18 oktober, Koroit - Mount Gambier - Reisverslag uit Mount Gambier, Australië van Ton en Fina Poppema - WaarBenJij.nu 18 oktober, Koroit - Mount Gambier - Reisverslag uit Mount Gambier, Australië van Ton en Fina Poppema - WaarBenJij.nu

18 oktober, Koroit - Mount Gambier

Door: Ton en Fina

Blijf op de hoogte en volg Ton en Fina

23 Oktober 2022 | Australië, Mount Gambier

We hebben beiden niet supergoed geslapen, volgens mij zijn we om en om wakker geweest want als ik zeg dat ik nogal last had van haar snurken vertelt ze mij hetzelfde. We staan weer vroeg naast ons bed. Daar waar het lijkt of er de laatste 50 jaar niets in dit hotel veranderd is, zijn de douches schoon en van goede kwaliteit.

We gaan in een onverwarmde ‘Breakfast room’ ontbijten, er is niemand aanwezig maar Monica heeft ons gisteren al het een en ander laten zien dus we trekken een aantal laden open, en scharrelen zo ons kostje bij elkaar. Er staat een broodrooster en daar maken we graag gebruik van, want licht bruin brood vind ik geroosterd wel lekker. Je moet het alleen in de gaten houden, want als ik er een zit te eten en voor de efficiëntie alvast een in de toaster doe ziet Fina even later wat rook opkringelen en hoe snel ik ook bij de toaster ben, dit broodje gaat rechtstreeks de vuilnisbak in, niet efficiënt dus. Wendy laat zich nog even zien voordat ze boodschappen gaat doen. Ndata we nog een lekker toetje genomen hebben breng ik onze trolley’s en tassen naar de auto, Fina wast intussen de gebruikte borden, bestek en koppen af. We blijken toch niet alleen te zijn, een schoonmaakster is in de weer met een stofzuiger. Waarschijnlijk is ze alleen voor de benedenverdieping ingehuurd want ik weet wel zeker dat onze kamer een tijd niet gedaan is.

Stilletjes laten we onszelf uit en we rijden, nadat we onze tank hebben gevuld met unleaded petrol (voor ongeveer €1,20/L) naar Port Fairy, een fotogeniek plaatsje, het einde van The Great Ocean Road vanaf Melbourne gezien. Vandaar gaat het via Narrawong, waar we even voor een dringende reden van de weg afgaan, en Portland door naar Nelson. Hier nuttigen we een steak/mushroom en een meat pie.

En dan gaan we voor het laatste stuk naar Mount Gambier, onderweg zien we wel kangoeroes maar geen levende, anders dan de twee emoes die ik op een gegeven moment zie lopen, Fina ontgaat het want die zit zich ergens op te concentreren, ze heeft tenminste de ogen dicht. In Mount Gambier gaan we eerst naar Blue Lake, een zoals de naam zegt blauw kratermeer. Voordat we naar ons Mid City motel gaan, bezoeken we eerst nog de Umpherson Sinkhole een andere bezienswaardigheid in Mount Gambier. Nadat we hier de nodige foto’s hebben genomen rijden we in een paar minuten naar ons onderkomen voor de nacht. We parkeren voor de deur en stappen binnen in een fris en schone motelkamer. We frissen ons op en gaan op zoek naar iets eetbaars en dat vinden we een paar straten verderop bij FP, hier bij Fast Pizza waar we eerst een plek midden in de ietwat kale ruimte krijgen aangewezen. Maar niet alleen is hier de muziek en het gepraat van de mensen teveel voor ons maar ook de airco geeft ons de bibbers, dus vragen en krijgen we een rustiger plek en hier geen airco. Fina bestelt ravioli Fiorentina en voor mij is er een pizza Verdura en we sluiten af met een heerlijk toetje in de vorm van een mini bekertje mango ijs en een grote beker bosvruchten/bananen ijs voor mij. Fina had wel wat meer gewild en ik had wat minder ook niet erg gevonden maar je moet soms dealen met wat het leven je brengt hé?

Blij dat we nog een eindje hebben te gaan, wandelen we voldaan terug naar ons onderkomen. We doen niet veel meer, gaan op tijd naar bed.

Morgen rijden we naar Ararat, Victoria een plaats niet te ver bij de Grampians vandaan.