trail maar nu starten we op een andere plek de wandeling, ook een andere beleving qua omgeving, hier is het meer parkachtig. We komen langs een bijna dichtgegroeid watertje waar we de kikkers luidruchtig horen kwaken. Heb even een opname gemaakt die ik op de website zal zetten. Als je hier loopt heb je geen idee dat je in een miljoenenstad bent, zoveel groen.

We hebben geen helder idee wat te eten en dus wordt de koelkast leeg gehaald en de leftovers van de afgelopen dagen op tafel gezet en ziedaar we hebben een buffet. Na het eten ga ik kijken wat ik de komende week mee wil hebben, Fina heeft bij onze afwezigheid haar spullen al bij elkaar gezocht.

Het voordeel is dat we alles al bij elkaar hebben, het gaat er alleen om wat wil ik niet mee en dat is niet zo moeilijk. We besluiten de avond met het kijken van een film, Saskia zou graag La Belle Verte met ons kijken, die heeft ze jaren terug gekeken en vond het toen wel een mooie film. Na enig proberen hebben we een versie die te begrijpen is weliswaar met Engelse ondertiteling maar beter dan het Frans wat we geen van allen machtig zijn op Sas na misschien maar dat die nou vloeiend Frans spreekt….

Het is waarschijnlijk de combinatie van de wandeling, een tevreden buikje en de niet zo heel entertainende film die maakt dat ik maar nauwelijks m’n ogen open houd, ik geef het op en ga extra vroeg naar bed.

De film blijkt achteraf toch niet te zijn wat Saskia in haar hoofd had want de meiden hebben hem niet afgekeken. Lekker kletsen bleek een stuk leuker en dit hielden ze nog een dik uur vol voordat ze ook een trip naar dreamworld namen.

Good night.