19 oktober, Mount Gambier - Ararat - Reisverslag uit Ararat, Australië van Ton en Fina Poppema - WaarBenJij.nu 19 oktober, Mount Gambier - Ararat - Reisverslag uit Ararat, Australië van Ton en Fina Poppema - WaarBenJij.nu

19 oktober, Mount Gambier - Ararat

Door: Ton en Fina

Blijf op de hoogte en volg Ton en Fina

23 Oktober 2022 | Australië, Ararat

Fina is al om zes uur op, ze dacht dat het half zeven was maar gisteren zijn we zonder het te merken een andere tijdzone binnen gereden. We zitten nu in South Australia maar het eindpunt van vandaag is Ararat in de deelstaat Victoria en dan zijn we weer een half uur later.

Ik blijf zoals wel vaker nog even lekker liggen, als Fina terugkomt, ze is even naar buiten geweest, weet ze een plekje waar we kunnen ontbijten, het is op de hoek. Hoe gemakkelijk wil je het hebben.

Als ik me ga douchen gaat Fina bezig met wat kaarten schrijven en adresseren. En dan na een paar minuten, jaja ik ben snel, maar het kan ook een half uur later zijn geweest, dat staat me niet zo bij.

Bij het Collars and Cuffs licensed Cafe bestellen we een 2 stack and 3 stack pancakes met gebakken spek en maple sirup, mjammie. Fina laat de helft over en die nemen we mee, kunnen we wellicht later van genieten. We sluiten af met cappuccino in a cup and a mug en gaan dan terug naar onze kamer waar we ons klaar maken voor vertrek. We vertrekken even na tienen maar voordat we Mount Gambier verlaten gaan we nog even op zoek naar de post office waar Fina de kaartjes op de bus doet.

Na een uur rijden pauzeren we In Hamilton, zittend op een bankje hebben we een mandarijn en een sapje. Nog even op zoek naar een public toilet and we’re good to go. Als de Grampians in zicht komen, het is dan rond tweeën gaan we op een scenic spot opnieuw aan de kant. We zitten, gezeten aan een picknick tafel heerlijk in het zonnetje te genieten. Eigenlijk hebben we sinds we Melbourne verlaten hebben alleen maar goed weer gehad, de verwachting voor de komende dagen zijn iets minder zonnig, maar we zien wel. We eten de laatst overgebleven boterhammen en dan is er nog vanilleyoghurt met coco puffs en granola. En verder gaat het weer, bij de Silverband falls gaan we van de weg af. Maar als we na drie kilometer via een mooie kronkelweg, zoals zoveel hier, bij de ingang van parkeerplaats aangekomen zijn zie ik voordat we uitstappen dat het pad dat naar de falls leidt, afgesloten is. Geen toegang, waarschijnlijk iets met wateroverlast. Was handiger geweest als ze het aan het begin aangegeven hadden maar goed, we rijden terug en dan door naar Halls Cap waar we in het info centrum vragen welke easy wandelingen ze ons aanraden, er zijn een tweetal in Halls Cap zelf. Morgen zien we wel wat het wordt. We gaan op weg naar Ararat, even nadat we de bebouwde ko hebben verlaten zien we een weiland vol kangaroe’s en die moeten natuurlijk even op de foto.

Het is even voor vijf als we in Ararat de auto voor de Barkly Bistro Bar [e-38] Accomodation parkeren. Het is een vierkant gebouw met op de eerste verdieping de kamers. Hier slapen we vanavond en morgenavond. In de mail die ik gekregen had stond dat de kamer 3 m² groot is, als dat het geval zou zijn dan hebben we het over een bedstee en hoewel ik me heel gemakkelijk aan omstandigheden aanpas (vind ikzelf) heb ik er helemaal geen moeite mee als blijkt dat kamer 4 groter is dan die genoemde vierkante meters. Hij is wel basic maar het is schoon en netjes. Rob, de manager/barkeeper laat ons de rest zien. De gang loopt rond en afwisselend bevinden aan de binnenkant en de buitenkant van de ring zich de kamers, toiletten en douches. Ook is er een kamer waar je zelf je koffie en thee kunt halen mocht je dat op je kamer willen gebruiken. Een specifieke badkamer laat Rob zien, hier is een grote regendouche waarvan de kop zich een halve meter boven mij bevindt. Dit wordt mijn douche!

Niet veel later zitten we buiten aan de straatkant met een cappuccino te genieten van de heerlijke avondzon. We besluiten dat vanavond buiten de deur gaan eten en morgenavond in het hotel. Een driehonderd meter verdop in de straat is een Italiaans restaurant ‘Sicilians’, hier gaan we naar binnen vinden een tafeltje aan de straatkant en Fina besteld voor ons beiden. Penne met een lekkere rode wijn voor mij en een Ceasar salade met witte wijn voor Fina.